|
| Telmore - Hvordan slås saldo-ting fra Fra : Jimmy |
Dato : 12-04-03 20:51 |
|
Hej
Jeg modtager på mest irriterende vis en SMS med at jeg nu har 49.11 kroner
tilbage.
Dette har jeg forsøgt at slå fra på hjemmesiden, men kan ikke finde det.
Jeg opfatter det *langt* fra som en "service" i og med det virker som om man
ikke kan slå det fra.
Jeg opfatter det mere som "Hej - da vi bruger dine penge til at investere
for og har brug for at beholde likviditeten i firmaet. Det vil være super,
om du postede flere penge ind i os selvom du har *rigeligt* at bruge af i
forvejen."
Misforstå mig ikke - jeg har tre numre hos Telmore og så snart Telia slipper
bindingen på mit nyeste nummer porteres det til Telmore.
Ovenstående er det eneste negative jeg har fundet ved Telmore.
(Forudsat altså at jeg ikke tager fejl og at man rent faktisk kan slå
SMS-spam fra.)
Hvis nogen kan fortælle mig, hvordan jeg kan undgå spammingen ville jeg
blive glad
Mvh
Jimmy
| |
Karen (12-04-2003)
| Kommentar Fra : Karen |
Dato : 12-04-03 21:39 |
|
On Sat, 12 Apr 2003 21:50:39 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:
>Hej
>
>Jeg modtager på mest irriterende vis en SMS med at jeg nu har 49.11 kroner
>tilbage.
>
>Dette har jeg forsøgt at slå fra på hjemmesiden, men kan ikke finde det.
>
>
>Jeg opfatter det *langt* fra som en "service" i og med det virker som om man
>ikke kan slå det fra.
>
Man kan slå det fra under Personlige data når man er logget ind.
Personlige data - indstillinger - saldo sms
Karen
| |
Jimmy (12-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 12-04-03 22:40 |
|
"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
news:h9ug9v4qijv24vb1ieflllba3ga0a05f80@News.CIS.DFN.DE...
> On Sat, 12 Apr 2003 21:50:39 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
> wrote:
>
> >Hej
> >
> >Jeg modtager på mest irriterende vis en SMS med at jeg nu har 49.11
kroner
> >tilbage.
> >
> >Dette har jeg forsøgt at slå fra på hjemmesiden, men kan ikke finde det.
> >
> >
> >Jeg opfatter det *langt* fra som en "service" i og med det virker som om
man
> >ikke kan slå det fra.
> >
>
> Man kan slå det fra under Personlige data når man er logget ind.
> Personlige data - indstillinger - saldo sms
Nej - Det er ikke det jeg omtaler.
/Jimmy
| |
Fischer (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 13-04-03 06:55 |
|
> Jeg modtager på mest irriterende vis en SMS med at
> jeg nu har 49.11 kroner tilbage.
Den fik jeg også på et af mine Telmore numre i går - så jeg smed lige et par
hundrede ind på det nummer.
> Jeg opfatter det *langt* fra som en "service" i og med
> det virker som om man ikke kan slå det fra.
Jeg synes det er en super service, og jeg tror ikke det kan slås fra.
Det er fedt at man ikke hele tiden behøver checke sin Telmore saldo, men får
en advarsel når man skal overveje at sætte penge ind.
> Jeg opfatter det mere som "Hej - da vi bruger dine penge
> til at investere for og har brug for at beholde likviditeten i
> firmaet. Det vil være super, om du postede flere penge ind
> i os selvom du har *rigeligt* at bruge af i forvejen."
Hvis du ikke ønsker at få den SMS, kunne du jo bare sætte penge ind de 50
kr. "før" du gør nu.
Er din likviditet så dårlig at du ikke kan holde din konto over 50,- kr.?
> Ovenstående er det eneste negative jeg har fundet ved
> Telmore. (Forudsat altså at jeg ikke tager fejl og at man
> rent faktisk kan slå SMS-spam fra.)
> Hvis nogen kan fortælle mig, hvordan jeg kan undgå
> spammingen ville jeg blive glad
Det er lidt svært at kalde det spam, når det står højt og larmende i
Telmores betingelser at de udsender (tilsigter) sådan en SMS.
Så skulle du have valgt CBB - de udsender som regel ikke en skid, men lukker
bare dit nummer når taletiden løber ud.
Jeg kan ærligt talt ikke se problemet.
1. Slet bare den SMS når du får den.
eller
2. Sørg for at holde din saldo over 50,- kr.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 08:20 |
|
"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
news:017ma.8$UQ4.6@news.get2net.dk...
> > Jeg modtager på mest irriterende vis en SMS med at
> > jeg nu har 49.11 kroner tilbage.
>
> Den fik jeg også på et af mine Telmore numre i går - så jeg smed lige et
par
> hundrede ind på det nummer.
Nå.
> > Jeg opfatter det *langt* fra som en "service" i og med
> > det virker som om man ikke kan slå det fra.
>
> Jeg synes det er en super service,
Nå.
> og jeg tror ikke det kan slås fra.
Det kan det heller ikke.
> Det er fedt at man ikke hele tiden behøver checke sin Telmore saldo, men
får
> en advarsel når man skal overveje at sætte penge ind.
Nå det er *det* det skal bruges til.
Godt observeret.
> > Jeg opfatter det mere som "Hej - da vi bruger dine penge
> > til at investere for og har brug for at beholde likviditeten i
> > firmaet. Det vil være super, om du postede flere penge ind
> > i os selvom du har *rigeligt* at bruge af i forvejen."
>
> Hvis du ikke ønsker at få den SMS, kunne du jo bare sætte penge ind de 50
> kr. "før" du gør nu.
Thanks for pointing out the obvious.
> Er din likviditet så dårlig at du ikke kan holde din konto over 50,- kr.?
Tsk tsk.
> > Ovenstående er det eneste negative jeg har fundet ved
> > Telmore. (Forudsat altså at jeg ikke tager fejl og at man
> > rent faktisk kan slå SMS-spam fra.)
> > Hvis nogen kan fortælle mig, hvordan jeg kan undgå
> > spammingen ville jeg blive glad
>
> Det er lidt svært at kalde det spam,
Nå.
> når det står højt og larmende i
> Telmores betingelser at de udsender (tilsigter) sådan en SMS.
Dokumentation fremfor løse og farvede påstande tak.
> Så skulle du have valgt CBB - de udsender som regel ikke en skid, men
lukker
> bare dit nummer når taletiden løber ud.
>
> Jeg kan ærligt talt ikke se problemet.
Nå.
> 1. Slet bare den SMS når du får den.
> eller
> 2. Sørg for at holde din saldo over 50,- kr.
Det er ikke "løsningsmetoder" jeg ønsker at anvende, hvorfor jeg stillede
spørgsmålet herinde.
Igen - Jeg tror ikke man kan slå deres saldo-spam fra, men ville være glad,
hvis der var en, der kunne fortælle mig hvordan kan kan slå det fra.
Jeg søger således ikke hacks til at undgå det, men løsningen på, hvordan man
slår saldospam *fra*.
Mvh
Jimmy
| |
Fischer (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 13-04-03 09:00 |
|
> > 1. Slet bare den SMS når du får den.
> > eller
> > 2. Sørg for at holde din saldo over 50,- kr.
>
> Det er ikke "løsningsmetoder" jeg ønsker at anvende, hvorfor
> jeg stillede spørgsmålet herinde.
Det bliver du jo nok nødt til.
> Igen - Jeg tror ikke man kan slå deres saldo-spam fra,
> men ville være glad, hvis der var en, der kunne fortælle mig
> hvordan kan kan slå det fra.
Hvis du allerede ved, at det ikke kan lade sig gøre, hvorfor spilder du så
vores tid?
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Kim Jørgensen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jørgensen |
Dato : 13-04-03 09:13 |
|
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
news:Lb8ma.12$1r3.9@news.get2net.dk...
>
> Dokumentation fremfor løse og farvede påstande tak.
Fra Telmores hjemmeside:
Betingelser du skal kende, før du benytter TELMORE Free.
snip:
Det er din pligt at holde saldoen over nul, og derved altid sørge for, at
der er penge på din konto. Det er således dit ansvar, som kunde, til enhver
tid at sikre en positiv saldo. Dette har TELMORE imidlertid gjort meget nemt
for dig, """ da vi tilsigter at sende e-mail og SMS-besked når din konto er
ved at være tom"""". Yderligere, så tilbyder TELMORE også mulighed for
automatisk optankning, hvor vi altid sikrer at din taletidskonto er i plus
ved at foretage indbetalingen for dig
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 09:44 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
news:b7b659$g69$1@sunsite.dk...
>
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> news:Lb8ma.12$1r3.9@news.get2net.dk...
> >
> > Dokumentation fremfor løse og farvede påstande tak.
>
> Fra Telmores hjemmeside:
>
> Betingelser du skal kende, før du benytter TELMORE Free.
>
> snip:
>
> Det er din pligt at holde saldoen over nul, og derved altid sørge for, at
> der er penge på din konto. Det er således dit ansvar, som kunde, til
enhver
> tid at sikre en positiv saldo.
Jeg skulle mene 49.11 er positiv og over 0.
> Dette har TELMORE imidlertid gjort meget nemt
> for dig, """ da vi tilsigter at sende e-mail og SMS-besked når din konto
er
> ved at være tom"""".
Den kan jeg nok ikke komme udenom.
"Ved at være" er jo et dejlig farvet begreb.
OK - Spammingen kan ikke slås fra og jeg må bare leve med den.
Trist, men tak for hjælpen Kim.
Mvh
Jimmy
| |
Kim Jørgensen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jørgensen |
Dato : 13-04-03 10:04 |
|
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
news:jq9ma.25$TY5.24@news.get2net.dk...
> OK - Spammingen kan ikke slås fra og jeg må bare leve med den.
> Trist, men tak for hjælpen Kim.
Sålidt.. men at kalde det spamning syntes jeg stadig er at overdrive. Igen
de har gjordt opmærksom på det.
Men Telmore plejer modsat alle andre at være lydhøre overfor deres kunder,
så prøv at mail dem med dit forslag, det kan være det giver bonus, og de
giver dig og alle os andre mulighed for at vælge selv.
Mvh.
Kim
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 10:21 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
news:b7b96g$7q4$1@sunsite.dk...
>
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> news:jq9ma.25$TY5.24@news.get2net.dk...
>
> > OK - Spammingen kan ikke slås fra og jeg må bare leve med den.
> > Trist, men tak for hjælpen Kim.
>
> Sålidt.. men at kalde det spamning syntes jeg stadig er at overdrive.
Det kan jeg godt følge dig i.
SmartTalk syntes f.eks. ikke det var spam at sende til Telmores kunder, men
de fleste andre nok kan blive enige om at vi opfatter det som spam.
Folk har forskellige opfattelser af samme ting og grænser for hvad de vil
tolerere.
> Igen
> de har gjordt opmærksom på det.
Åbenbart.
> Men Telmore plejer modsat alle andre at være lydhøre overfor deres kunder,
> så prøv at mail dem med dit forslag, det kan være det giver bonus, og de
> giver dig og alle os andre mulighed for at vælge selv.
Det er sandt.
Jeg tror fortsat de vil hævde, at det ikke skal ændres, da det står i
betingelserne og de ønsker at bevare så mange penge i firmaet som
overhovedet muligt på bekostning af deres brugere.
Nok ikke med de ord, men det er nok det der ligger i det.
Jeg forsøger at skrive til dem og ser, om Kundeservice blot fejer mig af
eller om de rent faktisk sender den videre i systemet.
Mvh
Jimmy
| |
Glenn [Odense] (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Glenn [Odense] |
Dato : 13-04-03 12:36 |
|
> Jeg tror fortsat de vil hævde, at det ikke skal ændres, da det står i
> betingelserne og de ønsker at bevare så mange penge i firmaet som
> overhovedet muligt på bekostning af deres brugere.
> Nok ikke med de ord, men det er nok det der ligger i det.
>
Prøv at vende den rundt og se det fra firmaets side, hvis de konstant har
eks. 300.000 kunder, der står i minus, fordi de ikke har fået en info-sms,
så har de også mange penge ude og svømme, de skal til at bruge tid og penge
på at få kontoerne i plus, der skal måske lukkes kontoer, det koster også
tid og penge.
Jeg tror ikke at jeg kunne sidde og pludre løs, til kr. 1,10, hvis ikke
denne "service" eksisterede.
Jeg ville også være en af dem, som var i minus, da jeg ikke gider at surfe
ind på telmore'e side, konstant, for at se om jeg er ved at være i minus.
> Jeg forsøger at skrive til dem og ser, om Kundeservice blot fejer mig af
> eller om de rent faktisk sender den videre i systemet.
>
Ser du altid så lyst på tilværelsen??
Mvh. Glenn
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 14:27 |
|
"Glenn [Odense]" <corbin@ofir.dk> wrote in message
news:3e994b7c$0$42590$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg tror fortsat de vil hævde, at det ikke skal ændres, da det står i
> > betingelserne og de ønsker at bevare så mange penge i firmaet som
> > overhovedet muligt på bekostning af deres brugere.
> > Nok ikke med de ord, men det er nok det der ligger i det.
> >
> Prøv at vende den rundt og se det fra firmaets side, hvis de konstant har
> eks. 300.000 kunder, der står i minus, fordi de ikke har fået en info-sms,
Det er firmaets problem at søreg for at have et system, der sikrer dem, at
telefonen spærres det øjeblik den går i minus.
> > Jeg forsøger at skrive til dem og ser, om Kundeservice blot fejer mig af
> > eller om de rent faktisk sender den videre i systemet.
> >
> Ser du altid så lyst på tilværelsen??
Jeg er blot realist.
/Jimmy
| |
Rasmus Beuchert (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Rasmus Beuchert |
Dato : 13-04-03 15:31 |
|
> Det er firmaets problem at søreg for at have et system, der sikrer dem, at
> telefonen spærres det øjeblik den går i minus.
Hvilket de da også har. Det er da mulighed for at sætte begrænsing på så man
undgår negativ saldo hvis man ønsker dette...
Jeg forstår simpelthen ikke det store problem i at de venligt gør dig
opmærksom på at du er ved at nærme dig et beløb hvor du nok snart burde
tanke op igen.
Jeg er fuldstændig enig med Glenn. Jeg gider da heller ikke logge ind på
deres side hver eneste dag for lige at se om jeg nærmer mig 0,- Så er det da
fint lige at få en reminder når tiden er inde.
MVH
Rasmus Beuchert
| |
Thomas Gulholm (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 13-04-03 17:39 |
|
Rasmus Beuchert wrote:
>>Det er firmaets problem at søreg for at have et system, der sikrer dem, at
>>telefonen spærres det øjeblik den går i minus.
>
> Hvilket de da også har. Det er da mulighed for at sætte begrænsing på så man
> undgår negativ saldo hvis man ønsker dette...
Hvis man ønsker dette...? Det er altså frivilligt om man vil forhindre
sin saldo i at blive negativ, mens man er tvunget til at modtage en
påmindelse selv om man har 50 kr = 45 minutters tale tilabge! Meget
mærkeligt...!
/Thomas
| |
Fischer (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 13-04-03 18:57 |
|
> > Hvilket de da også har. Det er da mulighed for at sætte
> > begrænsing på så man undgår negativ saldo hvis man
> > ønsker dette...
>
> Hvis man ønsker dette...? Det er altså frivilligt om man vil
> forhindre sin saldo i at blive negativ ......
Frivilligt og frivilligt.
Man kan vælge denne service, men det er hundedyrt!
Grunden til at Telmore tilbyder dette er nok kun fordi at det er
lovpligtigt.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Peter (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 13-04-03 19:27 |
|
"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i
news:Lyhma.103$g22.34@news.get2net.dk...
> > Hvis man ønsker dette...? Det er altså frivilligt om
> > man vil forhindre sin saldo i at blive negativ ......
