Diablo II
Fra : Hjalte

Dato : 10-04-03 12:21

Hejsa...
Jeg har lige installeret Diablo II, igen... Og det er sq meget sjovt.

Men jeg kun spille det i direct draw mode.
Hvis jeg vælger 3D bliver skærmen bare sort og går tilbage til
skrivebordet.

Jeg har et MSI Geforce4 TI4200 128mb ram, grafikkort, med de nyeste
drivere installeret.
Jeg har DX9 installeret også.

Jeg havde det samme problem med mafia. Det er ligesom om at mit
grafikkort ikke kan bruge sit 3D.

Nogen der har oplevet noget lign. og har en ide til hvad man kan gøre?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Uther

Dato : 10-04-03 13:58

Jeg oplevede præcist det samme med mit GF2 mx400 64mb ram
Så spillede jeg i 2d og var glad for det... : )

Fra : Hjalte

Dato : 10-04-03 14:35

On Thu, 10 Apr 2003 14:57:34 +0200, "Uther" <uther@sol[fjern].dk>
wrote:

>Jeg oplevede præcist det samme med mit GF2 mx400 64mb ram
>Så spillede jeg i 2d og var glad for det... : )

Fandt du nogensinde ud af hvad det var der gjorde det?
Jeg spiller også i 2D nu, og det er såmænd fint nok, det irreterer mig
bare at det ikke virker i 3D

Fra : Uther

Dato : 10-04-03 14:38

Nej, det gjorde jeg desværre ikke... spiller 2d den dag i dag.
Det var egentlig også derfor jeg blev lidt nysgerrig... ; )

Fra : Rune Manscher

Dato : 10-04-03 14:40

"Uther" <uther@sol[fjern].dk> wrote in message
> Nej, det gjorde jeg desværre ikke... spiller 2d den dag i dag.
> Det var egentlig også derfor jeg blev lidt nysgerrig... ; )

Ingen af jer går glip af ret meget. Det er ikke fordi spillet bliver anderledes
af at være i 3D, svjh er det kun nogen af effekterne der bliver en smule pænere
at se på.

*Rune

Fra : Ged

Dato : 10-04-03 17:21

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote:
>Ingen af jer går glip af ret meget. Det er ikke fordi spillet bliver anderledes
>af at være i 3D, svjh er det kun nogen af effekterne der bliver en smule pænere
>at se på.

Ja, og spillet bliver en del mere krævende med dertilhørende lag. Jeg
spiller selv i Direct Draw selvom jeg godt kan spille med Direct3D -
dette er især min novasorc og javazon glade for.

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-04-03 22:40

On Thu, 10 Apr 2003 18:20:49 +0200, Ged <ged@nork.auc.dk> wrote:

>Ja, og spillet bliver en del mere krævende med dertilhørende lag. Jeg
>spiller selv i Direct Draw selvom jeg godt kan spille med Direct3D -
>dette er især min novasorc og javazon glade for.

bare forsøg at logge på b.net en gang, så hentes den nyeste patch(som
er over et år gammel forøvrigt) og det burde virke

Giz

Fra : Ged

Dato : 10-04-03 22:48

Gizmoduck <gizmoand@worldonline.dk> wrote:

>bare forsøg at logge på b.net en gang, så hentes den nyeste patch(som
>er over et år gammel forøvrigt) og det burde virke
>
>Giz

Var den til mig?

Fra : Tjalfe

Dato : 10-04-03 23:43

> bare forsøg at logge på b.net en gang, så hentes den nyeste patch(som
> er over et år gammel forøvrigt) og det burde virke

Lol, den patch er over et år gammel. Alle på Battle.net venter på den næste
patch (1.10), som skulle ændre spillet totalt og inkludere over 100 nye
items/runewords samt hvordan man bruger sine skill points. Desuden kommer
der en ny "realm" hvor alle kan starte forfra (og hvor der derfor ikke er
1.000.000 hackede og kopierede items).

Fra : Mikkel Westh

Dato : 12-04-03 18:24

"Tjalfe" <tjalfe@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der en ny "realm" hvor alle kan starte forfra (og hvor der derfor ikke er

Hehe..Da jeg startede på at spille D2-LOD igen var i December 2001.
Lige fra da, ventede jeg i spænding på at den nye og "revolutionerende" v.
1.10 kom.
Jeg ventede. Skrev til Blizzard adskellige gange. Fik det samme svar
altid..Den kommer inden et par dage, vi mangler kun det allersidste.
Så stoppede jeg med at spillet det efter MANGE hunrede timers spilleri. Det
var i juli 2002. 2 af mine venner startede forleden på at spille det igen..
Og er patchen kommet? Nææ..
Er der mere snyd? Jaa..

Har fået fortalt at folk går rundt med adskellige Windforce buer på sig.
At folk har 3 socket shako med flere RIGTIG sjældne runer i osv.
Alt i alt, har Blizzard ikke styr over Battle.net og vil sandsynligvis
aldrig få det.

