mænd og følsomhed
Fra : