7650: Hvad kan 3.5 MB indeholde?
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 06-04-03 17:15

Hej

Er der nogen der kan skrive lidt om hvad ting typisk fylder (SW,
kontaktliste, calender)?
Jeg er lidt i tvivl om jeg skal gå efter en 7650 eller en 3650 mht- memory
kapacitet.

mvh Lars

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-04-03 17:24

> Er der nogen der kan skrive lidt om hvad ting typisk fylder (SW,
> kontaktliste, calender)?
> Jeg er lidt i tvivl om jeg skal gå efter en 7650 eller en 3650 mht- memory
> kapacitet.
softwaren fylder det de nu fylder...
et navn og et nummer i en adressebog fylder jo ik alverden, du ved vel at et
bogstav er ca. lige med 1 byte, og så læg 50% oven i for en sikkerheds
skyld... så 100 navne og numre, fylder måske 3-5000 bytes

det samme med en kalenderbemærkning.... et billede, jpeg i 640*480 fylder
10-30 KB alt efter kvalitet

hvis jeg absolut ville have en kæmpe klodse-telefon med kamera, ville jeg
nok tage 3650 da den er billigere og har en del nyere software og som sagt
har mulighed for memory card...

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 10-04-03 01:30

"Lars Myrthu Rasmussen" <lmr_remove_for_reply@myrthu.net> skrev i en
meddelelse news:3e905269$0$7612$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> kontaktliste, calender)?
> Jeg er lidt i tvivl om jeg skal gå efter en 7650 eller en 3650 mht- memory

Hvis du går efter at have en tlf. der jan have næsten uendelig hukommelse så
skal du købe en 3650.
Men bemærk (og det er grunden til at jeg selv ikke har valgt den)

1) Ingen beskyttelse af kameralinsen. Lægger man tlf. i samme lomme som en
bundt nøgler eller en lommekniv
kan man vinke pænt goddag til endnu dårligere og slørede billeder. Linsen
bliver simpelthen ridset.
Der er ikke noget til at beskytte den når telefonen ikke bruges. Det er der
på en 7650

2) Den er temmelig uhandy i forhold til 7650. Den er måske dobbbelt så stor
og lidt bredere tror jeg.
Den er ihvertfald meget mere klodset.

3) Sig farvel til beskyttelsen over taltastaturet. På 7650 rutcher
tastaturet ind under telefonen via en smart og
holdbar metalskinne. Derved beskyttes tastaturet med tryk, slid og skammer
og levetiden forbedres betragteligt.

4) Der kan fås/købes for små penge, nogle ret smarte programmer der pakker
hukommelsen sammen på 7650.
D.v.s. når et program åbnes pakkes det ud i hukommelsen. Når det lukkes
pakkes det pænt væk igen.
På den måde spares der betydeligt på hukommelsen og der kan installeres
mange programmer og tages mange billeder.

Det var nogle af de synspunkter jeg havde til sagen og så vil jeg
understrege at den faktisk kan indeholde en del programmer samtidig. Jeg har
også længe været i tvivl om hvilken jeg skal købe men nu har jeg bestemt mig
for en 7650. Husk også på her at
3650 ikke har noget joystick til nem betjening men derimod nogle kedelige
piletaster.

Man kan ganskevist skife cover på 3650 men personligt synes jeg ikke at det
retfærdiggøre muligheden for at udvide den med MMC-kort der jo i sandhed
også i sig selv er ret dyre.

Steven.