nokia 3310, pin2 er blokeret indtast puk2
Fra : William d'foe

Dato : 07-04-03 09:10

Jeg ville sætte samteletælleren op for min nokia 3310, da den udstødte et
hyl og fortalte at pin2 koden var blokeret og derefter skulle jeg taste puk2
koden.
Den kender jeg ikke.

Telefonen blev for et år siden købt hos sonofon og jeg har aldrig fået låst
den op. Jeg regnede egentlig med at puk2 koden var koden til oplåsning, så
jeg gad ikke tidligere bede dem oplyse den.
Nu har jeg så skiftet til cbb, som kører på sonofons net, så oplåsning er
unødvendig, men jeg kan stadig ikke komme til tælleren uden puk2.

Der er lige et par spørgsmål. Pin2 er blokeret. Hvad skal det betyde? Puk2
koden hører den til telefonnen eller til sim kortet? Det undrer mig lidt at
samme problem opstår med nyt sim kort.
Jeg er lidt usiker på om jeg skal ringe til sonofon eller cbb for at få den
puk2. Telefonen er fra sonofon, men sim er fra cbb.

Håber der er nogen med et hrutigt svar her inde.

På forhånd tak.

Fra : Helmut Lotti

Dato : 07-04-03 09:37

"William d'foe" <wdf@tele.spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> puk2. Telefonen er fra sonofon, men sim er fra cbb.

Hej!

Dit SIMkort har fire "indbyggede" koder:
PIN1
PIN2
PUK1
PUK2

PIN1 og PUK1 er de almideligt kendte koder.
PIN2 og PUK2 er de koder du skal have fat i, hvis du fx vil lave noget
opkaldsspæring, samtalepris mm.
Disse koder følger normalt med til SIMkortet.
Så vidt jeg ved, oplyses disse koder ikke af noget teleselskab. Det er et
spørgsmål om sikkerhed!
Så hvis du har forlist koderne, må du nok bekoste et nyt SIMkort!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 07-04-03 11:36

"Helmut Lotti" skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål om sikkerhed!
> Så hvis du har forlist koderne, må du nok bekoste et nyt SIMkort!

Det er dog ikke helt rigtigt! Da jeg havde Sonofon sendte de min PUK2 kode
til mig med posten da jeg bad om den! Og hvis man har Telmore kan man blot
logge sig ind på sin personlige side og aflæse både sin PUK og PUK2 kode (+
nogle andre)....

Hygge...
Daniel

Fra : William d'foe

Dato : 07-04-03 12:30

> [...]
> spørgsmål om sikkerhed!
> Så hvis du har forlist koderne, må du nok bekoste et nyt SIMkort!

Det underlige er så at min pin2 stadig er spæret efter at jeg fik sim fra
cbb. De oplyste også kun pin1 og puk1.
Er det normalt at ens sim som udgangspunkt har spæret pin2 så puk2 skal
indtastes? I så fald er det jo cbb jeg skal bede om en puk2 og ikke sonofon.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 07-04-03 14:50

"William d'foe" <wdf@tele.spam.dk> wrote in message

> [...]
> Er det normalt at ens sim som udgangspunkt har spæret pin2 så puk2 skal
> indtastes? I så fald er det jo cbb jeg skal bede om en puk2 og ikke

PUK2 hører til sim-kortet så det er CBB du skal henvende dig til, ja.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Vi unlocker nye Nokia modeller pr email over hele landet

Fra : Fischer

Dato : 07-04-03 17:03

> Jeg ville sætte samteletælleren op for min nokia 3310, da
> den udstødte et hyl og fortalte at pin2 koden var blokeret og
> derefter skulle jeg taste puk2 koden.
> Den kender jeg ikke.

Sonofon, Orange, CBB, Tele2 m.fl. oplyser ikke PIN2/PUK2 på deres SIM-kort.

Det gør TDC og Telmore derimod.

*Fischer

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 07-04-03 20:45

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Sonofon, Orange, CBB, Tele2 m.fl. oplyser ikke PIN2/PUK2 på deres
SIM-kort.

Jeg har nu ikke haft problemer med at få PUK2 koderne fra Sonofon

-Michael

Fra : Fischer

Dato : 07-04-03 21:26

> Jeg har nu ikke haft problemer med at få PUK2 koderne
> fra Sonofon

Muligvis.
Jeg ved bare at de ikke kommer ud pr. automatik sammen med deres SIM-kort.
Det gør de hos TDC og Telmore.

*Fischer

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 07-04-03 23:27

> Muligvis.
> Jeg ved bare at de ikke kommer ud pr. automatik sammen med deres SIM-kort.
> Det gør de hos TDC og Telmore.

Nej, det er så nok rigtigt nok - jeg skrev en mail til dem, og et par dage
efter kom koden med posten.

-Michael