Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt smartmedia kort
Fra : Gert Chrillesen

Dato : 12-04-03 19:14

Nu har jeg for 2. gang oplevet at et kort pludselig ikke kan bruges mere i
mit Olympus C-920 zoom kamera.

Jeg kan putte det i min kortlæser på min bærbare og fint hente billeder fra
kortet, men så snart det kommer i kameraet virker det ikke.

Jeg får et menubillede frem med "kortikoner" og får muligheden for at taste
OK. Men der sker ikke noget når jeg gør det.

Det første kort prøvede jeg at omformatere på min PC, men desværre uden
resultat.

Er der nogen der ved om man kan få formateret kortet korrekt om nogle
steder?

Mvh.
Chrille

Fra : emj

Dato : 12-04-03 23:22

On Sat, 12 Apr 2003 20:14:17 +0200, "Gert Chrillesen"
<gert@chrillesen.dk> wrote:

>Det første kort prøvede jeg at omformatere på min PC, men desværre uden
>resultat.

Du skal prøve at formattere det i cameraet i stedet for.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Claus Smith

Dato : 13-04-03 09:24

Jeg oplever det samme jævnligt med mit Olympus, men jeg gør så det at jeg
stopper kortet i kortlæseren og tilbageføre et af de sidste billede som jeg
tog.

Så kan dit kamera genkende det og du kan nu formatere dit kort på normal
vis.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.babesline.dk
www.modellerne.dk

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 13-04-03 13:17

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> tog.
>
> Så kan dit kamera genkende det og du kan nu formatere dit kort på normal

Har forsøgt ovenstående.
Kortet kan stadig ikke formatteres.
Findes der ikke et formatteringsprogram, så man kan formattere det via
kortlæseren i PC'en?
Eller et sted hvor man kan få det formatteret?

Mvh.
Chrille

Fra : emj

Dato : 13-04-03 14:33

On Sun, 13 Apr 2003 14:16:55 +0200, "Gert Chrillesen" <g@xc.xdk>
wrote:

>Findes der ikke et formatteringsprogram, så man kan formattere det via
>kortlæseren i PC'en?

Nej.

>Eller et sted hvor man kan få det formatteret?
Jo i dit camera
Hilsen emj

Fra : Michael Holm

Dato : 13-04-03 20:01

Problemet er sikkert ikke formateringen, men den elektroniske forbindelse
til kortet, når det sidder i kameret. Prøv at rense kontakterne med
kontaktrens (fra en radioforretning)

--Michael