> Frivilligt og frivilligt.
> Man kan vælge denne service, men det er hundedyrt!
Til gengæld er "automatisk optankning" ganske billigt,
2 kr. pr. optankning. Og resultatet er at saldoen forbliver
positiv, uden at man behøver at tænke over det. Det er
faktisk lige så smart som et egentligt abonnement...
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 16:52 |
|
"Rasmus Beuchert" <mail@espeedy.dk> wrote in message
news:3e997497$0$31939$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Det er firmaets problem at søreg for at have et system, der sikrer dem,
at
> > telefonen spærres det øjeblik den går i minus.
>
> Hvilket de da også har. Det er da mulighed for at sætte begrænsing på så
man
> undgår negativ saldo hvis man ønsker dette...
Du har misforstået ovenstående.
> Jeg forstår simpelthen ikke det store problem i at de venligt gør dig
> opmærksom på at du er ved at nærme dig et beløb hvor du nok snart burde
> tanke op igen.
Det behøver du ikke at forstå.
Pointen med indlægget var at finde ud af, om det var muligt at undgå
spammingen.
> Jeg er fuldstændig enig med Glenn. Jeg gider da heller ikke logge ind på
> deres side hver eneste dag for lige at se om jeg nærmer mig 0,- Så er det
da
> fint lige at få en reminder når tiden er inde.
Godt for dig.
/Jimmy
| |
Kim Jørgensen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jørgensen |
Dato : 13-04-03 16:36 |
|
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
news:Pzdma.63$pW7.23@news.get2net.dk...
> Det er firmaets problem at søreg for at have et system, der sikrer dem, at
> telefonen spærres det øjeblik den går i minus.
Jeg er lige kommet hjem fra Thailand, dernede koster et opkald via Telmore
omkring en 20-25 kr, prøvede det ikke.
Jeg er ret sikker på at selskabet i Thailand der roamer samtalen ikke sender
regningen realtime imens jeg snakker dernedefra, derfor er det muligt at
firmaet "bare" skal fixe et system, men det kan desværre ikke opfylde alle
krav.
Min konto kunne hurtigt gå i nul hvis jeg valgte at knævre i telefon
dernede.
Mvh.
Kim
(hvis kæreste fik auto opfyldt sin konto 3 gange imens vi var på ferie)
| |
Henrik Stidsen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 13-04-03 22:19 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in
news:b7c05d$k5u$1@sunsite.dk
> Jeg er ret sikker på at selskabet i Thailand der roamer samtalen
> ikke sender regningen realtime imens jeg snakker dernedefra,
> derfor er det muligt at firmaet "bare" skal fixe et system, men
> det kan desværre ikke opfylde alle krav.
Samtaler i udlandet kan være flere uger forsinket ifølge telmore.dk
--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white
guy, the best golfer is a black guy, France is accusing the US of
arrogance and Germany doesn't want to go to war."
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 16:57 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
news:b7c05d$k5u$1@sunsite.dk...
>
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> news:Pzdma.63$pW7.23@news.get2net.dk...
>
> > Det er firmaets problem at søreg for at have et system, der sikrer dem,
at
> > telefonen spærres det øjeblik den går i minus.
>
> Jeg er lige kommet hjem fra Thailand, dernede koster et opkald via Telmore
> omkring en 20-25 kr, prøvede det ikke.
Det er en helt anden problematik, som ikke er analog.
Der har du tilmeldt dig Udlandstelefoni og der er det klart, at Telmore ikke
kan se, hvor meget du har brugt med det samme.
Jeg snakker udelukkende om i Danmark, hvor det burde være muligt.
Hvis de kan se jeg er på 49.11 kan de for søren da også se jeg er på 0.
Mvh
Jimmy
| |
Kim Jørgensen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Jørgensen |
Dato : 13-04-03 16:33 |
|
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
news:hZ9ma.29$4i6.12@news.get2net.dk...
> SmartTalk syntes f.eks. ikke det var spam at sende til Telmores kunder,
men
> de fleste andre nok kan blive enige om at vi opfatter det som spam.
>
> Folk har forskellige opfattelser af samme ting og grænser for hvad de vil
> tolerere.
Telmore skriver i deres betingelser at de tilsigter at sende SMS når saldoen
nærmer sig 0, dette gør de så.
Hvis du ikke kan lide lugten, så er det vel bare at smutte over til
spammerne.
Mvh.
Kim
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 16:54 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
news:b7bvve$ij8$1@sunsite.dk...
>
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> news:hZ9ma.29$4i6.12@news.get2net.dk...
>
> > SmartTalk syntes f.eks. ikke det var spam at sende til Telmores kunder,
> men
> > de fleste andre nok kan blive enige om at vi opfatter det som spam.
> >
> > Folk har forskellige opfattelser af samme ting og grænser for hvad de
vil
> > tolerere.
>
> Telmore skriver i deres betingelser at de tilsigter at sende SMS når
saldoen
> nærmer sig 0, dette gør de så.
Nærmer sig 0 er i min verden ikke i nærheden af 50!
Dette bliver vi ikke enige om.
> Hvis du ikke kan lide lugten, så er det vel bare at smutte over til
> spammerne.
I mit første indlæg gjorde jeg klart hvad jeg ønskede og ikke ønskede.
/Jimmy
| |
Jimmy (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 13-04-03 22:31 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
news:b7b96g$7q4$1@sunsite.dk...
>
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message
> news:jq9ma.25$TY5.24@news.get2net.dk...
>
> > OK - Spammingen kan ikke slås fra og jeg må bare leve med den.
> > Trist, men tak for hjælpen Kim.
>
> Sålidt.. men at kalde det spamning syntes jeg stadig er at overdrive.
F.eks. fik jeg som så mange andre en SMS om at det fra mandag kun kostede 1
kr pr mínut.
Dette havde jeg *intet* imod.
Grunden til dette er ganske simpelt, at de ikke sendte SMS'en med det slet
skjulte formål at sælge mig noget.
Den var venligt ment og en information, jeg kunne bruge.
En SMS om at jeg har 50 kroner tilbage betyder at de gerne vil have flere
penge ind i firmaet uden at jeg på nogen måde får gavn af dette.
Det er et rent kommercielt stunt, som primært gavner Telmore.
Jeg sender f.eks. kun SMS og kan således sende 250 SMS før jeg går i 0.
Det er bl.a. derfor helt absurd at jeg får den SMS.
Jeg forhørte mig blot for at være sikker på, at der ikke var mulighed for at
slå saldo-spammingen fra, før jeg kontaktede Telmore.
I behøver ikke at være enige med mig.
Jeg havde skam forventet modstand, når man vover at kritesere det elskede
Telmore på nogen som helst måde
Mvh
Jimmy
| |
Rainer Schöbe (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Rainer Schöbe |
Dato : 14-04-03 08:31 |
|
Jimmy wrote:
> F.eks. fik jeg som så mange andre en SMS om at det fra mandag kun
> kostede 1 kr pr mínut.
> Dette havde jeg *intet* imod.
>
> Grunden til dette er ganske simpelt, at de ikke sendte SMS'en med det
> slet skjulte formål at sælge mig noget.
> Den var venligt ment og en information, jeg kunne bruge.
Og den siger at du må gerne bruge telefonen mere, da det koster nu kun 100
øre/min.
SCNR
--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"
using "Telmore HSCSD"
Fragen zur dänischen Urlaubs-Prepaid?
http://de.groups.yahoo.com/group/prepaid-dk/
| |
Jimmy (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Jimmy |
Dato : 14-04-03 10:37 |
|
"Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> wrote in message
news:b7do45$crs01$1@ID-60766.news.dfncis.de...
> Jimmy wrote:
> > F.eks. fik jeg som så mange andre en SMS om at det fra mandag kun
> > kostede 1 kr pr mínut.
> > Dette havde jeg *intet* imod.
> >
> > Grunden til dette er ganske simpelt, at de ikke sendte SMS'en med det
> > slet skjulte formål at sælge mig noget.
> > Den var venligt ment og en information, jeg kunne bruge.
