Battlefield 1942 hakker meget
Fra : Kenneth Boye

Dato : 02-04-03 16:51

Hej NG

Jeg har langt om længe fået anskaffet mig Battlefield 1942, jubii. Men til
min store skuffelse så kan jeg kun køre 640x480 med details på low for at
jeg kan ramme nogenlunde lige Det er
lidt fladt!

Jeg forstår det heller ikke for min computer er som følger:
Athlon XP2000+
Chaintech 7VJL KT333
256 MB DDR-2700
Microstar Geforce 4 TI-4200 64 MB DDR
Western Digital 80GB 8 MB buffer

Andre 3D spil som Unreal Tournament og Counter Strike kører i høj opløsning
totalt glidende.

Er der nogen der ved om der skal stilles på noget eller som har en anden ide
om hvad der kan ændres så det bliver godt?

Med venlig hilsen
Kenneth Boye

Fra : BorreBoy

Dato : 02-04-03 17:51

"Kenneth Boye" <k_boye@bjoernemosen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ide
> om hvad der kan ændres så det bliver godt?

Kunne du ikke bruge de svar, du fik i dk.edb.hardware???

Fra : Kenneth Boye

Dato : 02-04-03 21:20

Det var nogle gode svar, helt sikkert. Men jeg blev anbefalet at spørge i
denne gruppe. Er det et problem?!

Fra : Frenjon

Dato : 02-04-03 21:41

Har du prøvet at søge?? [tråd fra 10-03 -> 12-03]

Prøv og læs denne igennem:
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=guide&dId=420
Der er en del tips og fif til BF1942

Et lyd-problem som kommer ofte beskrives her:
http://cebf.ws/forum/viewtopic.php?t=1404

Ellers HAR du vel installeret 1.31 patchen?
Hvis intet af det virker så prøv nogle forskellige grafikdrivere..

Ellers vil jeg umiddelbart foreslå noget mere RAM.

-Frenjon

Fra : Per Egil Undersåker

Dato : 03-04-03 20:51

"Kenneth Boye" <k_boye@bjoernemosen.dk> wrote in message
> [...]
ide
> om hvad der kan ændres så det bliver godt?

På mitt lydkort Creative LIVE! må hardwareacceleration slåes av. Det gjør du
på Run - dxdiag.exe - sound
Da kjører det som smør hos meg

Pirill Hoinnsåker
- It's been a while since I was born - that does not make me OLD

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-04-03 16:43

Havde selv samme problem både med BF1942 og Delta Force
Køre selv med GeForce TI 4600
1024 MB DDR ram
Intel P4 1800
Win XP Pro..

Det viste sig at være, i mit tilfælde et onbord lydkort " ASUS "
Købte Creative Live, hvor efter jeg slog det onbord fra...Det virker

Hilsen
Søren.

Fra : Theis Dræberg

Dato : 14-04-03 19:20

Har du opdateret til den nye patch 1,30 eller 1,30 det kan være det hjælper.

Fra : Søren Jensen

Dato : 23-04-03 20:39

Jeg havde selv lidt problemer med nogle spil der hakkede meget,
så som BF 1942 / DFLW og et par andre spil. Min maskine
Pentium 4 1.8GHz
GeForce 4 TI 4600
1024 DDR
Os: Win Xp

Feks BF 1942 med skæropløsning på 600/400 low detail
Hakkede utroligt meget , lyd på 11 Khz

Det viste sig at være et onbord lydkort, der ikke kunne følge med, så den
bremsede skærmmen for at lyden var med.
Købte et nyt lydkort " Creative Live " slog det onbord fra. Nu køre det
igen, uden hak.

Bare en oplysning !!
Havde selv prøvet ned nye driver til div/update. kort/spil . intet hjalp

M.V.H

Søren

Fra : Frenjon

Dato : 24-04-03 10:57

Hvad var det for et bundkort/lydkort?

-Frenjon

Fra : Søren Jensen

Dato : 24-04-03 22:43

MB: ASUS P4S333
Hvad selve lydkortet hed ved jeg ikke. Bare at det ikke var optimalt..!!

Søren