priser på logoer, billedbeskeder mm.?
Fra : / / dentro / /

Dato : 12-04-03 00:36

Hvorfor skal de koste penge? Og priserne er faktisk ens alle steder. Er det
noget der er bestemt "oven fra", eller står de bare sammen allesammen, med
en aftale om at det skal koste penge?

/ / dentro / /

Fra : Michel Komischke

Dato : 12-04-03 08:59

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> noget der er bestemt "oven fra", eller står de bare sammen allesammen, med

Jeg vil tro det er en "stiltiende aftale".

Fra : John Sahl

Dato : 12-04-03 09:10

/ / dentro / / wrote:
> Hvorfor skal de koste penge? Og priserne er faktisk ens alle steder.
> Er det noget der er bestemt "oven fra", eller står de bare sammen
> allesammen, med en aftale om at det skal koste penge?

Der er så vidt jeg husker maxpriser på hvad du må opkræve via
en SMS. Det kan have noget med det at gøre.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-04-03 14:17

> Der er så vidt jeg husker maxpriser på hvad du må opkræve via
> en SMS.

Ikke mig bekendt

> Det kan have noget med det at gøre.

Det har det helt sikkert ikke.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Frederik B-B.

Dato : 12-04-03 10:48

Så vidt jeg ved, så må danske sites ikke give ringetoner, billedebeskeder
osv. gratis ud mere pga. af koda.

Så for at undgå bøder fra dem, bliver de nød til at sætte en pris.

Det skulle ikke undre mig hvis det er koda der har sat prisen.

MvH Frederik

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-04-03 11:08

On Sat, 12 Apr 2003 11:48:28 +0200, "Frederik B-B."
<fbb@frederikbb.dk> wrote:

> [...]
>
>Så for at undgå bøder fra dem, bliver de nød til at sætte en pris.
>
>Det skulle ikke undre mig hvis det er koda der har sat prisen.

Ja koda har bestemt at der skal betales afgift for ringetoner, men
ikke for billeder. Ved ikke hvem der får penge for logoer,
billedbeskeder m.m udover sælgeren?

Lars

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-04-03 14:18

> Ved ikke hvem der får penge for logoer, billedbeskeder m.m udover sælgeren?

Firmaet der ejer SMS-gatewayen, partneren der gensælger produktet samt
slutbrugerens teleselskab.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-04-03 12:29

Frederik B-B. skrev:

>Så vidt jeg ved, så må danske sites ikke give ringetoner, billedebeskeder
>osv. gratis ud mere pga. af koda.
>
>Så for at undgå bøder fra dem, bliver de nød til at sætte en pris.

Det er ikke helt korrekt. Der ville sådan set ikke være noget galt i,
at sende ringetoner ud gratis. Problemet er, at 'afsender' skal betale
en sum penge til KODA, for hver ringetone der sendes!

>Det skulle ikke undre mig hvis det er koda der har sat prisen.

De har ikke sat prisen det skal koste for slutbrugeren, men prisen
'afsender' skal betale.

Billedbeskeder, logoer osv - det er en anden snak, de koster kun
'kostpris' at sende ud.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-04-03 14:16

> Hvorfor skal de koste penge?

KODA opkræver omkring 60 øre + moms pr. ringetone.
Derudover er der udgifter til afsendelse af SMS + teleselskabet tager en "bid
af kagen" når den overtakserede SMS sendes.

> Og priserne er faktisk ens alle steder. Er det
> noget der er bestemt "oven fra", eller står de bare sammen allesammen, med
> en aftale om at det skal koste penge?

Der er reelt kun 4-5 firmaer der tilbyder disse services i Danmark.
Disse firmaer har en stribe partnere som gensælger deres produkter hvorved
priserne er ens mange steder.

--
Michael
http://www.vindenand.dk