næseklemme tak
Fra : Musen

Dato : 12-04-03 22:25

Æææj altså Samson er begyndt at lugte fælt i pelsen. Den er også helt
fedtet, og hvis man nusser ham, får man et helt lag af sort fedt på
fingrene. Det er ret ulækkert, og gør ham ikke ligefrem tiltalende. Er der
nogen der ved hvad det kan skyldes? Han var i bad for en lille måneds tid
siden af samme grund, men det kan vel ikke passe at man skal bade en hund
jævnligt for at den ikke lugter kan det? (Vi må have vores nabo til det, da
jeg jo er MEGET højgravid og min mand har brækket ryggen, så det er lidt
bøvlet)
I samme åndedrag kan jeg da lige sige, at han også lugter ret grumt ud af
munden. Ikke bare sådan af hund, men af hundemorgenånde nærmest *SSS*
Vi har ikke haft problemer med at han har lugtet sådan før (kun ud af
munden) og jeg synes ikke der er noget der er ændret herhjemme. Han er
selvfølgelig mere og mere ude i hundegården i takt med at vejret bliver
bedre, men da han har et bjerg af rent, tørt halm derude, så dufter han
nærmest når han kommer ind...

Venlig hilsen Musen

Fra : Ella

Dato : 13-04-03 10:20

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> wrote in message news:<3e98840e$0$42598$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> siden af samme grund, men det kan vel ikke passe at man skal bade en hund
> jævnligt for at den ikke lugter kan det?

Ang. pelsen, så har jeg været ude for det samme med min schæfer. Han
optog ikke sit foder rigtigt, og derfor blev det udskillet gennem
huden, som så blev fedtet og skællet. Vi skiftede foder til Kronch
Active fra Henne Pet Food, hvilket virkeligt hjalp, og fik samtidig en
god og virksom specialshampoo fra dyrlægen at vaske ham i - men det
bruges meget sjældent, da han virkelig har fået en flot og dejlig pels
igen Kan ikke lige huske hvad specialshampooen hedder, men hvis
nogen er interesseret, skal jeg nok lige finde den frem og skrive
navnet ned.

Mvh Ella

NB: Ang. den dårlige ånde, så syn's jeg også i perioder at vi lider
under det