Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Begynderspørgsmål
Fra : Lasse

Dato : 13-04-03 19:21

Hej.

Jeg har "arvet" min fars gamle spejlreflekskamera + diverse tilhørende
objektiver. Det er et Canon A1, der er ca. 25 år gammelt. Jeg har
forsøgt mig lidt med sort/hvid fotografering med kameraet, og selv
prøvet at fremkalde nogle gange. Resultaterne har ikke været så
tilfredsstillende igen.

Er Canon A1 et velegnet kamera til en begynder?

Hvordan finder jeg ud af om kameraet virker optimalt/ikke er slidt?

Hvis jeg burde købe et nyt, mere brugervenligt/begyndervenligt
SLR-kamera, hvad skulle det så være?

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig videre med nogle tips.

mvh
Lasse

Fra : Hanne og Anders Hørs~

Dato : 13-04-03 19:38

"Lasse" <writelasse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SLR-kamera, hvad skulle det så være?
>
> Jeg håber at nogen kan hjælpe mig videre med nogle tips.

Der er mange mulige for at det kan gå skævt. Hvor gammel er kemien du
bruger?? overholder du temp, tider og passer kemi og film sammen ?? .
Kameraet kan selvfølgelig være defekt. Er negativerne "tynde " eller for
mørke??.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-04-03 13:06

"Lasse" skrev i en meddelelse
> [...]
>forsøgt mig lidt med sort/hvid fotografering med kameraet, og selv
>prøvet at fremkalde nogle gange. Resultaterne har ikke været så

Jeg tror ikke problemet ligger i kameraet, men i fremkaldelsen.

Har du prøvet at tage en film og lade fotohandleren fremkalde den ?

>Er Canon A1 et velegnet kamera til en begynder?

Det var det for 25 år siden, hvor jeg havde et

Der er ikke autofokus og anden fuldautomatik, som man kan få i vore
dage - men ellers var det et OK kamera.

>Hvordan finder jeg ud af om kameraet virker optimalt/ikke er slidt?

Som jeg nævnte før - tag en film og lad fotohandleren fremkalde den -
så ser du om problemet ligger i kameraet eller fremkaldelsen.

Hust at det ikke er fuldautomatisk, så du skal selv indstille en del
ting.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk