Erfaring med www.ancestry.com
Fra : Lasse Skovgaard

Dato : 02-04-03 21:45

Jeg søger efter oplysningen om min polske del af familien. Nogle af disse er
taget til USA.

Jeg har overvejet at betale for adgang til søgning i oplysninger her:
http://www.ancestry.com/rd/redir.asp?targetid=571&sourceid=1237

Er der nogen som har erfaring med det ? Er der f.eks. kun navn på personerne
eller er der også fødselsdag, fødested o.s.v. ? Kan man søge på navn i de
amerikanske folketællinger, eller er de bare indscannet og så skal man selv
søge ved gennemlæsning ?

Jeg kan ikke lide, at når man først er tilmeldt online, så skal man ringe
til Amerika for at afmelde sig. Indtil man har afmeldt sig, trækker de
automatisk penge på ens konto.

Venlig hilsen
Lasse Skovgaard
http://www.skovgaards.dk

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 02-04-03 22:15

vedr. http://www.ancestry.com

De har mange oplysniger såsom fødselsdag, fødested mv
med hensyn til folketællinger er de fleste nu med index således der kan
søges på navne
med hensyn til afmelding kan det ske over email, det har jeg selv lige
prøvet

men har du prøver et af de steder der endnu er gratis f.eks

http://www.rootsweb.com/

hvor der kom følgende ved søgning på efternavn

Search Results: Klimek
Matches found in 21 of 44 databases.

Featured Databases Matches
WorldConnect 1,587
Social Security Death Index 1,034
Rootsweb Surname List 7
Phone & Address Listings entries for Klimek 250+

Vital Records Matches
California Death Index 52
Texas Death Index 22
Kentucky Death Index 1
Kentucky Marriage Index Wife 1
Maine Death Index 5
Early Death Records 1
Pre-1920 Marriages 14

Other Searches Matches
Web Site Search 135
Australia and New Zealand Records 2
Alumni Lists 3
Cemetery Listings 1
Census Records 1
Church Records 1
BLM/GRO Land Records 5
British, UK and Ireland Data 1
Passenger Lists 2
Obituary Daily Times 160

Search Results: Smagacz
Matches found in 7 of 44 databases.

Featured Databases Matches
WorldConnect 47
Social Security Death Index 56
Phone & Address Listings entries for Smagacz

Vital Records Matches
California Death Index 1
Early Death Records 1

Other Searches Matches
Web Site Search 12
Obituary Daily Times 18

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 27. Mar. 2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Hans Engmark

Dato : 02-04-03 22:23

On Wed, 2 Apr 2003 22:44:55 +0200, "Lasse Skovgaard"
<nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen som har erfaring med det ? Er der f.eks. kun navn på personerne
>eller er der også fødselsdag, fødested o.s.v. ?

Det afhænger af hvilke databaser du vil søge i.

>Kan man søge på navn i de
>amerikanske folketællinger, eller er de bare indscannet og så skal man selv
>søge ved gennemlæsning ?

Der er navneindex og søgning for enkelte af FT, i resten må du selv
bladre igennem de scannede billeder.

Men de er inddelt i stat, county, distrikt, så hvis man ved hvor
vedkommende har boet, er det overkommeligt at bladre.
Det er også muligt at downloade de enkelte billedfiler.

Alle censusskemaer kan downloades som pdf-filer, så man kan se hvilke
oplysninger der gives.

mvh
Hans Engmark

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-04-03 23:32

> [...]
>
> Jeg kan ikke lide, at når man først er tilmeldt online, så skal man ringe
> til Amerika for at afmelde sig. Indtil man har afmeldt sig, trækker de

Hin Lasse

try and visit news:alt.genealogy

and ask if some one would care to have a look for you

the USA pay sites are most useful for census work in USA

In the same way I subscibe to www,ancestry.co.uk
because I have all my ancestors in MON GLO SOM
and in the long run they will have census images back to 1841

I have some Welsh JONES which are like a Danish JENSEN with 4 lines in one village
the matierial I need is in LONDON and NEWPORT MON

so the online stuff will rearly be handy for me to sttudy a whole village

Hugh W