/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
CBB Mobil lyver
Fra : Georg


Dato : 12-04-03 20:05

Nedenstående er fra CBB mobils hjemmeside. Læg mærke til teksten "Med
SONOFON's netværk sikres du den bedste dækning, det er muligt at opnå i
dag."

Dermed påstår CBB Mobil, at Sonofons dækning er den bedste i DK. For nogen
tid siden, skrev Sonofon på deres hjemmeside, at de tilbød den bedste
dækning i DK. Sætningen er nu fjernet fra Sonofons hjemmeside, da den ikke
holdt vand. Men CBB Mobil kan altså bare ustraffet vildlede folk, ved at
bilde dem ind De har den bedste dækning. Der synes generelt i denne gruppe
at være enighed om, at det ER TDC Mobils netværk der har den absolut bedste
dækning i DK. CBB Mobil overtræder altså loven ved, at tillægge produktet
noget der ikke er grundlag for. Hvad siger folket?



1. Hvem er CBB Mobil A/S?

CBB Mobil A/S er et 100% dansk ejet teleselskab, der primært leverer mobil
taletid. Med sparsommelighed og strømlinet administration er det muligt at
tilbyde de laveste samlede priser på mobiltelefoni i Danmark. Med SONOFON's
netværk sikres du den bedste dækning, det er muligt at opnå i dag.



 
 
Martin Jorgensen (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 12-04-03 20:29


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e98636a$0$52131$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nedenstående er fra CBB mobils hjemmeside. Læg mærke til teksten "Med
> SONOFON's netværk sikres du den bedste dækning, det er muligt at opnå i
> dag."
>
> Dermed påstår CBB Mobil, at Sonofons dækning er den bedste i DK. For nogen
> tid siden, skrev Sonofon på deres hjemmeside, at de tilbød den bedste
> dækning i DK. Sætningen er nu fjernet fra Sonofons hjemmeside, da den ikke
> holdt vand. Men CBB Mobil kan altså bare ustraffet vildlede folk, ved at
> bilde dem ind De har den bedste dækning. Der synes generelt i denne gruppe
> at være enighed om, at det ER TDC Mobils netværk der har den absolut
bedste
> dækning i DK. CBB Mobil overtræder altså loven ved, at tillægge produktet
> noget der ikke er grundlag for. Hvad siger folket?
Du overfortolker vist, såvidt jeg kan se...

Du kan ikke gøre noget ved at de skriver at "du sikres den bedste dækning
med Sonofon´s netværk" idet de ikke skriver hvad de sammenligner med. Du
skriver at de påstår at deres dækning er den bedste i Danmark. Den holder
ikke i retten - der står bare at du "sikres den bedste dækning", men ikke
ift. hvad.

Det er altså ikke løgn deres tekst, selvom TDC mobils netværk er bedre (kan
vist også diskuteres på forskellige måder - alt i alt er det vist cirkus det
samme).
Det er bare en smart formulering, men hverken vildledende eller løgn, efter
min vurdering.


mvh.
Martin Jørgensen.



Georg (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 13-04-03 05:03

Nej. Det kan kun opfattes som den bedst opnåelige dækning. Og det er jo ikke
tilfældet, da det jo er TDC Mobils net der har den bedst opnåelige dækning.
Eller skal jeg have skolepenge tilbage?


"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e986914$0$24623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e98636a$0$52131$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Nedenstående er fra CBB mobils hjemmeside. Læg mærke til teksten "Med
> > SONOFON's netværk sikres du den bedste dækning, det er muligt at opnå i
> > dag."
> >
> > Dermed påstår CBB Mobil, at Sonofons dækning er den bedste i DK. For
nogen
> > tid siden, skrev Sonofon på deres hjemmeside, at de tilbød den bedste
> > dækning i DK. Sætningen er nu fjernet fra Sonofons hjemmeside, da den
ikke
> > holdt vand. Men CBB Mobil kan altså bare ustraffet vildlede folk, ved at
> > bilde dem ind De har den bedste dækning. Der synes generelt i denne
gruppe
> > at være enighed om, at det ER TDC Mobils netværk der har den absolut
> bedste
> > dækning i DK. CBB Mobil overtræder altså loven ved, at tillægge
produktet
> > noget der ikke er grundlag for. Hvad siger folket?
> Du overfortolker vist, såvidt jeg kan se...
>
> Du kan ikke gøre noget ved at de skriver at "du sikres den bedste dækning
> med Sonofon´s netværk" idet de ikke skriver hvad de sammenligner med. Du
> skriver at de påstår at deres dækning er den bedste i Danmark. Den holder
> ikke i retten - der står bare at du "sikres den bedste dækning", men ikke
> ift. hvad.
>
> Det er altså ikke løgn deres tekst, selvom TDC mobils netværk er bedre
(kan
> vist også diskuteres på forskellige måder - alt i alt er det vist cirkus
det
> samme).
> Det er bare en smart formulering, men hverken vildledende eller løgn,
efter
> min vurdering.
>
>
> mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>



