3650 vs 7650?
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 05-04-03 16:51

Hej

De 2 nokia modeller ligner hinanden meget indholdsmæssigt.
Hvad er forskellen egentlig, udover designet?

mvh Lars

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 06-04-03 12:23

"Lars Myrthu Rasmussen" <lmr_remove_for_reply@myrthu.net> skrev i melding
> Hej
>
> De 2 nokia modeller ligner hinanden meget indholdsmæssigt.
> Hvad er forskellen egentlig, udover designet?
>
> mvh Lars

Her er det jeg kommer på i farten:

3650 har (sammenlignet med 7650):
- Noe bedre skjerm
- Tar bedre bilder
- Utskiftbart deksel
- Bedre Bluetooth
- Mulighet for minnekort (minnekort med 16 mb medfølger)
- En lavere pris enn 7650 hadde da den var ny.
- Ikke datakontakt, kun IR. "Nedentil" ser 3650 ut som 6510 og 3510/3510i,
med flere. Det er kanskje like greit, for jeg liker IKKE pop-porten som
5100, 6100, 7210, 6610 og 7650 er utstyrt med. Jeg har kun brukt
handsfree'en som følger med 5100, til å høre på radio. Men ved den minste
bevegelse, mistet jeg alt som heter sterero. Kontakten er altfor følsom
overfor bevegelser. Den sitter rett og slett ikke godt nok fast til
telefonen. Dette må da også være uheldig ved bruk av f.eks kamera. Jeg
kaller den derfor heller "Flop-port".

Designet til 3650 er meget spesielt, samtidig som den er større enn 7650
(når tastaturet ikke er utslått). Tastaturet på 3650 er en ren designsak,
som ikke er særlig brukervennlig. Men med noe trening, venner man seg
kanskje litt til det.

Personlig ville jeg fortrukket 3650, spesielt fordi den har utvidbart minne.
Dette er kanskje det viktigste minuset for 7650. Jeg liker også godt at en
telefon har utskiftbart deksel, men det er nok ikke noe viktig argument for
de fleste.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : JMo.

Dato : 06-04-03 13:08

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@netcom.no12345> wrote in

> [...]
> godt nok fast til telefonen. Dette må da også være uheldig ved bruk av
> f.eks kamera. Jeg kaller den derfor heller "Flop-port".

7650 har heller ikke POP-port - den eneste kameratelefon med POP-port er
7250

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 06-04-03 16:50

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> skrev i melding
> "Thorolv Valentinsen" <tvpost@netcom.no12345> wrote in

> 7650 har heller ikke POP-port - den eneste kameratelefon med POP-port er
> 7250

Ok, takk for at du korrigerte meg :)

Men den har datakontakt?

Mvh

Thorolv

Fra : JMo.

Dato : 06-04-03 19:00

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@netcom.no12345> wrote in

[Nokia 7650]

> Men den har datakontakt?

Nej.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 06-04-03 16:51

En ting til:

3650 har trippelbånd, noe 7650 ikke har.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-04-03 21:48

Den største forskel er i mine øjne at den bruger MMC hukkomelses kort som
kan udskiftes til et større...

"Lars Myrthu Rasmussen" <lmr_remove_for_reply@myrthu.net> skrev i en
meddelelse news:3e8efb67$0$7610$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...