Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Multi-resize program?
Fra : Peter Smith

Dato : 13-04-03 14:11

Hej

Er der ikke et enkelt lille program der kan resize en hel mappe på en
gang? Funktionen 'Half' i Irfanview er rigtig god, men jeg savner et
program der kan gøre det for en samling billeder på én gang.

Mvh Peter

Fra : Kenneth

Dato : 13-04-03 14:20

> Er der ikke et enkelt lille program der kan resize en hel mappe på en
> gang? Funktionen 'Half' i Irfanview er rigtig god, men jeg savner et
> program der kan gøre det for en samling billeder på én gang.

Hvis du har Photoshop kan det nemt gøres med en action.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 13-04-03 17:58

"Peter Smith" <petersmith@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang? Funktionen 'Half' i Irfanview er rigtig god, men jeg savner et
> program der kan gøre det for en samling billeder på én gang.

Hej Peter
Hvis du bruger XP kan du på hjemmesiden hente et lille program, så ledes at
du ved højreklik på billedet aut. kan resize eet eller flere billeder i
forskellige størrelser.
Det hører med under de frie programmer der hedder "Power Toys" eller sådan
noget lignende.
Du skal ikke undre dig over ikke at kunne finde iconer, program eller
lignende efter installering. Du skal blot højreklikke på billedet eller dets
ikon(er), så får du muligheden "resize picture".
Hilsen
Jørgen

NB. Undskyld hvis første svar ikke gik til Nyhedsgruppen - tror nok det gik
direkte til Peter ved en fejltagelse.

Fra : Bjarne_H

Dato : 13-04-03 19:13

"Peter Smith" skrev d. 13-04-03 14:11 dette indlæg :
> [...]
> gang? Funktionen 'Half' i Irfanview er rigtig god, men jeg savner et
> program der kan gøre det for en samling billeder på én gang.

Hej Peter!

Jeg bruger selv bl.a. Irfanview men når jeg bl.a. ønsker at resize m.m.
ved flere billeder bruger jeg XnView som kan stort set det samme som
IrfanView men altså også konvertere flere billeder på en gang.

Programmet er freeware for private og du kan læse mere om det og
downloade det via http://www.xnview.com

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/