Bedste racerspil for tiden?
Fra : Erik W.

Dato : 09-04-03 22:07

Hej NG
Jeg har været lidt væk fra spilleriet et godt stykke tid, men har lyst til
at køre ræs igen. Jeg kan godt lide rallyspil som f.eks Colin McRae eller
den gamle Screamer serie, hvis nogen kan huske den. - Men også spil i stil
med Grand Turismo har interesse. Og hvis der er foreslag om noget helt
tredje jeg bare MÅ prøve, så vil jeg gerne høre dem. Spillet må gerne
indeholde både realisme og arcade aspekter.
Min maskine er en Athlon XP 1800+ med Radeon 9000 64MB.

Mvh Erik

Fra : Henrik

Dato : 09-04-03 22:20

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
> indeholde både realisme og arcade aspekter.
> Min maskine er en Athlon XP 1800+ med Radeon 9000 64MB.

Pt. er der ikke noget godt bilspil, så hvis jeg var dig ville jeg finde
Colin McRae 2 frem igen, det holder stadig (desværre).

Mvh
Henrik

Fra : klander

Dato : 09-04-03 22:35

> Pt. er der ikke noget godt bilspil,

>snip<
Hmmm ????

Hvad har Toca Race Driver Gjort dig ??
Det er lige udkommet og er rigtig godt

så hvis jeg var dig ville jeg finde
Colin McRae 2 frem igen, det holder stadig (desværre).

Colin McRae 3 kommer til Juni ( håber jeg)

Kurt

Fra : Henrik

Dato : 09-04-03 22:37

"klander" <klander@pc.dk> wrote in message

> Hmmm ????
>
> Hvad har Toca Race Driver Gjort dig ??
> Det er lige udkommet og er rigtig godt

Jeg synes ikke det er specielt godt, det er muligt at det kræver et rat før
man for det maksimale ud af det, for styringeren er for ringe.

> så hvis jeg var dig ville jeg finde
> Colin McRae 2 frem igen, det holder stadig (desværre).
>
> Colin McRae 3 kommer til Juni ( håber jeg)

Det håber jeg også, for det har godt nok være længe undervejs.

Mvh
Henrik

Fra : Erik W.

Dato : 09-04-03 23:18

> "klander" wrote ...

Henrik skrev...
> Jeg synes ikke det er specielt godt, det er muligt at det kræver et rat
før
> man for det maksimale ud af det, for styringeren er for ringe.

Jeg prøvede McRae2 igen for nyligt... jeg har nok spillet det for meget
førhen, jeg trænger til noget der giver svedige håndflader igen tror jeg.
Jeg har lige tjekket TOCA reviews via Google og jeg synes at det ser
rigtigt godt ud. Jeg kan også godt lide når der er et episk element i spil.
Tak for svarene til jer begge to.

Mvh Erik

Fra : Martin K

Dato : 09-04-03 23:58

Henrik wrote:
> Jeg synes ikke det er specielt godt, det er muligt at det kræver et
> rat før man for det maksimale ud af det, for styringeren er for ringe.

Du får aldrig det maksimale ud af et bilspil uden rat og pedaler. Det giver
simpelthen så meget realisme mere... Efter at have kørt med rat i snart 5
år, og efter at have slidt eet rat totalt op, kan jeg slet ikke holde ud at
tænke på at komme tilbage til keyboardet for at køre bil

--
Martin K

Fra : Henrik

Dato : 10-04-03 12:20

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> [...]
at
> tænke på at komme tilbage til keyboardet for at køre bil

Det er muligt man mister noget når man spiller med keyboard, men med hensyn
til Toca Race Driver tvivler jeg stærkt på at det bliver godt, selvom man
har et rat. Derimod er Colin McRae kanon, selvom man spiller med keyboard.

Mvh
Henrik

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 10-04-03 02:32

Henrik <sahlREMOVE@THISsnaps.dk> wrote in message

> [...]
før
> man for det maksimale ud af det, for styringeren er for ringe.

Et rat hjælper ikke, Toca Race driver er det ringeste argeste pis
Codemasters nogensinde har lavet.... det er en skændsel at de overhovedet
har udgivet det.

"Live for Speed" (som er gratis), og så de realistiske og svære non-arcade
titler som "NASCAR 2003" & go'e gamle "Grand Prix Legends" er hvad jeg kan
anbefale. Ud over disse er EA's "F1-2002" et kanonkøb... ikke så meget for
F1 spillet i sig selv, men for alle de gratis add-ons der er lavet, de er i
en del tilfælde bedre end originalspillet ;)

Du finder Live for Speed her : liveforspeed.racesimcentral.com
Mod's til F1-2002 findes i store mængder her : forum.racesimcentral.com
GPL fåes til en flad 20-50 kr. i tilbudskasser og NASCAR 2003 kan du sikkert
finde i alle butikker.

Kig ind forbi os andre danske simracere og få flere bud på hvad du skal
bruge tiden på....
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=10

Mikkel

Fra : Martin K

Dato : 10-04-03 03:00

Mikkel Gram-Hansen wrote:
> [...]
> kanonkøb... ikke så meget for F1 spillet i sig selv, men for alle de
> gratis add-ons der er lavet, de er i en del tilfælde bedre end

Hvor er jeg enig. Med F1 2002 får du mange spil i eet... men bare GTR 2002
modden er alle pengene hver..

--
Martin K

Fra : Frenjon

Dato : 10-04-03 11:01

Findes der en dansk server hvor man kan spille online - kan ikke lige finde een på serverlisten til
dette fantastiske spil :)

-Frenjon

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 10-04-03 13:34

Spørg her....

Der er du også ret sikker på at finde fair med/modkørere til clean race.
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=60

Mikkel

Fra : Erik W.

Dato : 11-04-03 01:02

"Mikkel Gram-Hansen" > skrev i...
Der er du også ret sikker på at finde fair med/modkørere til clean race.
> http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?s=&forumid=60

Tak for de mange gode svar. Jeg har netop nu spillet mig helt skæv i Live
for speed online - Det er et fantastisk spil.

Mvh Erik

Fra : Peter T.

Dato : 10-04-03 06:20

Henrik wrote:

> Pt. er der ikke noget godt bilspil, så hvis jeg var dig ville jeg
> finde Colin McRae 2 frem igen, det holder stadig (desværre).

CMR1 holder ligeså godt som CMR2 på trods af ælde. Desværre får jeg
spillet begge spil alt for sjældent... :/

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>