Claus E Beyer (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 13-04-03 06:53

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e98e161$0$52207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Nej. Det kan kun opfattes som den bedst opnåelige dækning. Og det er jo ikke
> tilfældet, da det jo er TDC Mobils net der har den bedst opnåelige dækning.
> Eller skal jeg have skolepenge tilbage?

Nu kan bedste dækning tolkes på to måder:

1) Den bedste dækning målt på dér hvor folk bor i Danmark, altså den bedste
dækning hvad angår antallet af "dækkede" personer i Danmark.

2) Den bedste dækning målt på størst arealmæssig dækning af Danmark.

Jeg mener at Sonofon hælder til metode 1, for så kan de (vistnok) prale af at
have Danmarks bedste dækning. Har I ikke lagt mærke til at det er når man står
ude på "Lars Tyndskids mark", at der oftest er problemer med Sonofon?

Claus


ee (17-04-2003)
Kommentar
Fra : ee


Dato : 17-04-03 18:13

Claus E Beyer wrote:
> Nu kan bedste dækning tolkes på to måder:
>
> 1) Den bedste dækning målt på dér hvor folk bor i Danmark, altså den bedste
> dækning hvad angår antallet af "dækkede" personer i Danmark.
>
> 2) Den bedste dækning målt på størst arealmæssig dækning af Danmark.
>
> Jeg mener at Sonofon hælder til metode 1, for så kan de (vistnok) prale af at
> have Danmarks bedste dækning. Har I ikke lagt mærke til at det er når man står
> ude på "Lars Tyndskids mark", at der oftest er problemer med Sonofon?
>
> Claus


Sonofon opprioterer officielt byer med et indbyggertal på over 5000. Det
vil sige, at man på "lars tyndskids" marker ikke altid har perfekt
dækning, mens man har "nær perfekt" dækning i alle større byer.

Diskussionen er altså om kvantitet kontra kvalitet...

/ Johnny


Lars Bo Wassini (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bo Wassini


Dato : 29-04-03 12:13


"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
news:b7au08$csn8s$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e98e161$0$52207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> Nu kan bedste dækning tolkes på to måder:
>
> 1) Den bedste dækning målt på dér hvor folk bor i Danmark, altså den
bedste
> dækning hvad angår antallet af "dækkede" personer i Danmark.
>
> 2) Den bedste dækning målt på størst arealmæssig dækning af Danmark.
>
> Jeg mener at Sonofon hælder til metode 1, for så kan de (vistnok) prale af
at
> have Danmarks bedste dækning. Har I ikke lagt mærke til at det er når man
står
> ude på "Lars Tyndskids mark", at der oftest er problemer med Sonofon?

Det er godt at Falck ikke bruger samme metode:
"Er dit tag blæst af, så kan vi dække det med en pressening - godt nok ikke
over WCet og bryggerset, men det bruger I jo heller ikke så meget! Til
gengæld er der to lag plastik over stuen."



Tror jeg holder mig til TDC, der har en rigtig dækning - og ikke opfundet af
et smart marketingsteam.

/Lars



myname@myname.dk (12-04-2003)
Kommentar
Fra : myname@myname.dk


Dato : 12-04-03 21:38

Tja, der hvor jeg bruger min telefon mest, har jeg altid opnået den
absolutte bedste dækning med Sonofon. TDC derimod har jeg tit oplevet
signalproblemer med.