>
> Og den siger at du må gerne bruge telefonen mere, da det koster nu kun 100
> øre/min.
Sådan kan man vælge at tolke det, men jeg har ikke noget problem i at de
sender mig den SMS, da de på samme tid giver mig noget igen.
Den der SMS med at jeg nu kan ringe 45 minutter eller sende 250 SMS og at de
derfor gerne vil have flere penge gavner mig ikke.
Det kan være den gavner andre, men da den ret åbenlyst er lavet for at
trække flere penge ind i Telmore må det være rimeligt, at man kan slå
saldo-spamming fra.
Der er jo nok en grund til at man *ikke* kan slå saldo-spamming fra mens man
kan slå alt muligt andet til og fra
/Jimmy
| |
Per Thomsen (14-04-2003)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 14-04-03 10:56 |
|
> Den der SMS med at jeg nu kan ringe 45 minutter eller sende 250 SMS og at
de
> derfor gerne vil have flere penge gavner mig ikke.
> Det kan være den gavner andre, men da den ret åbenlyst er lavet for at
> trække flere penge ind i Telmore må det være rimeligt, at man kan slå
> saldo-spamming fra.
>
> Der er jo nok en grund til at man *ikke* kan slå saldo-spamming fra mens
man
> kan slå alt muligt andet til og fra
>
Det undre nu også mig, men jeg tror det er et levn fra 'gamle' dage, hvor
taksten var noget højere.
Jeg kunne da også godt tænke mig, at man kunne vælge forskellige beløb -
eller helt slå det fra.
Per
| |
Jacob Andersen (15-04-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Andersen |
Dato : 15-04-03 01:49 |
|
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:Shvma.47$bP1.18@news.get2net.dk...
>
> "Rainer Schöbe" <rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> wrote in message
> news:b7do45$crs01$1@ID-60766.news.dfncis.de...
> > Jimmy wrote:
> > > F.eks. fik jeg som så mange andre en SMS om at det fra mandag kun
> > > kostede 1 kr pr mínut.
> > > Dette havde jeg *intet* imod.
> > >
> > > Grunden til dette er ganske simpelt, at de ikke sendte SMS'en med det
> > > slet skjulte formål at sælge mig noget.
> > > Den var venligt ment og en information, jeg kunne bruge.
> >
> > Og den siger at du må gerne bruge telefonen mere, da det koster nu kun
100
> > øre/min.
>
> Sådan kan man vælge at tolke det, men jeg har ikke noget problem i at de
> sender mig den SMS, da de på samme tid giver mig noget igen.
>
> Den der SMS med at jeg nu kan ringe 45 minutter eller sende 250 SMS og at
de
> derfor gerne vil have flere penge gavner mig ikke.
> Det kan være den gavner andre, men da den ret åbenlyst er lavet for at
> trække flere penge ind i Telmore må det være rimeligt, at man kan slå
> saldo-spamming fra.
Du ved godt at telmore er et firma ikke sandt? Hvis de kan øge selskabets
levedygtighed ved at sende den første advarselsmail tidligere end
eksempelvis du ønsker det, så synes jeg ærlig talt det er en udmærket og
ganske lidt generende måde at gøre det på.
> Der er jo nok en grund til at man *ikke* kan slå saldo-spamming fra mens
man
> kan slå alt muligt andet til og fra
Jeg giver dig ret i at der er en grund, og også hvad grunden er, men jeg er
dybt uenig i at der skulle være noget dårligt eller urimeligt i det.
/Jacob
| |
Peter (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 13-04-03 11:21 |
|
"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK>
skrev i news:b7b659$g69$1@sunsite.dk
> Betingelser du skal kende, før du benytter TELMORE Free.
> snip:
> Yderligere, så tilbyder TELMORE også mulighed for
> automatisk optankning, hvor vi altid sikrer at din
> taletidskonto er i plus ved at foretage indbetalingen for dig
Hvis man er tilmeldt automatisk optankning burde man
således kunne undvære saldo-SMS'erne - med mindre
man er så nærrig, at man ikke kan undvære de 2 kroner
en automatisk optankning koster.
| |
|
|