Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
viewfinder eller lcd_skaerm
Fra : Michael

Dato : 13-04-03 12:55

Hej,
Af ren og skaer nysgerrighed .... Naar i tager billeder med jeres
digital_kamera, bruger i saa "viewfinder" eller "lcd_skaemen" til at stille
ind efter ? Sidstenaevnte sluger jo mere stroem - men giver, syntes jeg, en
bedre visning qf qktuel stoerrelse paa billedert (laes: ved brug af
"viewfinder" bliver billedet altid stoerre end det man stilede efter..)

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-04-03 10:51

"Michael" <ambelgien@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre visning qf qktuel stoerrelse paa billedert (laes: ved brug af
> "viewfinder" bliver billedet altid stoerre end det man stilede efter..)

Det er lidt forskelligt.. Til macro shots og med min 2x tele linse bruger
jeg selvfølgelig altid LCD'en.
Hvis jeg skyder billeder har jeg det med nogen gange bare at fyre af "fra
hoften" uden at bruge nogen af delene. Efter en smule øvelse med at bruge
viewfinderen ( på dansk hedder det søgeren ) er det ret nemt at skyde
"frihånd" og samtidig få et godt resultat... Og man får jo resultatet at se
lige bagefter det er blevet taget så man kan bare tage et nyt hvis man
misser :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kent

Dato : 13-04-03 13:26

> [...]
> bedre visning qf qktuel stoerrelse paa billedert (laes: ved brug af
> "viewfinder" bliver billedet altid stoerre end det man stilede efter..)

Jeg har en Canon Powershot G3, og jeg bruger altid
kun LCD-skærmen. Nu er G3'eren jo godt nok også det kamera
med den længste batteri-leve-tid, der nogensinde er blevet
testet på www.dpreview.com - og der er altså blevet testet
mange . Derfor har jeg masser af strøm at tærre på.

Hvis jeg på tidspunkt finder på at bruge søgeren, vil det være
i et ret nødstilfælde. Kan ikke lige forestille mig det.

Du kunne jo også bare købe nogle flere batterier, hvis du
har problemer med strømforbruget.

Hvilket kamera har du egentlig?

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 13-04-03 13:49

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> Du kunne jo også bare købe nogle flere batterier, hvis du
> har problemer med strømforbruget.

Nej nej - batterier har jeg saamaend rigeligt af ;)
Det der "irrerterer" mig er saamaend bare, at bruger jeg soegeren til at
stille med, bliver det faktiske billede altid stoerre end hvad jeg havde
"forventet", dvs jeg er noedt til at beskaere i PS e.Lign. Bruger jeg
derimod lcd'en saa ser jeg den faktiske stoerrelse allerede inden jeg har
'skudt'

> Hvilket kamera har du egentlig?

Canon A70 - har lige koebt det som afloeser for et Olympus 220 - som jeg var
blevet godt traet af !

mvh
Michael

Fra : Kent

Dato : 13-04-03 17:07

> [...]
> "forventet", dvs jeg er noedt til at beskaere i PS e.Lign. Bruger jeg
> derimod lcd'en saa ser jeg den faktiske stoerrelse allerede inden jeg har

Jamen sådan er det jo med alle kompaktkameraer! Det er kun ved
spejlreflekskameraer (SLR/DSLR), du får det hele med på billedet,
som du ser i søgeren. Det er fordi du faktisk kigger ud gennem
linsen vhja. nogle spejle inden i kameraet. Brug LCD'en!

Tillykke

Vh
Kent

Fra : Michael

Dato : 13-04-03 18:00

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> Jamen sådan er det jo med alle kompaktkameraer! Det er kun ved
> spejlreflekskameraer (SLR/DSLR), du får det hele med på billedet,
> som du ser i søgeren.

Ok - det vidste jeg faktisk ikke.... Tak for info'en ! :)

/Michael

Fra : Kenneth

Dato : 13-04-03 14:19

> digital_kamera, bruger i saa "viewfinder" eller "lcd_skaemen" til at
stille
> ind efter ?

Bruger kun viewfinder, da LCDen ikke virker på et DSLR (D60), men det gør
ingenting. I viewfinderen har man, hvad man skal bruge.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 14-04-03 10:18

Jeg bruger altid min LCD skærm på mit Olympus C-2000, da det viser det fulde
billede.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk