C&C generals - systemkrav
Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 06-04-03 21:51

Jeg kan ikke afvikle spillet. Jeg har et Woodoo3 kort, og det kan ikke
starte. Den når lige til introscenen, og så crasher den.

jeg har en Celeron 500 mhz - vil det virke med et nyt kort, og har nogen
fået det til at virke med et PCI kort . jeg har ikke nogen AGP slot, men jeg
tænkte på at købe mig et nyt grafikkort.

mvh

Jesper

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 06-04-03 21:56

> Jeg kan ikke afvikle spillet. Jeg har et Woodoo3 kort, og det kan ikke
> starte. Den når lige til introscenen, og så crasher den.

Min far har en Celeron 733 og der crasher den efter introscenen. Hans
grafikkort er noget onboard intel lort - ville det virke med et moderne 3D
PCI kort? Og nogen tips til hvilket han skulle vælge

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Jesper

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-04-03 22:14

Jesper - fjernx - Larsen wrote:
> Min far har en Celeron 733 og der crasher den efter introscenen. Hans
> grafikkort er noget onboard intel lort - ville det virke med et moderne 3D
> PCI kort? Og nogen tips til hvilket han skulle vælge

Der er ikke rigtig noget der hedder et moderne PCI grafikkort hvis man
tænker på spil, det bedste du kan montere er et Geforce2MX hvilket i
realitetne svare til et Geforce af første generation og det kan vist
lige præcis opfylde de absolute minimumskrav. Og et sådanne kort er
væsentligt dyrer end et tilsvarende AGP kort, faktisk kan du
formodentlig købe et nyt bundkort og et nyt AGP grafikkort for de samme
penge og få langt bedre performance.

Noget andet er så at spillet angiver en 800 Mhz CPU som minimum, så du
må nok erkende at der skal en CPU opgradering til hvilket igen er et
argument for et nyt motherboard. Beklager.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 06-04-03 23:31

> Noget andet er så at spillet angiver en 800 Mhz CPU som minimum, så du
> må nok erkende at der skal en CPU opgradering til hvilket igen er et
> argument for et nyt motherboard. Beklager.

ja men der kan bare ikke være et nyt bundkort i den maskine. Det er en
satans mærkevare PC.

Så derfor ville jeg bare gerne vide om man med 733 mhz og et Geforce2MX
hville være nok til at køre det?

På forhånd takker

Jesper

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-04-03 23:56

Jesper - fjernx - Larsen wrote:

> ja men der kan bare ikke være et nyt bundkort i den maskine. Det er en
> satans mærkevare PC.
>
> Så derfor ville jeg bare gerne vide om man med 733 mhz og et Geforce2MX
> hville være nok til at køre det?

Jeg tror ikke det vil være nogen fornøjelse, du kan forøvrigt købe et
nyt kabinet inklusiv strømforsyning for 300 kr.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper - fjernx - La~

Dato : 07-04-03 00:20

> Jeg tror ikke det vil være nogen fornøjelse, du kan forøvrigt købe et
> nyt kabinet inklusiv strømforsyning for 300 kr.

ja du har sgu ret - jeg bygger en ny i stedet

Fra : Hieu Phan

Dato : 07-04-03 07:58

Hej Jesper

Jeg har ellers en 633 Celeron med GeForce4 MX PCI og C&C Generals kører
meget dårligt på denne...Så jeg kan bestemt ikke anbefale dig 733 og
GeForce2 at køre generals på. Jeg kører derfor selv spillet på min DELL
bærbar på 1.7 P4 med ATI graffikkort på 64 MB ram. Der kører spillet ganske
nydeligt.

mvh Hieu

Fra : Gismo

Dato : 07-04-03 08:45

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke rigtig noget der hedder et moderne PCI grafikkort hvis man
> tænker på spil, det bedste du kan montere er et Geforce2MX

gf2 GTS er noget hurtigere end MX kortene

Gismo

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-04-03 10:50

Gismo wrote:
> gf2 GTS er noget hurtigere end MX kortene

Klart, jeg troede bare et gf2MX var det hurtigste PCI kort man kunne få,
men jeg kan se Hieu har et Gf4MX så det var forkert. Der er dog stadig
tale om Dx7 kort hvilket klart er en ulempe i nyere spil.

Mvh

Bruno