Tydning af fødested
Fra : Bo

Dato : 13-04-03 10:30

Det er svært at se hvad Marie Terese hedder til efternavn,
i forskellige kilder er det Keilig, Keulig eller måske Karlig, men hvor er
hun født?
Fødested kunne måske føre mig videre.

Hun er nummer 2 på dette print.
http://www.bo.suite.dk/etbillede1.htm

Bo

Fra : aafe

Dato : 13-04-03 13:35

On Sun, 13 Apr 2003 11:30:25 +0200, "Bo" <bo@dadlnet.dk> wrote:

>Det er svært at se hvad Marie Terese hedder til efternavn,
>i forskellige kilder er det Keilig, Keulig eller måske Karlig, men hvor er
>hun født?

Står der ikke Saxen?

Såvel Keulig som Keilig forekommer vist i Saxen.

mvh
Arne

Fra : Hans Poulsen

Dato : 13-04-03 16:31

"Bo" <bo@dadlnet.dk> wrote in message news:<3e992e06$0$66212$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Det er svært at se hvad Marie Terese hedder til efternavn,
> i forskellige kilder er det Keilig, Keulig eller måske Karlig, men hvor er
> [...]

Kære Bo

Marie Terese er en ung kone på kun 42 år, så mon ikke der er gode
muligheder for, at du kan finde hendes fødested i en lidt senere
folketælling? Mit bud er Farum, men jeg må erkende, at jeg ikke selv
tror alt for sikkert på det skud.
Hendes efternavn må jeg desværre overlade til de kyndige, som der
heldigvis er mange af i dette forum.

God påske.
Venlig hilsen
Hans Poulsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 14-04-03 07:41

> [...]

>Det er svært at se hvad Marie Terese hedder til efternavn,
>i forskellige kilder er det Keilig, Keulig eller måske Karlig, men hvor er

Det var muligvis nemmere, hvis du fortalte, hvilket sogn og årstal det
er vi kigger på?
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 14-04-03 13:24

On Mon, 14 Apr 2003 08:41:17 +0200, Lars J. Helbo <lars@salldata.dk>
wrote:

>Det var muligvis nemmere, hvis du fortalte, hvilket sogn og årstal det
>er vi kigger på?

Måske er det et af børnene ??

FREDERIKKE HULDA HOLTZER
Female
Event(s):
Birth:
Christening: 07 JUN 1851 Sankt Nikolaj, Holbaek, Holbaek, Denmark

Parents:
Father: JOHAN LEOPOLD HOLTZER Family
Mother: MARIE THERESE KAILI

Fra : Bo

Dato : 14-04-03 14:21

Lars, ja naturligvis
Holbæk Købstad 1860, gade mm er desværre ikke med i denne tælling fra
A-online.
Men jeg ved hun boede i Kbh 1845, så måske dukker der noget op den vej fra.

Bo

Fra : K. Thidemann

Dato : 14-04-03 13:44

> [...]

>Det er svært at se hvad Marie Terese hedder til efternavn,
>i forskellige kilder er det Keilig, Keulig eller måske Karlig, men hvor er

Har du fundet deres vielse ??

Iflg IGI

1. JOHAN LEOPOLD HOLTZER - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 12 APR 1844 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

Marriages:
Spouse: AUGUSTA THERESIA KEULIG Family
Marriage: 12 APR 1844 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

K. Thidemann

Fra : Bo

Dato : 14-04-03 14:19

Ja, har alle 11 ! børn og vielsen.
Men Maries navn er forskelligt hver gang. Derfor er jeg gået i stå.

Bo
"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:d3bl9voq9bfhrv5svr09hdlcgundr5h742@4ax.com...