Fødsel - bør jeg være bekymret?
Fra : Louise Viborg

Dato : 13-04-03 13:06

Hej alle sammen!
Jeg håber der er nogle erfarne opdrættere derude, der kan rådgive mig
lidt.
Vores hunkat blev parret første gang for 68 dage siden. Altså, hun bør
være 68 dage henne. Under løbetiden så jeg kun 3 gennemførte
parringer. Det ser ikke ud til at det er et synderligt stort kuld hun
bærer rundt på. Hun har fået en lille fin rund mave, så jeg regner med
at der er max to killinger.
De siste par dage har hun virket som om at nu var det lige ved, og så
alligevel ikke. Hun har skrabet i sin fødekasse, læger sig tit i den
og vasker sig over det hele....lææænge, og hver gang ender det med at
hun falder i søvn, for hun er forfærdelig træt. Andre gange er hun
helt oppe at køre. De sidste to dage har der ligget en killing lige
mellem hendes bagben.
Jeg har kun mærket liv i hendes mave da hun var ca 7 uger henne,
ellers har jeg ikke kunne mærke noget bevæge sig.

Hun virker ellers glad og tilfreds, som hun plejer.

Mvh. Louise

Louise Viborg & Jakob Jensen
Shuno Zahra's Norske Skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
http://www.shunozahra.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 13-04-03 14:08

Louise Viborg wrote:
> [...]
>
> Mvh. Louise
>
> Louise Viborg & Jakob Jensen
> Shuno Zahra's Norske Skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15

Rigtig bekymret skal man først blive, hvis der er veer i længere tid
uden resultat, eller hvis hunkatten virker decideret dårlig.
Men eftersom der er kommet én ned, synes jeg, du skal ringe til din
dyrlæge og forelægge sagen, hvis der stadig ikke er sket noget, når
han/hun åbner i morgen tidlig.

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-04-03 16:47

Hej Niels Peter!
Tak for dit svar!
Jeg har læige mærket hende igennem igen. Killingen ligger ikke helt
mellem bagbenene, men sådan lige mellem hofterne. Den føles altså
meget lille....

Findes der forresten nogle hjemmesider om hvordan killinger udvikler
sig i løbet af drægtigheden?

Jeg vil ringe til min dyrlæge imorgen tidlig når han åbner, så skal vi
nok have hende ud og blvie scannet på hospitalet.

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 16
www.shunozahra.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 13-04-03 17:06

Louise Viborg wrote:
> [...]
> meget lille....
>
> Findes der forresten nogle hjemmesider om hvordan killinger udvikler

Denne side har ingen billeder, men teksten fortæller nøje om hvordan
fostrene udvikler sig trin for trin:

http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_januar_2001/Draegtighed_hos_kat/d
raegtighed_hos_kat.html

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-04-03 11:39

Så har jeg snakket med min dyrlæge. Han synes vi skal se hende an de
næste par dage, og hvis der ikke sker noget, så kigger han på hende på
onsdag. Så længe hun er frisk og spiser og er normal, så skulle der
ikke være nogen grund til at gøre det store ved hende lige nu.

Fra : Niels Peter

Dato : 14-04-03 11:43

Louise Viborg wrote:
> [...]
>
> Mvh. Louise
> Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 16

Godt - vi hører vel nærmere hen ad vejen

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-04-03 14:55

On Mon, 14 Apr 2003 12:42:49 +0200, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

>Godt - vi hører vel nærmere hen ad vejen

L: Jo, det slipper I skam ikke for

Fra : Birgitte

Dato : 14-04-03 12:35

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh. Louise
> Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 16

Hej Louise
Ihhh hvor er jeg glad på dine vegne også på Vianna og Gonzo's vegne
Nogen gange går hunkattene længere tid end blot de 63/65 dage, det skyldes
jo, at hunkatten er til parring over flere dage.
Men hvis der ikke er ret mange killinger kan en fødsel også trække lidt ud,-
så er der jo ingen til at presse på, og de små befinder sig jo fint i
Vianna's mave
Thihi,- det ender med at jeg får bebser før dig *S* Mel C har 65 dag idag og
jeg ved at der er lidt mere end 2 killinger denne gang
Misseknus fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-04-03 14:58

On Mon, 14 Apr 2003 13:34:38 +0200, "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk>
wrote:

> [...]
>så er der jo ingen til at presse på, og de små befinder sig jo fint i

L: Ja, det er rigtigt, men hvor længe kan den ligge der? Den ligger
mellem hendes hofter, og det må da betyde at den ligger i
fødselskanalen, eller hvad?
Og du ved jo, når det gælder vores små guldklumper, så kan man ikke
være forsigtig nok

>Thihi,- det ender med at jeg får bebser før dig *S* Mel C har 65 dag idag og
>jeg ved at der er lidt mere end 2 killinger denne gang

L: Ja, det er snyd....alle andre får killinger før mig!

Knus, Louise

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-04-03 21:59

Der er stadig ikke sket noget med Vianna. Faktisk vil jeg sige at det
er blevet mere underligt
Idag har hun fået helt lyse, næsten hvide, patter. De to bagerste var
ellers helt store og så nærmest yveragtige ud. Idag er de helt flade
og næsten hvide.
Jeg synes mest af alt det virker som om hun er falsk drægtig, men jeg
KAN altså mærke en killing i hendes højre side.

Vi drager til dyrlægen imorgen. Jeg er godt ok spændt på hvad det
ender med. Det er bare så frustrerende det her.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-04-03 13:59

> Vi drager til dyrlægen imorgen. Jeg er godt ok spændt på hvad det
> ender med. Det er bare så frustrerende det her.

Ejjj Louise... Nu har jeg spændt fulgt grupen her flere gange dagligt de
sidste par dage for at se hvordan det hele faldt ud... Jeg håber virkelig
der ikke er sket noget med killingerne inde i hende?! Hvis hun da er
drægtig... Men hvis du har kunnet mærke liv der inde, så må der da være
noget...?!

I hvert fald held og lykke med det!

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Dina Rasch

Dato : 24-04-03 22:37

Louise... hvorfor høre vi ikke hvordan det gik ???
Håber alt er vel.....

Dina

R. Ilsøe <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b7jk96$ruj$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-04-03 16:05

Hej Dina!
Det mener jeg da jeg har skrevet, men det kan jo hurtigt forsvinde i
mængden
Vianna var falsk drægtig, heldigvis Vi var meget lettede over at
der ikke var noget alvorligt galt.
Så nu går hun og passer og plejer vores BlueBell på 5 mdr Og så
venter vi ellers på at hun går i løb igen, så vi kan "pusse" Gonzo på
hende igen *G*