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
news:3e98636a$0$52131$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nedenstående er fra CBB mobils hjemmeside. Læg mærke til teksten "Med
> SONOFON's netværk sikres du den bedste dækning, det er muligt at opnå i
> dag."
>
> Dermed påstår CBB Mobil, at Sonofons dækning er den bedste i DK. For nogen
> tid siden, skrev Sonofon på deres hjemmeside, at de tilbød den bedste
> dækning i DK. Sætningen er nu fjernet fra Sonofons hjemmeside, da den ikke
> holdt vand. Men CBB Mobil kan altså bare ustraffet vildlede folk, ved at
> bilde dem ind De har den bedste dækning. Der synes generelt i denne gruppe
> at være enighed om, at det ER TDC Mobils netværk der har den absolut
bedste
> dækning i DK. CBB Mobil overtræder altså loven ved, at tillægge produktet
> noget der ikke er grundlag for. Hvad siger folket?
>
>
>
> 1. Hvem er CBB Mobil A/S?
>
> CBB Mobil A/S er et 100% dansk ejet teleselskab, der primært leverer mobil
> taletid. Med sparsommelighed og strømlinet administration er det muligt at
> tilbyde de laveste samlede priser på mobiltelefoni i Danmark. Med
SONOFON's
> netværk sikres du den bedste dækning, det er muligt at opnå i dag.
>
>



Lars Christensen (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 12-04-03 21:47

On Sat, 12 Apr 2003 22:37:38 +0200, <myname@myname.dk> wrote:

>Tja, der hvor jeg bruger min telefon mest, har jeg altid opnået den
>absolutte bedste dækning med Sonofon. TDC derimod har jeg tit oplevet
>signalproblemer med.
>

Og med undertegnede lige omvendt. Tror det er afhængig af hvor i
landet man bor og befinder sig.


Lars


DWM (12-04-2003)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 12-04-03 22:49

"Lars Christensen" <lars@ofirnospamlammelam.dk> skrev i en meddelelse
news:apug9v4d5tvurk14jff95v21hrcjie48gd@4ax.com...
> Og med undertegnede lige omvendt.

Samme her. Faktisk er der overhovedet ikke dækning af Sonofon
hvor jeg opholder mig lige nu.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp


Michael Nielsen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 13-04-03 02:18



"Lars Christensen" <lars@ofirnospamlammelam.dk> wrote in message
news:apug9v4d5tvurk14jff95v21hrcjie48gd@4ax.com...
> On Sat, 12 Apr 2003 22:37:38 +0200, <myname@myname.dk> wrote:
>
> >Tja, der hvor jeg bruger min telefon mest, har jeg altid opnået den
> >absolutte bedste dækning med Sonofon. TDC derimod har jeg tit oplevet
> >signalproblemer med.
> >
>
> Og med undertegnede lige omvendt. Tror det er afhængig af hvor i
> landet man bor og befinder sig.

Som jeg ser det kan man faktisk ikke bruge disse "vi har den bedste dækning"
oplysninger til noget som helst. Jeg har flere gange set målevogne fra
diverse teleselskaber rundt omkring i landet, og hvis vi nu tager et
fuldstændig fiktivt eksempel:

En Sonofon målevogn foretager en opmåling, og opdager at TDC har den bedste
dækning. Vil de derefter i komme med en officiel udtalelse om at TDC har den
bedste dækning? Jeg tror det næppe.

Jeg tror der skal en 100% uvildig virksomhed til at måle dette. På den anden
side, vil de tabende selskaber sandsynligvis gøre en indsats for at blive
førende umiddelbart efter en sådan undersøgelse, og det vil vel egentlig kun
gavne kunderne i samtlige selskaber.

--
Mvh.

Michael Nielsen
http://www.mnielsen.dk
- Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen uanset
art, ikke kan gå!!



Georg (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 13-04-03 04:45

Jeg har via mail, bedt CBB Mobil fremsende dokumentation for deres påstand,
for det er vel ikke noget De bare slynger ud?! Den uvildige instans, der
måler selskabernes dækning hedder Teknologisk Institut. De kortlagde GSM
dækningen i 2001 og konkluderede dengang at TDC Mobil havde bedre
forbindelse i randområder generelt end de øvrige selskaber. Derfor må man
formode, at CBB Mobil er i besiddelse af en rapport fra et uvildigt institut
(f.eks. Dansk Teknologisk Institut) som dokumenterer deres påstand.


