Billede i textarea. Hvordan?
Fra : Salva

Dato : 13-04-03 11:45

Hvordan få jeg et billede ind i en tekstbox.?
Hvad skal der tilføjes til denne kode:
<input name="sog" type="text" class="form" id="sog">

Et eksemple på det findes her: http://www.wirkliweb.dk/
Jeg ved godt emnet har været oppe i en anden NG men der kom ikke noget
endeligt svar :(

-salva

Fra : Salva

Dato : 13-04-03 13:22

Har modtaget svar :)
Til andre med samme problem:
..form { background-image: url(din_sti/formbackground.gif); }

<input name="sog" type="text" class="form" id="sog">

:)
-salva

Fra : Morten

Dato : 21-04-03 10:14

Hvordan bruger jeg det i en hover ?

a.menu:hover { background-image: url(design/menu_hover.gif);}

Hvorfor virker det ikke?

m.v.h Morten
// Morten@fri-web.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-04-03 12:32

"Morten" <morten@fri-web.dk> writes:

> Hvordan bruger jeg det i en hover ?

> a.menu:hover { background-image: url(design/menu_hover.gif);}
>
> Hvorfor virker det ikke?

Det er søreme et godt spørgsmål, men det kræver nok lidt mere
information før vi kan svare på det.
Læs fx <URL:http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

Det ser umiddelbart korrekt ud. Så, hvad er problemet?

/L

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-04-03 15:34

Morten wrote:
> Hvordan bruger jeg det i en hover ?

> a.menu:hover { background-image: url(design/menu_hover.gif);}
>
> Hvorfor virker det ikke?

du har sørget for at <a href="noget.html" class="menu"> får en style,
hvis du vil sørge for at alle a tags i class menu får den style (altså:

/* alle a tags der er herinde */

så er det

..menu a:hover{

du skal ha fat i i stedet.

Det er i øvrigt ofte en god idé med et eksempel på problemet når du
spørger om noget herinde - så kan vi lettere se det præcise problem

mvh

Jesper Brunholm