MS Windows
briani 27239
Nu har man hørt...
Fra : Nielsen \(2630\)

Dato : 13-04-03 02:41

Hej, man har efterhånden hørt on en masse der er blevet knaldet med ulovlige
filer, downloaded fra kazaa, eDonkey (overnet) eMule osv.

Spørgsmål:

Kan man på nogen måde lave det sådan at ens ip ikke kan ses af andre, uden
at skal til at installer firewall, og lave en fandens masse restrektioner?

--
Mvh. Nielsen

taastrup@SPAMtdcadsl.dk

Fjern SPAM i email

Fra : DWM

Dato : 13-04-03 07:48

"Nielsen (2630)" <taastrup@SPAMtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at skal til at installer firewall, og lave en fandens masse restrektioner?

Du kan ikke skjule din IP adresse uanset hvad du gør.

/Kenneth Iversen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-03 07:52

Nielsen (2630) wrote:

> Kan man på nogen måde lave det sådan at ens ip ikke kan ses af andre, uden
> at skal til at installer firewall, og lave en fandens masse restrektioner?

Hvis du skal udveksle filer med andre, kan de altid[1] se din
ip-adresse. Din ip-adresse fortæller, hvilken af de mange millioner
computeren på internettet filerne skal sendes til, så uden den får du
ingen filer (eller e-mail, hjemmesider mm.). En firewall gør ingen
forskel, uanset hvor mange restiktioner den forsynes med.

[1] En proxy kan skjule din ip-adresse for vedkommende i den anden ende,
fordi du får ledt trafikken gennem en tredje computer. Ejeren af proxyen
vil så kunne se, hvem du er. Desuden er der vist ingen, der stiller en
proxy frivilligt til rådighed for fildeling, da det vil betyde, at de
skal forære fremmede en forfærdelig masse båndbredde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Poul Jensen

Dato : 13-04-03 12:05

Installer denne Proxy-Server
Du kan hente en gratis Proxy-Server på nedenstående link.

Mvh. Poul Jensen

http://www.proxomitron.org/download.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-03 12:30

Poul Jensen wrote:

> Installer denne Proxy-Server
> Du kan hente en gratis Proxy-Server på nedenstående link.

Det vil være en skidt ide, da hans ip-nummer stadig vil kunne ses af
andre. Spørgsmålet er, om han reelt ikke vil blive værre stillet, for
eksempel hvis proxyen kan misbruges af andre (har ikke tjekket på
hjemmesiden).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-04-03 12:46

On 13 apr 2003, Kim Ludvigsen wrote something like this :

> [...]
> ses af andre. Spørgsmålet er, om han reelt ikke vil blive værre
> stillet, for eksempel hvis proxyen kan misbruges af andre (har

Tror du ikke bare han mener at proxien kun skal være til ham selv?

Kan bare ikke se at det hjælper meget i denne sammenhæng

--
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-03 12:50

Palle Jensen wrote:

> Tror du ikke bare han mener at proxien kun skal være til ham selv?

Spørgeren ville skjule sin ip-adresse, når han bruger tjenester som
Kazaa og eDonkey. Proxier som den foreslåede kan såmænd være meget gode,
men de skjuler ikke ip-adressen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-04-03 13:51

> [...]

> som Kazaa og eDonkey. Proxier som den foreslåede kan såmænd være
> meget gode, men de skjuler ikke ip-adressen.

Præcis. Det er også derfor jeg skrev det som du valgte at skære væk

--
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-03 14:29

Palle Jensen wrote:

> Præcis. Det er også derfor jeg skrev det som du valgte at skære væk

Jeg løb sur i, at du med "han" og "ham" mente to forskellige personer.
Nå, men vi er jo åbenbart rørende enige, og så det kan jo ikke være
meget bedre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-04-03 16:51

> [...]

> Jeg løb sur i, at du med "han" og "ham" mente to forskellige
> personer. Nå, men vi er jo åbenbart rørende enige, og så det kan

OK.. Der burde have stået:

Tror du ikke bare Poul mener at proxien kun skal være til Nielsen
(2630) selv? Kan godt se det kan misforstås. Fair nok.

--
Palle Jensen

Fra : Poul Jensen

Dato : 13-04-03 21:02

Det er rigtigt Palle.

Proxyen skal bruges i hans egen PC
og han skal bruge den som et Skjold
hvis man kan sige det.
Så hans opkobling går igennem den.

Mvh Poul Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-04-03 21:08

Poul Jensen skrev:

>Proxyen skal bruges i hans egen PC
>og han skal bruge den som et Skjold
>hvis man kan sige det.

Og hvilken IP sender proxyen ud i verden?

--
Bertel

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-04-03 21:41

On 13 apr 2003, Poul Jensen wrote something like this :

> Proxyen skal bruges i hans egen PC
> og han skal bruge den som et Skjold
> hvis man kan sige det.
> Så hans opkobling går igennem den.

Men det hjælper ham bare ikke så meget i det her tilfælde :-/

--
Palle Jensen

Fra : Martin Wiboe

Dato : 14-04-03 13:27

> Hej, man har efterhånden hørt on en masse der er blevet knaldet med
ulovlige
> filer, downloaded fra kazaa, eDonkey (overnet) eMule osv.

Så vidt jeg har læst, er alle blevet knaldet ved at *dele* filer med andre.
Slå fildeling fra, så skulle risikoen vist ikke være der.

> Kan man på nogen måde lave det sådan at ens ip ikke kan ses af andre, uden
> at skal til at installer firewall, og lave en fandens masse restrektioner?

Ikke mig bekendt, måske med en proxy, men deaktiver fildeling så skulle den
vist være der.

Martin