Beregn C ud fra, en pejlning fra punkt A &~
Fra : Per

Dato : 11-04-03 22:15

Hej

fra punkt A(x1,y1) kan jeg pejle punkt C(x3,y3) med en kompas kurs på
30 grader
fra punkt B(x2,y2) kan jeg pejle punkt C(x3,y3) med en kompas kurs på
45grader.

(x1,y1) og (x2,y2) er kendt - nu vil jeg gerne finde C(x3,y3)

Hvordan gør jeg det ?

x og y er længde og bredegrader
Som jeg kan se det er vinklen C 15 grader

Punkterne A,B,C er placeret på jordens overflader så der skal tages
højde for jordens krumming.
Her er tidligere blevet besvaret hvordan man kan beregne afstanden
mellem A & B
:) Per

begin 666 c.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : zigge

Dato : 12-04-03 14:16

"Per" <Per@jungersen.net> wrote in message

> Punkterne A,B,C er placeret på jordens overflader så der skal tages
> højde for jordens krumming.
> Her er tidligere blevet besvaret hvordan man kan beregne afstanden
> mellem A & B

Hej Per.

Prøv at slå op i en navigationsbog, du skal have fat i et begreb der hedder
stedliniebegrebet.

Mvh
//zigge

Fra : Brian Lund

Dato : 14-04-03 14:14

> :) Per

Øhh hvad laver den vedhæftede fil af et stripped chatboard her?

Brian