for stor cpu
Fra : Morten

Dato : 13-04-03 16:09

Hvad vil der ske hvis man sætter en cpu på sit bundkort, som er større end
kortet understøtter.
Vil kortet/cpu'en tage skade eller vil det bare ikke virke.
Mit bundkort er et Soltek SL 75-DRV5

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-04-03 16:48

In news: 3e997d8e$0$4374$ba624c82@nntp03.dk.telia.net ,
Morten <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> typed:
> Hvad vil der ske hvis man sætter en cpu på sit bundkort, som er
> større end kortet understøtter.
> Vil kortet/cpu'en tage skade eller vil det bare ikke virke.
> Mit bundkort er et Soltek SL 75-DRV5

Jeg tror ikke der er noget der vil gå istykker hvis sokkel passer... Med
hensyn til hastigheden, vil der nok ikke ske andet end at cpu'en vil køre
langsommere.
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-04-03 17:02

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> Jeg tror ikke der er noget der vil gå istykker hvis sokkel passer... Med
> hensyn til hastigheden, vil der nok ikke ske andet end at cpu'en vil køre
> langsommere.

Pas på med at betragte det som et gennerelt svar til alle MB/CPU
kombinationer for nogle nyere CPU'er passer i gamle sokler, men er ikke
benkompatible og/eller kræver mindre voltstyrke!

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-04-03 17:21

In news: 3E9989DC.9060502@worldonline.dk ,
iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> typed:

> [...]
> kombinationer for nogle nyere CPU'er passer i gamle sokler, men er
> ikke benkompatible og/eller kræver mindre voltstyrke!

Ja det tænkte jeg også lige på... Nu ville det måske også være nemmere hvad
han skrev mere præcis hvilken kombination han ønskede at prøve/bruge..
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Hans

Dato : 13-04-03 17:02

"Morten" <blankensteiner@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil der ske hvis man sætter en cpu på sit bundkort, som er større end
> kortet understøtter.
> Vil kortet/cpu'en tage skade eller vil det bare ikke virke.
> Mit bundkort er et Soltek SL 75-DRV5

Den vil med største sandsynlighed ikke starte op, da bios ikke genkender
cpu'en. I værste fald kan den nye cpu tage skade hvis ikke den får den
rigtige corespænding fra bundkortet.

mvh Hans

Fra : Morten

Dato : 13-04-03 17:38

det er en SOCKET A - XP 2400
som jeg har tænkt mig at købe

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-04-03 21:07

Morten wrote:

> Hvad vil der ske hvis man sætter en cpu på sit bundkort, som er
> større end kortet understøtter.

Ja, det virker sikkert ikke, hvis BIOS'en ikke kan genkende CPU'en.

> Vil kortet/cpu'en tage skade eller vil det bare ikke virke.

Hvis den får for høj spænding er det noget skidt!

> Mit bundkort er et Soltek SL 75-DRV5

Jamen så er det jo så let. Kik på hjemmesiden og se hard bundkortet kan
klare med den nyeste BIOS. Inden du begynder at opdatere, så læs det
grundigt igennem og vær _helt_ sikker på at det er den rigtige opdatering.
Hvis du laver fejl er det ikke sikkert at maskinen kan starte igen.

http://www.soltek.de/English/download/main/75DRV5.htm

--
Lars