Mærkeligt symptom
Fra : Lars Kalsen

Dato : 13-04-03 16:28

Hej,

Vi har en kat, der har fået et meget mærkeligt symptom. Den kan komme gående
og så pludselig snurrer den 360 grader rundt om sig selv, hvorefter den bare
går videre. Den kan også ligge og sove og så giver den et meget lille spjæt
og drejer igen ligesom 360 grader rundt, og så er det overstået. Det ser
ikke ud til at den lider under det og den både spiser og drikker lidt vand
helt normalt.

Hvad kan det være ?. Er der nogen der har haft en kat med et lignende
symptom.

Mvh Lars

Fra : skingur

Dato : 13-04-03 22:45

Det lyder da nærmest som om din kat har epilepsi?
Men hvis den ellers har det godt nok, sker der vel ikke noget ved det...
Bliver det til mere, skal du nok lige tjekke med en dyrlæge.
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 13-04-03 23:09

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men hvis den ellers har det godt nok, sker der vel ikke noget ved det...
> Bliver det til mere, skal du nok lige tjekke med en dyrlæge.

Hej

Har du tjekket den for lopper? Vi troede for mange år siden at Bølles
sidste dage var kommet. Han lavede det samme, det blev værre dagen efter,
han fik kramper og da han bed sig fast i min arm da han krampede, hvilket
gjorde forbandet ondt, men jeg havde kun tanke - at nu var det slut, hans
dage var talte, han måtte være meget syg. Afsted til dyredoktoren, jeg
troede det værste og da det endelig blev vores tur, vendte hun ham om, han
havde lopper!!
Vi havde set efter et par dage før, men havde ingen set, der var skam heller
ingen lopper, men masser af deres affald. At hun så kom til at tænke på det,
var fordi de lige havde haft et marsvin der havde gjort det samme. Noget med
at de når de bider efter rumpetten, kan de lukke for blodtilførslen til
hjernen, så´n lød forklaringen.
Vi fik styr på lopperne og han levede mange, mange år efter dette og fik
aldrig et nyt anfald. Og jeg mindes ham stadig når jeg kigger på min arm,
der er et flot ar efter hans hjørnetænder, alle 4 endda.
Det var vores oplevelse, håber du finder en løsning. Det er grimt når de små
har det skidt eller gør mærklige/uforklarlige ting. Pøj, pøj med det!

Hilsen Pia BJ
(og Dirty og Dolly, der skal kastreres i morgen, uh, jeg er glad når de er
kommet hjem igen)