Skærme
Fijala 3554
Hyletone fra skærm
Fra : Martin Helbo

Dato : 12-04-03 22:42

Igennem den senere tid er min skærm (Dell P790) begyndt at udsende en svag
hyletone. Hyletonen stopper hvis jeg i kort tid slukker for skærmen.
Nogen der ved hvad dette kan skyldes?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Madsen

Dato : 12-04-03 23:07

Martin Helbo skrev:

> Igennem den senere tid er min skærm (Dell P790) begyndt at udsende
> en svag hyletone. Hyletonen stopper hvis jeg i kort tid slukker
> for skærmen. Nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Det har været oppe nogle gange tidligere her i gruppen. Årsagen
kan være nogle spoler inde i skærmen som ikke er isolerede godt
nok. Løsningen skulle være at give dem en gang lak. Prøv evt. at
læse lidt på følgende links som alle stammer her fra gruppen:

<http://www.google.com/groups?as_q=lak&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.hardware.skaerm&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.

Fra : Fyrsten

Dato : 21-04-03 02:53