Kan denne tlf bruges både i Europa og i US~
Fra : Skægpest

Dato : 13-04-03 17:28

Hej.

Jeg vil gerne købe en pda/mobiltlf i USA men ved ikke om den kan bruges hvis
jeg tager den med hjem...Har tjekket hjemmesiden og den havde følgende
specifikationer. (I øvrigt hedder hjemmesiden
http://www.carrierdevices.com/techspec.html )

GSM/GPRS functional block
a.. Base band chips - TI Ulysse G1+Omega
b.. RF chips - TI Pascal RF solution - TRF6063, RF transceiver
- TRF2253, RF synthesizer

c.. GSM Dual Band - E-GSM900-880-915, 925-960MHz
- GSM1800-1710-1785, 1805-1880MHz

d.. Memory - Combo Flash ROM(4MB) and SRAM(512K)

e.. Codec-EFR/FR (Ulysse G1 does not support AMR)
f.. Radio interface - BTS Power Control
- C2 cell reselection
- Directed retry
- DTX
- Slow frequency hopping

g.. Generic GSM service - Call Hold, Call Waiting, Call Forwarding, Call
Barring (There is no UI to support Call Barring in Merlin)
- CLI
- SMS
- Display own number, telephone number storage capability in
terminal and SIM card
- Network selection
- Cell broadcast
- Multi party-up to 6 users
- Phase 2 Call Forwarding
- Service dialling number
- Spool Icon

h.. SIM - 3V SIM operation
- FDN(there is no UI support in Merlin)

i.. WAP/HTML browser (MS Pocket IE)
j.. GSM circuit switched
k.. GPRS supported - GPRS Class B
- Multishot class 8 (4R1T)
- WAP over GPRS
- Encryption GEA1&2
- GPRS indicator

Kan jeg bruge den både i USA og Europa????

På forhånd tak
SkægPest

Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 13-04-03 19:23

Hej!
Den virker i Danmark. Jeg har set den i brug, og den er rigtig fed. Tror
helt sikkert at det bliver et hit. Den model som jeg så havde installeret
navigation, men mere kender jeg desværre ikke til den ... .endnu

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S
www.CellShoppen.dk

Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 13-04-03 19:27

Hov!
Så lige at den kører 900/1800MHz - 900/1900MHz !
Så den skulle virke både i europa og i staterne!

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S

www.CellShoppen.dk
Datakabler 59 kr. - Batterier 119 kr. m.m.

Fra : Jensb

Dato : 13-04-03 23:35

> [...]
> specifikationer. (I øvrigt hedder hjemmesiden
> http://www.carrierdevices.com/techspec.html )
>
> Kan jeg bruge den både i USA og Europa????

Der står på siden at den fås i to udgaver, enten 900/1800 eller 900/1900. I
danmark bruge vi GSM 900 og 1800 net, og i USA bruger de 1900 net.

I starten havde man kun 900 net i danmark, men i dag er alle telefoner der
sælges i danmark DUAL band og kan defor kører på både 900/1800 nettet. Dette
er en fordel da nettene hver især egner sig til By kontra landområder, og
man får defor bedre dækning med en dual-band telefon.

Men en almindelig 900/1800 telefon kan ikke bruges i USA, da de jo sam nævnt
bruger 1900 nettet. Så hvis man køber en telefon der skal bruges både i
danmark og USA, så er det mest idelle en triband telefon 900/1800/1900.

Den telefon du nævner er jo desværre ikke tri-band. Dvs hvis du skal bruge
den både i danmark og USA, så skal du vælge 900/1900 versionen, men du skal
så være opmærksom på at du kan opleve dårligere dækning herhjemme. Og der
er vist stadig udbydere som kun har 1800 net, hvilket betyder at du med en
900 telefon kommer til at roame på andre net. Jeg mener bl.a. at Orange kun
selv har 1800, dvs med denne en 900 telefon roamer du konstant på Sonofons
net, hvormed samtalerne vist nok er dyrere. Jeg er ikke 100% sikker på
hvordan det er efterhåndend, men det er værd lige at undersøge inden du
køber.

Hvis du derimod er tilfreds med ikke at kunne bruge telefonen i USA, så køb
900/1800 modellen, da denne så vil fungere optimalt herhjemme.

Der er forresten er program på DK4 omkring PDA'er i denne uge, hvor Morten
Krauw fra PDAnmark.dk er inde og vise lidt frem. Jeg har ikke selv set
programmet endnu, men jeg mener at han skulle have en Qtek med i studiet, så
det kan være det er værd at se.

Hvis ikke du har DK4 så kommer programmet her
http://www.dk4.dk/arkiv/teknologi/dimser.shtm på et tidspunkt. Det er
program nummer 4, og jeg vil regne med at det kommer på efter den næste uge,
når det ikke længere sendes på TV.

Jens