"Michael Nielsen" <michael@DELETE_THISmnielsen.dk> skrev i en meddelelse
news:b7adrb$p32$1@sunsite.dk...
>
>
> "Lars Christensen" <lars@ofirnospamlammelam.dk> wrote in message
> news:apug9v4d5tvurk14jff95v21hrcjie48gd@4ax.com...
> > On Sat, 12 Apr 2003 22:37:38 +0200, <myname@myname.dk> wrote:
> >
> > >Tja, der hvor jeg bruger min telefon mest, har jeg altid opnået den
> > >absolutte bedste dækning med Sonofon. TDC derimod har jeg tit oplevet
> > >signalproblemer med.
> > >
> >
> > Og med undertegnede lige omvendt. Tror det er afhængig af hvor i
> > landet man bor og befinder sig.
>
> Som jeg ser det kan man faktisk ikke bruge disse "vi har den bedste
dækning"
> oplysninger til noget som helst. Jeg har flere gange set målevogne fra
> diverse teleselskaber rundt omkring i landet, og hvis vi nu tager et
> fuldstændig fiktivt eksempel:
>
> En Sonofon målevogn foretager en opmåling, og opdager at TDC har den
bedste
> dækning. Vil de derefter i komme med en officiel udtalelse om at TDC har
den
> bedste dækning? Jeg tror det næppe.
>
> Jeg tror der skal en 100% uvildig virksomhed til at måle dette. På den
anden
> side, vil de tabende selskaber sandsynligvis gøre en indsats for at blive
> førende umiddelbart efter en sådan undersøgelse, og det vil vel egentlig
kun
> gavne kunderne i samtlige selskaber.
>
> --
> Mvh.
>
> Michael Nielsen
> http://www.mnielsen.dk
> - Knoglerne i flagermusens ben er så tynde og spinkle, at flagermusen
uanset
> art, ikke kan gå!!
>
>



Martin Jorgensen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 13-04-03 09:30


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e98dd50$0$52096$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har via mail, bedt CBB Mobil fremsende dokumentation for deres
påstand,
> for det er vel ikke noget De bare slynger ud?! Den uvildige instans, der
> måler selskabernes dækning hedder Teknologisk Institut. De kortlagde GSM
> dækningen i 2001 og konkluderede dengang at TDC Mobil havde bedre
> forbindelse i randområder generelt end de øvrige selskaber. Derfor må man
> formode, at CBB Mobil er i besiddelse af en rapport fra et uvildigt
institut
> (f.eks. Dansk Teknologisk Institut) som dokumenterer deres påstand.
Det nytter ikke noget ligemeget om TDC så skulle, eller ikke skulle, have
bedre dækning end TDC.

Sonofon skriver at ved at anvende Sonofon´s net sikres kunden den bedste
dækning. De skriver ikke at det er den dækning blandt teleselskaberne i
Danmark. Det er din egen fortolkning. De skriver bare at du sikres "den
bedst mulige" dækning og det kunne, efter min vurdering, ligeså godt være
Mobilix eller Telia der skrev den udtalelse og det er hverken løgn eller
vildledende at skrive sådan. Du kommer ingen vegne om du så ville trække dem
i retten, ville folk stå og grine af dig over hvor meget du går amok over
den sætning (min vurdering)....
Ser du aldrig andre reklamer med den slags sætninger??? F.eks. En eller
anden morgensmadsjuice, der er "Danmark om morgenen" osv.... Det kan du sgu´
da heller ikke sagsøge dem for eller brokke dig over er løgn/vildledende og
postulere at en juice ikke kan være "Danmark om morgenen" (kan ikke huske
sloganet ordret - er også bare et eksempel.).

mvh.
Martin Jørgensen.


mvh.
Martin Jørgensen.





Georg (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 13-04-03 13:18

Hvis eksempelvis internetudbyder A kun tilbød sine kunder at koble sig på
med et 14,4 modem, og samtidig sagde: Vi tilbyder den hurtigst opnåelige
hastighed til internettet, mens selskab B tilbød 2 Mb ADSL. Hvem har så
løjet?



"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e992e2a$0$24729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e98dd50$0$52096$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg har via mail, bedt CBB Mobil fremsende dokumentation for deres
> påstand,
> > for det er vel ikke noget De bare slynger ud?! Den uvildige instans, der
> > måler selskabernes dækning hedder Teknologisk Institut. De kortlagde GSM
> > dækningen i 2001 og konkluderede dengang at TDC Mobil havde bedre
> > forbindelse i randområder generelt end de øvrige selskaber. Derfor må
man
> > formode, at CBB Mobil er i besiddelse af en rapport fra et uvildigt
> institut
> > (f.eks. Dansk Teknologisk Institut) som dokumenterer deres påstand.
> Det nytter ikke noget ligemeget om TDC så skulle, eller ikke skulle, have
> bedre dækning end TDC.
>
> Sonofon skriver at ved at anvende Sonofon´s net sikres kunden den bedste
> dækning. De skriver ikke at det er den dækning blandt teleselskaberne i
> Danmark. Det er din egen fortolkning. De skriver bare at du sikres "den
> bedst mulige" dækning og det kunne, efter min vurdering, ligeså godt være
> Mobilix eller Telia der skrev den udtalelse og det er hverken løgn eller
> vildledende at skrive sådan. Du kommer ingen vegne om du så ville trække
dem
> i retten, ville folk stå og grine af dig over hvor meget du går amok over
> den sætning (min vurdering)....
> Ser du aldrig andre reklamer med den slags sætninger??? F.eks. En eller
> anden morgensmadsjuice, der er "Danmark om morgenen" osv.... Det kan du
sgu´
> da heller ikke sagsøge dem for eller brokke dig over er løgn/vildledende
og
> postulere at en juice ikke kan være "Danmark om morgenen" (kan ikke huske
> sloganet ordret - er også bare et eksempel.).
>
> mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>
> mvh.
> Martin Jørgensen.
>
>
>
>



