St. Magleby / Hollænderby - experthjælp sø~
Fra : erik

Dato : 11-04-03 20:45

Hej
Der er jo noget med hollænderne og deres navne, der kunne antage forskellige former.
Jeg har en færgemand Sybrandt Mortensen, der levede i Helsingør omkr. 1680 (gift dér
og fik flere børn bl.a. ifølge IGI). Hvad kunne han ellers blive kaldet ??
Og så er der voldmester i København Jørgen Hansen, der kaldte en af sine sønner
Cornelius Claasen ved dåben i Skt. Petri 1747. Hvem kan denne CC være ?

--
Erik Reinert Nielsen

se venligst min webside
www.nogn.dk

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 11-04-03 23:02

"erik" skrev i en meddelelse

> [...]
sønner
> Cornelius Claasen ved dåben i Skt. Petri 1747. Hvem kan denne CC være ?

Hej Erik

Sybrandt kan staves på følende måder: Syebrant, Zybrandt, Siebrant,
Zibrandt.

Disse stavemåder er fundet i: Amager-Registret : Navnelister fra Christian
II's tid vedrørende den nederlandske amagerkoloni / af Mogens Strunge.

Håber at det hjælper dig, hvad angår Cornelius Claasen kan jeg desværre ikke
hjælpe.

Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup
jytte.dekov@mail.dk http://www.sitecenter.dk/kdekov/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-04-03 03:52

"Jytte Frank Dekov" <jytte.dekov@mail.dk> wrote in message news:3e973b60$0$42625$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Håber at det hjælper dig, hvad angår Cornelius Claasen kan jeg desværre ikke

Ejnar Munksgaard

http://www.dragoer.dk/bibliotek/lokalarkivet/nybl9.htm

Strunge, Mogens: Amager-Registret: Register van Amack. (1958)

here http://www.kkb.bib.dk/rhb/Rhb/restsaml1.htm

Demarsy, A.: Les horticulteurs hollandais de l’ile d’Amack à Copenhague. Amiens. 1873. 12 s. – Signatur: 08.5 Amager De. – Ej til
hjemlån.

http://www.kkb.bib.dk/rhb/ravl_og_krat.htm#København/Kjøbenhavn%20og%20andre%20navneformer

FAQ http://www.kkb.bib.dk/rhb/ravl_og_krat.htm
På denne side finder du et udvalg af de svar på spørgsmål, som Rådhusbiblioteket ofte er blevet stillet.

just messing about

going to LAK tomorrow Sat

Hugh W

Fra : erik