nyt music ind i iPhoto?
Fra : Thomas N.

Dato : 13-04-03 13:12

Hejsa

Nej hvor hyggeligt! Alle familier burde have en bærbar mac og digi-cam. Så
ryder computeren på bordet når familien drikker kaffe. Selv gamle moster
Olga kan se idéen.

Men men men..

de to melodier der er i iPhoto er lidt "træls" i længden.

Hvordan henter man andre sange/melodier?
Jeg har hentet iTunes 3, men den siger stadig at iTunes 3 ikke er undet i
iPhoto.
Kan den hente MIDI? Det vil jo være genialt!

Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 13-04-03 13:36

Thomas N. <fornavn@efternavn.danmark> wrote:

> [...]
> iPhoto.
> Kan den hente MIDI? Det vil jo være genialt!

hent den nyeste iphoto så har du alle sange du har i itunes automatisk
iPhoto.. kan du i den gamle iPhoto ikke bare vælge sange du har på
harddisken ?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas N.

Dato : 13-04-03 15:36

> hent den nyeste iphoto så har du alle sange du har i itunes automatisk
> iPhoto.. kan du i den gamle iPhoto ikke bare vælge sange du har på
> harddisken ?

Ahh! - jeg henter lige en ny iPhoto også!

Nej - jeg kan kun vælge "samples" og "iTunes 3 not found". Derfor hentede
jeg iTunes 3 i håb om at det så virkede. Men nej...
Måske en ny iPhoto vil spille? Jeg prøver.

Tak

Thomas

Fra : Thomas N.

Dato : 13-04-03 15:45

Aargg...

Det nytter ikke at hente en ny iPhoto. Jeg har 2.0 som er den seneste, så
der er slet ikke ngoet nyere.

Crab.

Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 13-04-03 16:31

> [...]

> Aargg...
>
> Det nytter ikke at hente en ny iPhoto. Jeg har 2.0 som er den seneste, så

Det virker her... hvordan er din harddisk, har du din home mappe på en
anden partition ? kør en gang disk utillity... genstart

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas N.

Dato : 13-04-03 20:08

Jeg kan fint hente musikken fra iTunes nu.
Problemet var at jeg ingen musik havde i iTunes fordi jeg ikke har anvendt
den. Næste problem er så at få iPhoto og iTunes til at "æde" MIDI-filer, så
jeg er fri for at konvertere fra MIDI til WAV... en lidt besværligt proces.

Tak for assistancen!

Thomas

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 13-04-03 17:01

Thomas N. <fornavn@efternavn.danmark> wrote:

> Aargg...
>
> Det nytter ikke at hente en ny iPhoto. Jeg har 2.0 som er den seneste, så
> der er slet ikke ngoet nyere.

Hvor er det, det går galt? Jeg trykker på de små lysbilleder og får
"settings" for slideshow. Der er mulighed for at sætte hak i music og
vælge "iTunes library".

Hvis du skal putte musik ind i iPhoto er det lidt mere kringlet, men du
finder musiken inden i iPhoto. Enten skal du flytte musik filerne med
terminalen ellers kan du bruge et program som fx Snax. Du kan vælge show
packet contents, og finde vej til iPhotos musik mappe. Det kræver root
rettigheder at flytte musikken ind i mappen.
/Applications/iPhoto.app/Contents/Resources/Music

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk