Trinitatis 1801
Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 05-04-03 20:29

Undskyld, men jeg er lidt forvirret. I følge programmet dage er Trinitatis
den 31 Maj 1801
og under hans konfirmation står der han er døbt d. 11 Maj. Betyder post ikke
efter
"Dom: 2da post Trinitatis". Eller er det mig der er galt på den igen, igen,
igen

Venlig hilsen
Lizzi Palner Sonne

Fra : K. Thidemann

Dato : 05-04-03 21:05

On Sat, 5 Apr 2003 21:28:58 +0200, "Lizzi Palner Sonne"
<l.sonne@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>efter
>"Dom: 2da post Trinitatis". Eller er det mig der er galt på den igen, igen,

Jeg kan forestille mig personen er døbt 11 maj, men fremstillet i
kirken 31 maj.
Jeg kender kun til begrebet Trinitatis eller EFTER Trinitatis.
Ugen FØR Trinitatis er jo pinsen.

Mvh
K. Thidemann

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 05-04-03 23:03

> [...]
ikke
> efter
> "Dom: 2da post Trinitatis". Eller er det mig der er galt på den igen,

Jeg går ud ifra at han er hjemmedøbt den 11.maj. Det er rigtigt at
Trinitatis 1801 er den 31.maj, og at post betyder efter. Dom:2da post
Trinitatis skulle da være 2 søndage efter Trinitatis = 14.Juni.

Mvh.
Annelise Brahtz

Fra : Lizzi Palner Sonne

Dato : 06-04-03 07:57

"Annelise Brahtz" <abra@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Trinitatis 1801 er den 31.maj, og at post betyder efter. Dom:2da post
> Trinitatis skulle da være 2 søndage efter Trinitatis = 14.Juni.

jeg havde ikke lige tænkt på en hjemmedåb, men tak for hjælpen

Venlig hilsen

Lizzi Palner Sonne