MS Windows
briani 27239
Problemer med XP og windows messenger 4.7
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-03 21:57

Hi all!

Jeg installerede forleden følgende:

816093: Sikkerhedsopdatering til Microsoft VM
(Microsoft Virtual Machine)

fra Windows Update.
Samtidig installerede jeg Windows Messenger 4.7
og nu kan Messenger ikke længere connecte.

Er der en sammanhæng, og hvad kan jeg gøre ved det?

Messenger giver følgende meddelelse når jeg forsøger:

"Det lykkedes ikke at logge på .NET Messenger Service pga.
problemer med tjenesten eller Internetforbindelsen.
Kontroller, at der er etableret forbindelse til Internettet.

Klik på knappen Hjælp for at se den nuværende status for
..NET services"

-og iflg. bemeldte status, skulle alle systemer være fuldt
funktionelle.

Det driver mig sgu lidt til vanvid.
Jeg har også prøvet med Trillian, og ICQ, og de vil heller ikke
connecte længere.

Jeg har:
XP Pro
TDC Webspeed 512/128

-og det virkede i sidste uge...

Mvh
/Jakob Færch-Jensen

PS. og forslag om gendannelsespunkter kan jeg desværre ikke bruge
til noget, da det er slået fra... Det ku' jeg måske lære noget af, men
det er lidt sent nu. Men andre konstruktive forslag er velkomne!

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig
henvisning til rette sted, istedet for

Fra : Jacob

Dato : 13-04-03 17:25

Jeg havde det samme problem. Løsningen lå i at opgradere firmwaren til min
Linksys Router. Måske er det et lignende problem?
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 20:00

Det ku godt tænkes, men jeg sidder ikke bag en router.
Jeg har et Motorola SB4200 SURFboard Cable Modem
fra TDC Webspeed.
Kan det være det?

/Jakob