/Mikkel

Fra : Highlander

Dato : 15-04-03 16:23

"Tjalfe" <tjalfe@NOSPAMexcite.com> wrote in message

> [...]
> der en ny "realm" hvor alle kan starte forfra (og hvor der derfor ikke er

Ja ja lad os nu lige se den patch først og derfor kan den 1.08 jo godt
hjælpe det problem der oprindelig blev spurgt om ikke .. så vent med at
grine til du ser den nye patch og hvad den gør ..
iøvrigt er det ikke fedt at have +mange high lvl HC figur helt "legit" hvis
de prøver at løse problemer ved at lave en ny realm ..og hvad skulle det
hjælpe ? de kan jo ikke lave en "ikke snyd" realm - kan de ?
Det er nemlig ikke duping der er den størte "funkiller" på BN det er sq
Trigger hack og hack items der spolere publ. spillet lige pt .. og lad os
lige se om det bliver løst inden vi griner ..

Highlander
som er p*** træt af at Blizz ikke får finger ud og gør noget eller melder ud
at de ikke gider at gøre noget.

Fra : Ding-Dong

Dato : 15-04-03 19:16

Highlander skrev i en meddelelse
> Det er nemlig ikke duping der er den størte "funkiller" på BN det er sq
> Trigger hack og hack items der spolere publ. spillet lige pt .. og lad os
> lige se om det bliver løst inden vi griner ..

Af ren nysgerrighed, hvad er henholdsvis: duping, trigger hack og hack
items?

Jeg har spillet og er lige startet igen med LOD fra bunden:c) - jeg synes
det er skæg når man spiller med folk som man er sikker på ikke cheater.

Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Highlander

Dato : 15-04-03 19:51

"Ding-Dong" <dingdong@noanalheroes.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har spillet og er lige startet igen med LOD fra bunden:c) - jeg synes
> det er skæg når man spiller med folk som man er sikker på ikke cheater.

Duping : kopier af items
Trigger hack er en macro der udnytter en (imo) fejl i spillet.
Hack Items er items som har specifikationer som ikke oprindelig var tiltænkt
i spillet.

specielt de 2 sidste gør "livet" surt for HC spiller - da de tit bliver
brugt i forbindelse med PK ( people kill ) og en HC kan ikke bare samle
liget op nede i byen .....
og når BLizz ikke kan rette de "fejl" og de har altid været der ... så tror
jeg ikke de retter dem i 1.10 - derfor er diablo ved at være pa`se ...
ærgeligt for det er et fedt spil - men det er ikke noget ved at en "møgunge"
kan ødelægge en figur du har taget måneder om at skabe, ved hjælper at et
hack.. og unden anden gevist end det at ødelægge spillet for andre ...

Highlander
som er begyndt at tjekke AO ud .. er der nogen der har noget kritisk af det
positivt som negativt ?

Fra : Mercenary

Dato : 10-04-03 16:12

> [...]
> drivere installeret.
> Jeg har DX9 installeret også.
> Nogen der har oplevet noget lign. og har en ide til hvad man kan gøre?

Mener at spillet skal opdateres med patch 1.09 for at det virker.
Jeg havde samme problem med mit Geforce 3.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : ASKF

Dato : 10-04-03 23:40

Hjalte ytrede sig i <9oka9vs9t9h2t1r2o4uo70i5qs051svfak@4ax.com> med
dette:

> [...]
>grafikkort ikke kan bruge sit 3D.
>
>Nogen der har oplevet noget lign. og har en ide til hvad man kan gøre?

Ja jeg har oplevet problemet før, men løste det - imidlertid kan jeg
ikke med sikkerhed huske løsningen, men jeg bliver vist nødt til at
finde den igen da problemet desværre er dukket op igen :-/

Svjh krævede det en 100% afinstallation af nVidias drivere, efterfulgt
af en geninstallation af Diablo II LoD + patch, er dog ikke sikker på om
jeg endte med at køre en Repair-Install (for WinXP)

Fejlen ligger i kommunikationen mellem gfx-driver og DirectX, og vil
sandsynligvis også optræde i andre spil (men pudsigt nok ikke alle). Jeg
har iøvrigt endnu et symptom: når DxDiag tester Direct3d afbrydes
testene med en besked om at jeg selv har afbrudt dem ved at trykke på en
tast (uden at jeg rører ved mus eller keyboard).

Jeg har hørt om et par andre lign. tilfælde, men de blev alle løst ved
en geninstallation af WinXP, hvilket jeg ikke betragter som en reel
løsning.

Jeg vil søge at finde løsningen her i de nærmeste par dage (har 3
personer i et bofællesskab der har internetadgang gennem min maskine, så
hvornår det bliver afhænger lidt af om de er online) og vender tilbage,
hvis jeg får løst problemet.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : ASKF

Dato : 12-04-03 14:35

ASKF ytrede sig i <vbrb9v4f0h692g2tsr76ha2m4h744j1sem@4ax.com> med
dette:

> [...]
>af en geninstallation af Diablo II LoD + patch, er dog ikke sikker på om
>jeg endte med at køre en Repair-Install (for WinXP)

Det lykkedes mig at fixe problemet ved at fjerne alle rester af nVidias
drivere og i safe-mode installere Detonator v43.45.

PS. Husk at køre en ny videotest hver gang du ændrer på
driverindstillingerne.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen