Barnestol forud- eller bagudvendt?
Fra : Dorthe

Dato : 13-04-03 08:37

Vores søn skal til at bruge autostol fra 9 kg og op. Vi er dog ikke sikre
på, hvor lang tid en autostol skal være bagudvendt. Han er 9 måneder gammel.

Dorthe

Fra : Rikke & Brian

Dato : 13-04-03 10:32

Hej.

På den autostol vi har købt til vores søn, står der, at den skal være
bagudvendt til barnet vejer 10 kg. Der står, at det er for at være sikker i
tilfælde af en ulykke.

Hilsen Rikke.

Fra : fotopoulos

Dato : 17-04-03 13:43

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 15-04-03 11:01

Dorthe [stroem-v@lsted.dk] skrev:

> Vores søn skal til at bruge autostol fra 9 kg og op. Vi er dog ikke
> sikre på, hvor lang tid en autostol skal være bagudvendt. Han er 9
> måneder gammel.

FDM/Forbrugerstyrelsen mener, at børn bør placeres bagudvendt indtil
3-års alderen.

http://www.fs.dk/pdf/rr/99/rr990304.pdf - side 5.
(iøvrigt en glimrende artikel)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : fotopoulos

Dato : 17-04-03 13:45

"Dorthe" skrev d. 13-04-03 08:37 dette indlæg :
> [...]
sikre
> på, hvor lang tid en autostol skal være bagudvendt. Han er 9 måneder

Du kan læse mit indlæg om dette fra starten af April måned her på
hjemmesiden andetsteds.

MVH Mikael Fotopoulos

http://www.kandu.dk/