Flytning af nummer?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-04-03 10:54

Hejsa

Pga. at Sonofon har stoppet mail->sms ser jeg absolut ingen grund til at
blive hos dem, og overvejer derfor at flytte til Telmore eller CBB (da min
telefon er låst). Jeg vil selvfølgelig have mit nummer med, men hvordan
foregår det? Får man det nye sim-kort samt en dato hvorfra det virker, og så
virker det gamle indtil da, eller er der nogle dage, hvor man er uden
telefon?

mvh Frank

Fra : Søren Blom

Dato : 10-04-03 12:06

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev
>Jeg vil selvfølgelig have mit nummer med, men hvordan
> foregår det? Får man det nye sim-kort samt en dato hvorfra det virker

Det forgår som du selv skriver, med at du dit gamle kort virker indtil du
får et nyt SIM kort. Du skal bare henvende dig til det selskab du ønsker at
benytte, så sørger de for det hele, du må ikke selv begynde at opsige dit
nummer hos Sonofon, det sørger det nye selskab for.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-04-03 12:08

Du melder dig til på Telmores hjemmeside - tager løsningen med at få flyttet
dit nummer. De sender en lap papir du skriver under på og sender tilbage. Så
får du et brev fra Sonofon hvorpå der står at de har fået en anmodning om at
lukke din konto og overlade dit nummer til Telmore fra den og den dato.
Telmore sender så et nyt simkort til dig som du sætter i når din telefon
ikke længere virker hos Sonofon.
Det er ret smertefrit :)

--
Jesper - Som var proceduren igennem sidste måned

Fra : jannie_8@hotmail.com

Dato : 10-04-03 13:04

Telmore bruger TDC´s mobilnet.. Så derfor kan Frank ikke bruge sin telefon
da den er simlåst til Sonofon som han selv skrev..

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-04-03 13:12

<jannie_8@hotmail.com> wrote in message
> Telmore bruger TDC´s mobilnet.. Så derfor kan Frank ikke bruge sin
telefon
> da den er simlåst til Sonofon som han selv skrev..

Jep, men det kunne der jo så evt. gøres noget ved, ellers er det nok det
samme hos CBB.

Jeg siger tak til jer alle,
mvh Frank

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 10-04-03 15:22

> Jep, men det kunne der jo så evt. gøres noget ved, ellers er det nok det
> samme hos CBB.

Jeg vil tro, at din telefon umiddelbart kan bruges med CBB, da de bruger
Sonofons net. Men hvis telefonen er over et halvt år gammel, er det gratis
at få åbnet sim-låsen, og så kan du jo lige så godt få det gjort, uanset
hvilket selskab, du vælger - så står du ikke med problemet en evt. anden
gang.

Ved overflytning af telefonnummer (fra Smarttalk til CBB) gik der i mit
tilfælde en enkelt dag, hvor telefonen slet ikke kunne bruges (ingen af
sim-kortene virkede). Derefter var det weekend, og i den weekend kunne
telefonen kun bruges til SMS, og der kunne ikke modtages SMS fra telefoner
på TDC's net. Mandag kom det hele i orden.

Om den slags startproblemer er normale/hyppige, når man ud over at skifte
selskab også skifter net (i dette tilfælde fra TDC's net til Sonofons net)
ved jeg ikke - hvad siger andre?

Venlig hilsen
Ulrik.

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-04-03 15:37

Da jeg flyttede fra Sonofon til Telmore - Lagde jeg mærke til at den ikke
virkede ca. en time efter sidste benyttelse - jeg satte så det nye kort i
fra Telmore og alt virkede - ret smertefrit :)

--
Jesper

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-04-03 14:11

"Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd> wrote in message

> [...]
> selskab også skifter net (i dette tilfælde fra TDC's net til Sonofons net)

Ok, det var jo det jeg gerne ville undgå, men nu må vi jo se...

mvh Frank

Fra : Anders Hougaard

Dato : 10-04-03 19:41

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i

> Pga. at Sonofon har stoppet mail->sms ser jeg absolut ingen grund til at
> blive hos dem,

Hvad brugte du E-mail-til-sms-funktionen til? Hvis du brugte den til alm.
e-mail-varsling, sådan at du kunne se på din mobiltelefon, når du havde
modtaget ny mail, kan du stadig få den tjeneste hos Sonofon - du skal bare
tegne et Sonofon Internet-tillægsabonnement til 0 kr. i oprettelse og 0 kr.
i kvartalet. :)
Brugte du servicen til at læse mails på telefonen, er du nødt til at bekoste
et Data-abonnement med GPRS hos Sono til 99 kr. i oprettelse + diverse
afgifter/takster, hvis du vælger ikke at portere og skal bruge denne
funktion.

