Telmore og HSCSD ...?
Fra : Asboe

Dato : 08-04-03 10:35

Det er muligt at tilmelde sig High Speed Data hos Telmore, men hvad
kræves der mere for at få glæde af den bedre hastighed via mobilen?

Jeg har tilmeldt mig, men Cybercity og get2Net, som jeg bruger som
internet udbyder, understøtter det ikke!

Hvor er fidusen henne!?

Findes der et opkaldspunkt jeg kan bruge?

--
Hilsen Asboe

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 08-04-03 10:52

Hej Asboe!

Asboe wrote:
> Det er muligt at tilmelde sig High Speed Data hos Telmore, men hvad
> kræves der mere for at få glæde af den bedre hastighed via mobilen?

Hvilken mobiltelefon bruger du til internetopkobling?

Du (eller din computer) skal meddele mobiltelefonen at den skal bruge HSCSD.

> Jeg har tilmeldt mig, men Cybercity og get2Net, som jeg bruger som
> internet udbyder, understøtter det ikke!

Internetudbyderen skal ikke understøtte HSCSD - det kan den heller ikke. Den
skal understøtte en brugbar protokol (v.110 eller v.120) og have kapaciteter til
dine 28,8 kbit/s.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Asboe

Dato : 08-04-03 14:14

Rainer Schöbe skrev i meddelelsen:
<b6u65e$8t3f9$1@ID-60766.news.dfncis.de>

>Hvilken mobiltelefon bruger du til internetopkobling?
Ericsson T39m - og den understøtter HSCSD

> [...]
>skal understøtte en brugbar protokol (v.110 eller v.120) og have kapaciteter til
Gennem Windows XP's opkaldsprogram kan jeg sætte protokollen til v.110
(28.8K,GSM) det må være det som ikke understøttes af Cybercity og
Get2net!

--
Hilsen Asboe

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 08-04-03 14:20

Asboe wrote:
> Rainer Schöbe skrev i meddelelsen:
> <b6u65e$8t3f9$1@ID-60766.news.dfncis.de>
> Ericsson T39m - og den understøtter HSCSD

Den understøtter kun to kanaler i download, men det er ikke så vigtigt nu.

> Gennem Windows XP's opkaldsprogram kan jeg sætte protokollen til v.110
> (28.8K,GSM) det må være det som ikke understøttes af Cybercity og
> Get2net!

Så prøv at sætte protokollen "ned" til almindelig modem. Du får en længere
"hand-shake", men selve hastigheden vil næppe blive reduceret, da du maksimalt
kan få 28,8 kbit/s. Jeg tror ellers at du vil få 19,2 kbit/s, da TDC Mobil kører
med kun 9,6 kbit/s per kanal.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 08-04-03 14:26

Asboe wrote:
> Gennem Windows XP's opkaldsprogram kan jeg sætte protokollen til v.110
> (28.8K,GSM) det må være det som ikke understøttes af Cybercity og
> Get2net!

Ville gerne hjælpe per PM, men din e-mail adresse er ikke gyldig.

Fra : Ole

Dato : 08-04-03 17:18

"Asboe" <operask@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har tilmeldt mig, men Cybercity og get2Net, som jeg bruger som
> internet udbyder, understøtter det ikke!

Du skal ringe til deres "28,8" pulje (Get2net, Cybercity)

Fra : Asboe

Dato : 09-04-03 13:42

Ole skrev i meddelelsen:
<3e92f608$0$24715$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

>"Asboe" <operask@image.dk> skrev i en meddelelse

>Du skal ringe til deres "28,8" pulje (Get2net, Cybercity)
Kender du til sådan en pulje?

--
Hilsen Asboe

Fra : Ole

Dato : 09-04-03 15:36

> Ole skrev i meddelelsen:
> <3e92f608$0$24715$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

> Kender du til sådan en pulje?

77408035 Ved Get2net som jeg bruger

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-04-03 20:02

"Ole" <lindschouw@get2net.dk> wrote in message

> 77408035 Ved Get2net som jeg bruger

Jeg bruger 77307731 hos Get2net - og jeg har da målt den på en bandwidth
side til at løbe ~24kbps med min T39m!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 09-04-03 20:44

Nogen der ved hvilket nummer man ringer til hvis man kobler op til TDC?

Mvh. Ulrich

Fra : Asboe

Dato : 09-04-03 21:39

H3nrik V! skrev i meddelelsen:
<b71qlq$m38$1@sunsite.dk>

>Jeg bruger 77307731 hos Get2net - og jeg har da målt den på en bandwidth
>side til at løbe ~24kbps med min T39m!

Når jeg gør det får jeg 8,5 kbps!

Bruger du Windows XP?
--
Hilsen Asboe

Fra : H3nrik V!

Dato : 09-04-03 22:40

"Asboe" <operask@image.dk> wrote in message

> Når jeg gør det får jeg 8,5 kbps!
>
> Bruger du Windows XP?

Nope... 2000!

Jeg testede i øvrigt her: http://bandwidthplace.com/speedtest/

Fra : Asboe

Dato : 10-04-03 07:18

H3nrik V! skrev i meddelelsen:
<b723u2$dja$1@sunsite.dk>

>Jeg testede i øvrigt her: http://bandwidthplace.com/speedtest/

Det var også den jeg brugte..!

--
Hilsen Asboe

Fra : Ole

Dato : 10-04-03 06:09

Har du installeret software til understøttelse af HSCSD, det kan hentes hos
Sonyericsson, der kommer endnu et ikon i kontrolpanelet til konfiguration af
modem.

Ole

Fra : Asboe

Dato : 10-04-03 07:18

Ole skrev i meddelelsen:
<3e94fc6a$0$42603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

>Har du installeret software til understøttelse af HSCSD, det kan hentes hos
>Sonyericsson, der kommer endnu et ikon i kontrolpanelet til konfiguration af
>modem.

Ja - hvilke indstillinger har du ændret

--
Hilsen Asboe

Fra : Ole

Dato : 10-04-03 21:00

> Ja - hvilke indstillinger har du ændret

Hvis du har installeret driverpakken fra ericsson, er der i kontrolpanel et
ikon der hedder "Ericsson modem instillinger", her kan du vælge 28,8 kbit/s,
så burde det spille.

Ole