Michael Kjærsgård (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 13-04-03 13:51

> Hvis eksempelvis internetudbyder A kun tilbød sine kunder at koble sig på
> med et 14,4 modem, og samtidig sagde: Vi tilbyder den hurtigst opnåelige
> hastighed til internettet, mens selskab B tilbød 2 Mb ADSL. Hvem har så
> løjet?

Som det tidligere har været fremme kan sætningen tolkes på 2 måder.
Jeg ved godt hvordan du tolker det, her kommer derfor den anden tolkning:

Hvis ikke internetudbyder A's systemer er gearet til at opnå en højere hastighed
en 14,4 bps, ja så må 14,4 bps altså siges at være den hurtigst opnåelige
hastighed som internetudbyder A kan levere.
At internetudbyder B så kan levere en hurtigere hastighed er i og for sig sagen
uvedkommende.

--
Michael
http://www.skydesign.dk



Martin Jorgensen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 13-04-03 22:11


"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
news:3E995D50.9A63F1A4@vindenand.dk...
> > Hvis eksempelvis internetudbyder A kun tilbød sine kunder at koble sig

> > med et 14,4 modem, og samtidig sagde: Vi tilbyder den hurtigst opnåelige
> > hastighed til internettet, mens selskab B tilbød 2 Mb ADSL. Hvem har så
> > løjet?
>
> Som det tidligere har været fremme kan sætningen tolkes på 2 måder.
> Jeg ved godt hvordan du tolker det, her kommer derfor den anden tolkning:
>
> Hvis ikke internetudbyder A's systemer er gearet til at opnå en højere
hastighed
> en 14,4 bps, ja så må 14,4 bps altså siges at være den hurtigst opnåelige
> hastighed som internetudbyder A kan levere.
> At internetudbyder B så kan levere en hurtigere hastighed er i og for sig
sagen
> uvedkommende.
Netop!
I spørgsmålet om hvem der har løjet er der ikke nogen af selskaberne der har
løjet, forudsat at selskab B, rent faktisk godt /kan/ levere 2 Mbit ADSL og
internetudbyder A højest kan tilbyde sine kunder at koble op med 14,4 kbit.
Lær at leve med det.

mvh
Martin Jørgensen.



Georg (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 13-04-03 23:02

Hmm. Ja det vil jo sige, at jeg skal have skolepenge tilbage:)


"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e99d271$0$24728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> news:3E995D50.9A63F1A4@vindenand.dk...
> > > Hvis eksempelvis internetudbyder A kun tilbød sine kunder at koble sig
> på
> > > med et 14,4 modem, og samtidig sagde: Vi tilbyder den hurtigst
opnåelige
> > > hastighed til internettet, mens selskab B tilbød 2 Mb ADSL. Hvem har

> > > løjet?
> >
> > Som det tidligere har været fremme kan sætningen tolkes på 2 måder.
> > Jeg ved godt hvordan du tolker det, her kommer derfor den anden
tolkning:
> >
> > Hvis ikke internetudbyder A's systemer er gearet til at opnå en højere
> hastighed
> > en 14,4 bps, ja så må 14,4 bps altså siges at være den hurtigst
opnåelige
> > hastighed som internetudbyder A kan levere.
> > At internetudbyder B så kan levere en hurtigere hastighed er i og for
sig
> sagen
> > uvedkommende.
> Netop!
> I spørgsmålet om hvem der har løjet er der ikke nogen af selskaberne der
har
> løjet, forudsat at selskab B, rent faktisk godt /kan/ levere 2 Mbit ADSL
og
> internetudbyder A højest kan tilbyde sine kunder at koble op med 14,4
kbit.
> Lær at leve med det.
>
> mvh
> Martin Jørgensen.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste