Sikkerhed/aktivere igen ...
Fra : Torben Fischer

Dato : 13-04-03 01:03

Hej Arne

Tak for svaret. Jeg er ret sikker på at serveren understøtter
funktionen, den understøtter ihverfald Frontpage-udvidelser(det er
B-one´s webhotel på http://www.b-one.dk/ - de skriver:"Ja, vores
servere understøtter FrontPage Extensions 2000)
Jeg kan se på Frontpage-hjælp at jeg ikke kan aktivere sikkerhed
når jeg blot åbner web-stedet på min harddisk, men hvordan lukker
man det så op på webhotellet. Jeg overvejer at bruge htaccess-
filer istedet, men det ville jo være nemmere bare at styre det i
Frontpage.

hilsen Torben

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 13-04-03 08:55

Torben Fischer wrote:
> [...]
> B-one´s webhotel på http://www.b-one.dk/ - de skriver:"Ja, vores
> servere understøtter FrontPage Extensions 2000)

Ja, men kun FP 2000 og ikke FP 2002 - så selvom man kan arbejde med FP2002
på den server, vil mange andre udvidelser ikke kunne benyttes.

Hvad angår sikkerheden, så er det sådan at udbyderen kan vælge at lade
brugeren IKKE benytte muligheden for at arbejde med sikkerhedsdistribution.
FP2002 arbejder på en helt anden måde end FP 2000 omkring sikkerheden. Der
er mange flere muligeder for at lave subwebs og andre finurligheder i FP2002
end i FP2000 - alligevel vælger mange udbydere at blokere for den mulighed.
Nu ved jeg ikke om B-one benytter W2k-servere eller blot unix-varianter, men
er det første tilfældet, så er der faktisk -mærkværdigvis nok - visse
begrænsninger omkring sikkerhed. Ifølge hjælpemenuen er der f.eks. visse
ting, man ikke kan gøre på en w2k-server, som er mulig med en unix-server.

> [...]
> man det så op på webhotellet. Jeg overvejer at bruge htaccess-
> filer istedet, men det ville jo være nemmere bare at styre det i

Det er udbyderen, der skal give mulighed for det - derfor! Og det gør b-one
åbenbart ikke.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen