Nyhedsbrev Dyrlaegevagten.com
Fra : Nina

Dato : 22-03-01 15:44

Jeg har lige pr mail modtaget nyhedsbrevet fra "Dyrlægevagten", der er et
kattelink
http://www.dyrlaegevagten.com/frame.cfm?sprog=1&grp=2&menu=1

På første side står:
Når man har anskaffet sig en ny killing i ca. 8 - 10 ugers alderen, er det
en god idé straks at vænne killingen til at være "i hænder".

8-10 UGERS ALDEREN??? er der ikke noget de har misforstået?

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-03-01 17:06

JO i aller højeste grad

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-03-01 19:50

Hej alle

Her er endnu et par bommerter fra Dyrlægevagten:

(snip)
"Hvornår
Katte kan kastreres i alle aldre. Det anbefales dog at vente med indgrebet
til katten er ½ år gammel og har skiftet tænder. Ved for tidlig kastration
kan man gribe ind i kattens normale udvikling."
(snip slut)

Dette er ikke rigtigt den eneste ændring, hvis man kastrerer tidligere er at
katten vil blive større

(snip)
Bivirkninger
Kastrerede hankatte kan vise tendens til vandladningsbesvær (urinvejssten).
Sygdommen kan dels forebygges gennem rigelig motion, samt ved fodring.
(snip slut)

Både hanner og hunner kan få urinvejssten FUS, når der er flere hanner med
urinvejsstop, skyldes det IKKE kastration, men at hankatte har et længere og
smallere urinrør end hunnerne

I stedet vil jeg anbefale denne dyrlægeside: http://www.netdyredoktor.dk

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 22-03-01 20:36

Hej Nina

> I stedet vil jeg anbefale denne dyrlægeside: http://www.netdyredoktor.dk

Jeg kan kun give dig ret. Netdyredoktor virker noget mere seriøs, og deres
sygdomsleksikon er mere interessant og oplysende end den smule info man finder
på dyrlægevagten ... hæhæ, jeg opdagede at min dyrlæge vist også er med til at
lave netdyredoktor
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-03-01 15:30

Det er min også

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-03-01 20:39

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99dhec$1bvi$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> til katten er ½ år gammel og har skiftet tænder. Ved for tidlig kastration
> kan man gribe ind i kattens normale udvikling."

Du har da forhåbentlig gjort dyrlægevagten opmærksom også på denne bommert
..... jeg ha skrevet til dem og gjort dem opmærksom på fejlen vedr. hvornår
killinger må flytte hjemme fra mors skørter .....

Hav en god aften
hilsen
Ami

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-03-01 20:52

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev...

> Du har da forhåbentlig gjort dyrlægevagten opmærksom også på denne bommert
> .... jeg ha skrevet til dem og gjort dem opmærksom på fejlen vedr. hvornår
> killinger må flytte hjemme fra mors skørter .....

Hej Anne-Marie

Ork - er forsøgt... Da jeg fik deres allerførste nyhedsbrev (om åbningen af
siden), skrev jeg til dem og gjorde opmærksom på en række fejl på deres
sider. Herunder direkte misvisende sprogbrug, fx at "urinvejssten kan
forebygges ved fodring" - det står der sgu! - hvem er det lige, der har en
kat, som ikke bliver fodret...?

Svaret fra dem var indirekte, at de ville rette det de gad (hvilket har vist
sig at være ingenting...), og at jeg kunne lade være med at bruge siden,
hvis jeg ikke var tilfreds med den (det skrev de selvfølgelig ikke direkte,
men det var sådan jeg tolkede det).

Mvh.
Camilla
Camischa's burmesere - www.burmese.dk

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 22-03-01 21:59

Øv. Så må vi da håbe de reagerer, når flere af os kritiserer dem!! Den med
killingers alder er jo ligefrem skadelig for killingerne...det kan de sgi da
ikke bare se bort fra..sådan nogle...
- Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-03-01 22:54

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse news:99dl27$1ies$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sider. Herunder direkte misvisende sprogbrug, fx at "urinvejssten kan
> forebygges ved fodring" - det står der sgu! - hvem er det lige, der har en

Ih, hvor er du fjollet Camilla ! Det er selvfølgelig et
ord, der er røget ud, nemlig "manglende". Den
korrekte sætning er : "urinvejssten kan forebygges
ved manglende fodring".
Ingen puls = ingen urinsten
Ka' du se hvor nemt, det er ? *GG*
--
Hilsen Helle
In a cat's eye, all things belong to cats. - English proverb

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 22-03-01 23:26

Helle Andersen wrote:

> [...]
> ord, der er røget ud, nemlig "manglende". Den
> korrekte sætning er : "urinvejssten kan forebygges

OK! Nu ligger vi altså flade af grin her!!! *G* ... prøv at sende det som forslag til red. på
dyrlægevagten!!!
- Gitte
samt naturligvis Laban og Freja som slår mave af grin (katte har nemlig også en besk humor...)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-03-01 05:49

tja måske vi skulle få dem overbevist om at Politikkens kattebog er en god
investering..??
ok jeg erkender at jeg først fik den købt i forbindelse med Melissa's 12 år
fødselsdag, og at det så viste sig at hun allerede havde lært mig det meste
(det jeg ikke havde lært her i gruppen) ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Maj-Britt

Dato : 22-03-01 17:24

Hej Nina,

Tak fordi du spottede brøleren Jeg har netop sendt en mail til
info@dyrlaegevagten.com og gjort dem opmærksomme på den. Jeg håber andre vil
gøre det samme, således at vi måske får teksten bliver ændret????

Mvh Maj-Britt

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 22-03-01 19:24

Hejsa
De har modtaget en klage-mail fra mig ...
også en, hvor jeg gør opmærksom på, at deres side ville stige i anseelse hos
mig, hvis de bidrog til at oplyse folk om aspekter som, at det er lovpligtigt at
holde sit dyr på eget matrikelnummer og at neutralisering kan være med til at
mindske problemet med herreløse katte. Siden er jo et oplagt sted at sprede den
slags budskaber på...
- Gitte

Fra : Maj-Britt Hansen

Dato : 23-03-01 12:08

Hejsa Gitte,

Tak for indsatsen God idé at gøre dem opmærksom på problemet med
overholdelsen af mark-/vejfred ( eller hva' det nu hedder .. ) i
forbindelse med udekatte samt manglende neutralisering. *suk* jeg bli'r bare
lidt deprim når jeg så læser bl.a. Camilla's indlæg, hvor hun gir' udtryk
for den holdning de ( dyrlaegevagten.com ) lægger for dagen, når de bliver
gjort opmærksomme på deres tåbelige fejl. Det er da træls, at såkaldte
eksperter ikke vil godtage information fra "glade amatører", som
"tilfældigvis" har gjort sig en hel del erfaringer på netop dét område - ØV!
Nå men jeg kan da i det mindste glæde mig over, at det ikke er en af mine
dyrlæger, der lægger navn til den site.

God weekend til alle

Mvh Maj-Britt

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 23-03-01 13:15

Hej Maj-Britt
Ja jeg er nu også lettere skuffet over dyrlægevagtens attitude (ØV). Så hellere
netdyredoktor...det er gudskelov på dén side min dyrlæge arbejder...ikke på
dyrlægevagten
Det er jo heller ikke ligefrem besværligt at rette den slags fejl på en
side...så længe det blot er tekstfejl..så jeg forstår simpelthen ikke, at de
ikke får fingrene ud.....
- Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-03-01 14:57

> 8-10 UGERS ALDEREN??? er der ikke noget de har misforstået?

Nej du har ikke misforstået noget .... og det er der jo andre i tråden der
også har fortalt dig ... jeg skrev til dyrlægevagten vedr. dette og har fået
svar ... er der mon nogle af jer andre der lige som jeg har fået svaret at
der ikke findes nogen lovgivning vedr dette????

MVH
Ami

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 23-03-01 18:00

Hej Anne-Marie
Jeps, det svar har jeg netop også fået, og jeg er mildest talt dødhamrende harm
over det: Hvad f.. er det for en indstiling at have??!!! Jeg sender en reply om,
at det er en forkastelig holdning at udvise...(men, men, men der er jo ingen
lovgivning på området, så hvorfor skulle vi gå foran ... vorherre bevares!) og
at de ikke skal regne med at den omtale deres side får blandt katteinteresserede
i øjeblikker er særlig pæn!!!
- Gitte

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-03-01 18:04

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ABB80FF.A22B4072@hum.auc.dk...
og
> at de ikke skal regne med at den omtale deres side får blandt
katteinteresserede
> i øjeblikker er særlig pæn!!!
> - Gitte

Hvad med om vi alle i gruppen slog os sammen og lavede en lille kvik
underskriftsindsamling eller ville det mon virke bedre at vi alle sendte en
protestmail??
MVH
Ami

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 23-03-01 18:20

Hej igen
Jeg blev faktisk så sur, at jeg sendte dem et debatindlæg til deres
debatside...det opfordrede de mig jo direkte til...jeg har end ikke selv læst
debatindlægget igennem...men jeg må indrømme, at det vist er pænt surt.
Jeg tror det vil have en effekt, hvis vi er flere der svarer dem og måske
kritiserer dem direkte på deres eget debatforum...det er jo trods alt der,
deres brugere bla. bevæger sig rundt: måske de tager det mere alvorligt, hvis
kritikken hagler ned over dem, så de risikerer at få færre besøgende i
fremtiden?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-03-01 18:51

Hej Gitte jeg har været inde at svare på dit indlæg.

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 23-03-01 20:18

Hej Nina
Nu fik de da debat...men nok ikke med den vinkling de forventede. Øv, hvor deres
indstilling dog har gjort mig olm i aften!
- Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 23-03-01 22:29

Ja de er vist lidt tunge at danse med.
jeg fik "standard-svaret" på min mail og har
sendt en mere, en fra redaktionen har
svaret på debatindlægende, lige så
tåbeligt som mailen,

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-03-01 19:59

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ABB85CD.F63A16C5@hum.auc.dk...
> Hej igen
> Jeg blev faktisk så sur, at jeg sendte dem et debatindlæg til deres
> debatside...det opfordrede de mig jo direkte til...

<> Fint jeg går lige ind og læser hvad du har skrevet og skriver også selv
lige et indlæg ... hav en god weekend

Masser af hils
Ami

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-03-01 00:10

"Gitte Jæger Lock" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:3ABB85CD.F63A16C5@hum.auc.dk...
> [...]
> kritikken hagler ned over dem, så de risikerer at få færre besøgende i

Det var en rigtig, rigtig god idé, Gitte

--

As every cat owner knows, nobody owns a cat. - Ellen Perry Berkeley

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 24-03-01 18:25

> [...]
> en god idé straks at vænne killingen til at være "i hænder".
>

> 8-10 UGERS ALDEREN??? er der ikke noget de har misforstået?

Og til min store skuffelse har JYRAK et reklame link til Dyrlægevagten på
forsiden af deres hjemmeside. Hmmmmmm.

Niels

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-03-01 19:09

Det generer også mig

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-03-01 19:54

Jamen hvis en af jer er medlem af Jyrak
så synes jeg at I skal gøre dem opmærkesomme
på den betænkelige måde de håndterer
killinge- spørgsmålet på