Skjern Å
Fra : Leif

Dato : 13-04-03 08:57

kender nogen til hvilket arrangement der er på onsdag med Uffe?

Gerne en www adresse.

Knæk & bræk, Leif
(der starter første sæson ved Skjern Å i år)

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 13-04-03 15:33

""Leif" skrev i en meddelelse >
kender nogen til hvilket arrangement der er på onsdag med Uffe?

Gerne en www adresse."
---------------------------------
Hej Leif -

Jeg kan kun henvise til http://www.skj-lf.dk/ , som kort fortæller, at
"Næsen" kommer.

Jeg glæder mig til at møde dig ved åen i løbet af sæsonen.

Husk, at Skjern Å ikke giver mange fisk - men masser af skønne
naturoplevelser. Jeg kan anbefale morgenfiskeriet, hvor man som regel har
åen for sig selv. Hertil kommer skønne oplevelser, hvor hovedrollerne
spilles af rådyr, isfugle, insekter mv. - og en sjælden gang en laks.

Jeg har fisket i åen siden mine drengeår. Jeg har kun været heldig een gang.
Det var til gengæld mit livs største oplevelse (det må min hustru aldrig få
at vide).

Held og lykke i det vestjyske!

Jan Bang Jensby

Fra : Lars Lind

Dato : 13-04-03 19:09

Det er rigtigt, at der er et arrangement på Bundgårds Hotel i forbindelse
med premieredagen. Som lokalmand ved Skjernåen vil jeg godt sætte spørgsmål
ved, hvorvidt åen giver mange fisk. Alt er selvfølgelig relativt, men der
bliver faktisk normalt taget mange fisk i åen, og ikke mindst på de første
dage efter fredningens ophør. Langt hovedparten af de fangne fisk,
havørreder og steelheads bliver taget på yderste stykker, dvs de
nytilbagelagte åstrækninger. For de der endnu ikke har set den nye å, burde
benytte lejligheden til at komme og fiske og ikke mindst glæde sig over
dette stykke prægtig natur og ikke mindst gode fiskevand. Man kan nu benytte
sig af dk.dagkort til køb af dagkort, hvis man ikke kan benytte de alm.
kanaler.
Lind