Kopier af folketælling?
Fra : Jens Gibe

Dato : 02-04-03 09:19

Jeg har lige forsøgt mig med at læse i Folketællinger og haft held med
at finde en oldefar i Ryde Sogn. Denne kunne jeg læse fordi det var
min oldefar der havde skrevet listerne, han var lærer og forskriver,
så det gik jo meget godt.

Nu , med blod på tanden, ville jeg så lede efter en anden oldefar i
Give Sogn, men den der har skrevet listen der har haft en mere rodet
skrift.

Jeg har så tænkt mig at gemme hele listen med de 23 sider så jeg kan
læse den uden at være på nettet.

Men det tager jo 100 år og en sommer at lukke en side op ad gangen, er
der nogen mulighed for at gemme alt på een gang???

Med venlig hilsen

Jens Gibe

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-04-03 10:19

"Jens Gibe" <gibe1@adr.dk> wrote in message news:sq6l8v4vqapvmuu593rrlsip0gujr1k9rp@4ax.com...
> [...]
>
> Men det tager jo 100 år og en sommer at lukke en side op ad gangen, er
> der nogen mulighed for at gemme alt på een gang???

Hej Jens

er det FT1860 ?

hvis du er ikke på fast pris hos telia
det nok koste penge

jeg bar åben 4 ad gang 56k og lavede noget anden imens

TIP

Jeg har AlternaTIFF TIFF Viewer (ActiveX Control)
Version 1.5.3 -- Dec 17 2002

menu > open local file

men længer ned

> more settings < zoom window size fullscreen

> panning sensitivity 5

og nu er det bedre end IrFan view

mvh

Hugh W

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-04-03 10:32

"Jens Gibe" <gibe1@adr.dk> wrote

snip

> [...]
>
> Men det tager jo 100 år og en sommer at lukke en side op ad gangen, er
> der nogen mulighed for at gemme alt på een gang???

Jeg glemte at siger

højre klik

Antal opslag 716 Randers Købstad

og åben i ny vindue / open in new window

jeg prover 10 ad gang

ogpå task bar

højre klik

tile the windows

and can see when each one is finished

mvh

hugh W

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 02-04-03 13:38

Jens Gibe <gibe1@adr.dk> skrev:
Wed, 02 Apr 2003 10:19:02 +0200 i dk.videnskab.historie.genealogi

>Men det tager jo 100 år og en sommer at lukke en side op ad gangen, er
>der nogen mulighed for at gemme alt på een gang???

Taler du om den famøse scanning af 1860 folketællingen?
Den er næppe værd at bruge tid på, kvaliteten er så dårlig, at jeg må
kalde det en skandale.

Du kan hente et stort antal sider hjem på en gang med det der på
Engelsk kaldes en 'Download Manager'.
Du skal selvfølgelig selv bestemme, d.v.s. markere de sider du ønsker
at hente, men så går resten automatisk, evt. om natten mens du sover.
Jeg bruger selv et program, der hedder 'GetRight', men der er mange at
vælge imellem.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-04-03 21:27

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.dk> wrote in message news:6cml8vc0f4h2t8vk3dvjk1lgdpjh3mbj8j@4ax.com...
> [...]
>
> Taler du om den famøse scanning af 1860 folketællingen?
> Den er næppe værd at bruge tid på, kvaliteten er så dårlig, at jeg må

Hei Erik

Jeg er bar den irriterende englander

og jeg brug flere census på nettet
1860 DK er meget fint

suffuligt er der nogen darligt side i starte av Randers Købsted
men den oprindeligt heft er meget slidt

Det er hurtigier at brug et rulle film
men hos mig er det altid en sidde plads
ikke som LAK LAV hvor man risiko "alt optaget"

og prisen¨er også til at live med

"Never look a gift horse in the mouth"

aldrig kigge på tændene av et gratis hest

Tousand tak til Rigsarkivet igen og igen

mvhg

Hugh W

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-04-03 23:17

> [...]

>Men det tager jo 100 år og en sommer at lukke en side op ad gangen, er
>der nogen mulighed for at gemme alt på een gang???

Udover de muligheder der allerede er nævnt, så er der endnu en mulighed
som er lige så enkel som den er simpel.

Når du har listen (med de feks. 23 sider) på skærmen, så højreklik på
den første side, vælg "Gem Destination som", og tryk Ok.
Gå derefter straks videre til den næste side og gentag, osv.

På den måde kan du sagtens have en 6 - 8 sider i luften på een gang, og
inden længe har du alle de 32 sider hjemme.

Hvis du har en hurtig forbindelse kan du faktisk sidde og højreklikke
næsten hele tiden indtil du er færdig. Og hvis du har en langsom
forbindelse, så kan du jo bare sætte en halv snes stykker i gang, og så
lave noget andet mens de bliver hentet.

Keine Hexerei.......

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred