Stød i hovede - Fødder i vand
Fra : Palle Jensen

Dato : 02-04-03 21:27

Hej,

Sad og så "24" i går. Her var der en person som tortureres, og dette
foregår på en måde jeg har set i andre film.

Man giver manden et stød ved at sætte (det lignede defibrilatorer som
man bruger til hjerte "genstart") en stødgiver på hver sin side af
hovedet. Det er hvad det er, men det der undrede mig var at han sad
med fødderne i vand? Altså fødderne i en balje vand imens han får
stød i hovedet. Hvad skulle formålet være med at sætte offeret fødder
i vand?

--
Palle Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-03 10:58

"Palle Jensen" <invalid@invalid.00> skrev i en meddelelse
> Hvad skulle formålet være med at sætte offeret fødder
> i vand?

Hvis man kun "støder med en pol" skal strømmen ud af kroppen et andet
sted.
Vand øger ledningsevnen.

I de scener man ser i 24 støder man imidlertid med 2 poler, hvilket
betyder at vandet udelukkende har visuel effekt

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 03-04-03 10:07

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> [...]
>
> I de scener man ser i 24 støder man imidlertid med 2 poler, hvilket
> betyder at vandet udelukkende har visuel effekt

Det er ikke sikkert, da man
jo så kan varijere med en eller to poler.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-04-03 11:15

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke sikkert, da man
> jo så kan varijere med en eller to poler.

Bemærk "i de scener"
Jeg har ikke set dem variere, ergo har vandet ikke nogen egentlig effekt
"i de scener"

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 03-04-03 19:44

On Thu, 3 Apr 2003 11:58:21 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>I de scener man ser i 24 støder man imidlertid med 2 poler, hvilket
>betyder at vandet udelukkende har visuel effekt

Man ser også i andre film, at de bruger 12Volt fra en akkumulator, og
nogle fede startkabler. OK, det giver nogle gode gnister, men tortur
kan det vist ikke blive til...

--

/Dan MOrtensen
Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted

Fra : Jonas Hansen

Dato : 04-04-03 09:12

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> I de scener man ser i 24 støder man imidlertid med 2 poler, hvilket
> betyder at vandet udelukkende har visuel effekt

Ja, og at han på et tidspunkt får fornemmelsen af kolde fødder :)

Mvh
Jonas

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-04-03 17:48

On 03 apr 2003, Martin Højriis Kristensen wrote something like
this :

> Hvis man kun "støder med en pol" skal strømmen ud af kroppen et
> andet sted. Vand øger ledningsevnen.

- Også min teori

> I de scener man ser i 24 støder man imidlertid med 2 poler,
> hvilket betyder at vandet udelukkende har visuel effekt

- OK. Jeg kunne heller ikke lige dreje hvorfor han skulle sidde med
fødderne i baljen. Tak for bekræftelsen.

--
Palle Jensen