Mvh

Anders

Fra : Jesper Winding

Dato : 10-04-03 21:01

Ja så kunne de faktisk have beholdt mig som kunde - da jeg klagede over at
jeg ikke længere kunne se på min mobil når jeg fik mail, fik jeg den besked
at den service var ophørt. Så jeg flyttede abonnement - Så meget for at
fortælle deres medarbejdere om den service de i grunden tilbyder... Men det
passer mig nu fint - jeg bruger min telefon ligeså meget som før og
regningen for første måned hos Telmore siger 102 kr. i deres ringhjørne.
eller en besåarelse på 1200 kr. om året - det er vel også værd at tage
med...

--
Jesper

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-04-03 14:10

"Anders Hougaard" <anderx@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> tegne et Sonofon Internet-tillægsabonnement til 0 kr. i oprettelse og 0

Det vil jeg lige tjekke. Dog er det lidt (læs: meget) ringe at de ikke
orienter deres kunder om at servicen ophører og heller ikke gør dem
opmærksom på alternativer, når man nu har kontaktet dem.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-04-03 14:13

> [...]
> tegne et Sonofon Internet-tillægsabonnement til 0 kr. i oprettelse og 0

Kan du ikke lige komme med et link? Jeg er lidt blind åbenbart

mvh Frank

Fra : Anders Hougaard

Dato : 13-04-03 14:06

Frank K. Jensen skrev

> Kan du ikke lige komme med et link? Jeg er lidt blind åbenbart

Mærkeligt står der intet om denne service på Sonofons hjemmeside. Du er nødt
til at gå ind i en Sonofon-butik, eller ringe/skrive til deres kundeservice
og bede dem sende en kontrakt...

Mvh

Anders

Fra : Fischer

Dato : 11-04-03 15:19

> [...]
> den tjeneste hos Sonofon - du skal bare tegne et Sonofon
> Internet-tillægsabonnement til 0 kr. i oprettelse og 0 kr.

Jeg har et Sonofon Internet-abonnement, men kan ikke finde den funktion
nogen steder?
Hvis den er der, har de skjult den godt!

Hvor sættes det op henne?

*Fischer

Fra : myname@myname.dk

Dato : 11-04-03 21:06

Du skal blot udfylde feltet "varsling via SMS" på kontrakten, når du
opretter internetabonnementet.

Fra : Fischer

Dato : 13-04-03 09:25

> Du skal blot udfylde feltet "varsling via SMS" på kontrakten, når
> du opretter internetabonnementet.

Det er jo lidt sent nu .....
Men har jeg ret i, at det så kun er på ens Sonofon E-mail adresse der kommer
SMS varsling på?
I så fald synes jeg ikke det er så velegnet, da man så er nødt til at bruge
denne adresse som den primære eller gå ind og tømme den med jævne mellemrum.

Besked-robot har jo den fordel, at du bare får en E-mail adresse
xxxxxxxx@besked-robot.dk som ryger videre som SMS til din mobil.
Det kan i øvrigt være hvilket som helst mobilnummer du får SMS på - det
behøver ikke være det nummer man har oprettet besked-robot på.

*Fischer

Fra : myname@myname.dk

Dato : 13-04-03 13:05

> Det er jo lidt sent nu .....

Du kan sikkert få det oprettet, hvis du ringer til Sonofon dataservice, så
det er jo ikke et problem.

> [...]
bruge
> denne adresse som den primære eller gå ind og tømme den med jævne

Det kan du sikkert have ret i, hvis du har en anden e-mail som den primære.
Personligt har jeg forward på e-mails til mine domæner. Det har den fordel,
at jeg nemt kan afskære spam-mails i at blive sendt til min telefon. Desuden
er det hurtigere at hente e-mails fra Sonofons e-mailaerver med Sonofon GPRS
end fra eksterne servere.

> [...]
> Det kan i øvrigt være hvilket som helst mobilnummer du får SMS på - det
> behøver ikke være det nummer man har oprettet besked-robot på.

Varsling af e-mails med Sonofon e-mail behøver heller ikke at være til det
Sonofon-nummer, som internetabonnementet er oprettet på.