Slægtsprogram med web interface?
Fra : Mogens

Dato : 31-03-03 20:11

Håber jeg har ramt den rigtige gruppe?

Min fætter og jeg vil sammen kortlægge slægten og lægge den på en
familie hjemmeside. Jeg søger derfor efter et slægtsforskningsprogram
der kan generere en website hvor man navigerer op og ned i slægten ved
at klikke på links, alternativt billeder af aner. Eller en anden smart
navigering, blot jeg er fri for at lave det selv i et html
redigeringsprogram

Findes det? Jeg har kigget på Brothers Keeper, men der er
tilsyneladende ingen web-export.

mvh / Mogens

Fra : Michael Schneiders

Dato : 31-03-03 20:40

Hej Mogens

Du kan altid bruge en Gedcom til HTML konverter.
Prøv at se på http://www.dis-danmark.dk/program/indexh.html der er der en
samling af forskellige programmer.

Hilsen
Michael

Fra : Ole Munk

Dato : 31-03-03 21:02

> [...]
> at klikke på links, alternativt billeder af aner. Eller en anden smart
> navigering, blot jeg er fri for at lave det selv i et html

Der findes efterhånden en del programmer, der ud fra en gedcomfil (kan
genereres af stort set alle slægtsprogrammer inc. Brothers Keeper) kan
generere en website. Et af dem er Gedpage, som jeg har brugt til at generere
en del af min hjemmeside:

http://www.ole-munk.dk/database/surnames.htm

mvh Ole

--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 31-03-03 21:21

> [...]
> redigeringsprogram
>
> Findes det? Jeg har kigget på Brothers Keeper, men der er

Der findes ét program, der giver dig 20MB gratis hjemmeside, hvor du kan
lave et Internetree, som du kan navigere i.

Du s´kal IKKE spekulere på HTNL kode og alt det andet. Det klarer deres
server automatisk.

Du kan læse mere om programmet i min signatur.

Du kan se min hjemmeside her, og klikke på Internetree, og se, hvorledes du
kan navigere rundt:

http://familytreemaker.genealogy.com/users/b/i/e/Ole-P-Bielefeldt/

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Alf Christophersen

Dato : 01-04-03 07:56

On Mon, 31 Mar 2003 21:10:53 +0200, Mogens <nospam@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>at klikke på links, alternativt billeder af aner. Eller en anden smart
>navigering, blot jeg er fri for at lave det selv i et html

Disgen v. 8 lager slike oversikter. F.eks. kan man lage en stamtavle
for en person koplet med 4-generasjons anstavler for hver person.
Denne oversikten kan lages med utgangspunkt i anetavle, stamtavle og
søkeliste.

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 01-04-03 18:02

Mon, 31 Mar 2003 21:10:53 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
> [...]

>redigeringsprogram
>
>Findes det? Jeg har kigget på Brothers Keeper, men der er

Brother's Keeper har Web grensnitt og genererer HTML sider.

Men generelt vil jeg anbefale at du finner et generelt godt
slektsprogram hvor du kan registrere dine data og da gjerne med tanke på
at du skal ha en trykk-sak i fremtiden.
Dertil må du sørge for at programmet har en brukbar GEDCOM-eksport, noe
de fleste program har.

Så finner du rett og slett et direkte webassert program hvortil du
importerer GEDCOM. Da kan du få tak i akkurat det du trenger.

Det er nå slik at man bør utnytte spesialitetene i samfunnet

Word har også regnefunksjon, men man bruker gjerne Excel til det, med
andre ord bruker programmene til det de er beste egnet

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : erik

Dato : 01-04-03 18:19

Prøv at se på min side.
Den er lavet med DisGen, hvilket er et virkeligt godt program (IMHO)

--
Erik Reinert Nielsen

se venligst min webside
www.nogn.dk