Sker der noget på den Sydsvenske kyst i a~
Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-04-03 09:00

Hej NG

Er der nogle der har erfaringer med den sydsvenske kyst i april måned?

Vi har snakket om at tage derover i Påsken, men ved ikke om det er for sent
!!

Vi hører fra mange at det er i marts det sker.

Kan det betale sig at tage derover, eller skal vi smutte en tur på den
sjællandske kyst istedet ?

/Martin

Fra : S. Mckinley

Dato : 13-04-03 11:21

En af mine venner, som bor ved kysten på syd-øst siden, har lige mailet mig.
Han skriver at der så småt er ved at komme godt gang i den, men at der
stadig er en hel del nedfaldsfisk.

Jeg har fisket i skåne og blekinge i de sidste 7 år og min erfaring er at
april er bedre end marts af den simple grund at du fanger færre
nedfaldsfisk. Faktisk stiger kvaliteten af fiskene indtil juli måned. Om
sommeren er der et suverænt natfiskeri med store blanke stærke fisk, hvor du
kan risikere at få tømt linen på spolen. Men af en eller anden grund er der
næsten ingen der praktiserer dette.

knæk og bræk
/Jens

Fra : Martin Nielsen

Dato : 22-04-03 18:52

Nu kan jeg selv bekræfte at der sker noget derovre.

Var på en smuttur lørdag d. 19 april. det blev til 3 havørreder på land.

64 cm, 60 cm og 57 cm. Det bliver ihvertfald ikke min sidste tur derover.

Jeg nåede lige en tur i Roskilde Fjord om fredagen. 3 stk af de blanke.

60 cm, 2,7 kg, 55 cm 1,6 kg og 50 cm 1,6 kg, så der er godt sul på kroppen
nu. Plus en 3-4 kg mistet.
Så det var en rigtig god Påske.

Er der andre der har været heldige i Påsken?

/Martin