Hans Nicolai Petersen - født 1804 i Korsør~
Fra : Marc Miltoft

Dato : 02-04-03 14:23

Hans Nicolai Petersen og Caroline Albertine Littau fik den 13. December 1831
Frederikke Christiane Ingeborg Petersen i Korsør.

Caroline Albertine Littau er født 25. Aug 1808 i Korsør.

Ifølge FT 1845:

Sorø, Slagelse, Korsøer Kiøbstad, , Baggaden, 128, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Petersen, 45, Gift, , snedkermester, Traneberg sogn, Sorøe Amt
Caroline Lithon, 38, Gift, , hans kone, Korsøer
Frederikke Petersen, 14, Ugift, , deres datter, do [Korsøer]
Jens Petersen, 11, Ugift, , deres søn, Agersøe
Lars Petersen, 7, Ugift, , deres søn, do [Agersøe]
Ludvig Petersen, 5, Ugift, , deres søn, do [Agersøe]
Heinrich Petersen, 3, Ugift, , deres søn, do [Agersøe]
Christian Petersen, 1, Ugift, , deres søn, do [Agersøe]
Niels Detter, 24, Ugift, , deres svend, Vestrup sogn, Hadersløv Amt
Niels Andersen, 18, Ugift, , deres læredreng, Gl??rup sogn

Hvor er Hans Nicolai Petersen født??

Hvad er Traneberg sogn, Sorø amt??

Håber du kan hjælpe mig!!?!!

Marc

Fra : Marc Miltoft

Dato : 03-04-03 13:17

Bodil Madsen har svaret mig privat, da hun pt. ikke kan skrive til
nyhedsgruppen::

Hej Marc!
Jeg er desværre nødt til at skrive direkte, da jeg i øjeblikket ikke kan
skrive til nyhedsgruppen. Vil du skrive for mig at du har fået min
oplysning.
Tilfældigt har jeg lige lånt folketællingen 1850 for Korsør på mikrokort.

nr. 128 litra A ( stadig Baggaden)
Hans Nicolai Petersen, 49, gift, Samsø, snedkermester, husfader
Caroline Albertine Litou, 42, gift, Corsøer, hans kone
Jens Nicolai Petersen, 16 ugift, Agersø, snedkerlærling

Det ser således ud til at han er født på Samsø.

mvh
Bodil Madsen
4760

Fra : Marc Miltoft

Dato : 04-04-03 11:59

Er der en der gider lave et opslag på Hans Nicolai Petersens fødsel omk.
1801-04 i Tranebjerg sogn, Samsø herred??

På forhånd tak!!