Kan man tjekke IMEI online?
Fra : Doktoren

Dato : 13-04-03 17:00

Er der nogen der ved om man kan tjekke diverse IMEI numre online, så man kunne se om en telefon var
stjålen? Det ville være lækkert, når man f.eks. handler en del med forskellige mobiler.

På forhånd tak for hjælpen..
Ps. Jeg ved godt at man altid skal have kvitering osv - men alligevel

Dr. Koch
----------------------------------
tryk her hvis du vil se billige tilbud på mobiltelefoner osv..
www.wanna-save.com/default.asp?Bid=1&GuestID=11063794

Fra : DWM

Dato : 13-04-03 18:34

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mobiler.

> På forhånd tak for hjælpen..
> Ps. Jeg ved godt at man altid skal have kvitering osv - men alligevel

Ikke at det ville hjælpe med en kvittering hvis man har købt et varmt
produkt. Det er stadig hæleri.

/Kenneth Iversen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 13-04-03 18:49

> Ikke at det ville hjælpe med en kvittering hvis man har købt et varmt
> produkt. Det er stadig hæleri.

Ja, men så er det en hel del nemmere at overbevise politiet om, at man har
handlet i god tro.

--
mvh Kasper / Unlock Århus ==>>> www.unlockaarhus.dk

Unlock af nye Nokia og Motorola pr email over hele landet

Fra : Camilla

Dato : 14-04-03 06:42

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:b7c7tl$hfh$1@sunsite.dk...

> Ja, men så er det en hel del nemmere at overbevise politiet om, at man har
> handlet i god tro.

hvorfor køber i ikke bare jeres egen legale telefon. det kunne være det var
nemmere at overbevise sig selv om at det var korrekt.
og spare jer for en masse ballade omkring IMEI check etc.

Nå, men d synZ i nok ik.

Fra : DWM

Dato : 14-04-03 08:09

"Camilla" <cambk@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemmere at overbevise sig selv om at det var korrekt.
> og spare jer for en masse ballade omkring IMEI check etc.

Legale? I? Hvad mener du? Personligt køber jeg ikke mobil telefoner brugt
så jeg burde jo ikke have det problem.

/Kenneth Iversen

Fra : Jacob Andersen

Dato : 15-04-03 01:33

> [...]
> nemmere at overbevise sig selv om at det var korrekt.
> og spare jer for en masse ballade omkring IMEI check etc.

Hvis man køber en brugt telefon er det da ikke nemt at vide om den er
stjålet.

/Jacob

Fra : DWM

Dato : 14-04-03 08:12

> Ja, men så er det en hel del nemmere at overbevise politiet om, at man har
> handlet i god tro.

Ja hvis navn og adresse passer sammen med den person man har købt
den af.

/Kenneth Iversen

Fra : Fischer

Dato : 14-04-03 08:25

> Ja, men så er det en hel del nemmere at overbevise politiet om, at
> man har handlet i god tro.

Tjoe, men selv om man slipper for sigtelse, så mister man alligevel
telefonen.

*Fischer

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 14-04-03 08:37

> Tjoe, men selv om man slipper for sigtelse, så mister man alligevel
> telefonen.

Ja, men det er da dobbelt surt at skulle af med en bøde også.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-04-03 03:23

Hmm. Egentligt en meget god ide.

Når man meldte sin mobil stjålet, ville det da være smart hvis teleselskabet
smed ens imei nummer ind i en fælles offentligt database. Så ville det være
nemt og hurtigt at checke.