date(funktion)
Fra : Steen Broelling

Dato : 13-04-03 11:33

Hej

Jeg har en date(Ymd) -3 funktion som fint trækker 3 dage fra datoen idag.
Men - hvis jeg vil trække f.eks. 16 dage fra (så vi ryger tilbage i marts),
kan den ikke finde ud af det - den gir' mig alt hvad der ligger i databasen,
hvor den altså kun skal hente de sidste 16 dage.

Nogen der kan hjælpe!??

MVH Steen Brølling

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-04-03 11:49

On Sun, 13 Apr 2003 12:33:09 +0200
"Steen Broelling" <strix@mail.dk> wrote:
> [...]
> tilbage i marts), kan den ikke finde ud af det - den gir' mig alt hvad
> der ligger i databasen, hvor den altså kun skal hente de sidste 16

brug strtotime()

$newdate = date("Ymd",strtotime("-16 days"));

så får du dags dato minus 16 dage.

--
Navn : Kim Schulz | I'm frequently appalled by the low regard you
Email : kim @ schulz.dk | Earthmen have for life. -- Spock, "The

Fra : Steen Broelling

Dato : 13-04-03 12:23

Mojn'

> brug strtotime()
>
> $newdate = date("Ymd",strtotime("-16 days"));

Takker tusind gange! :)

MVH Steen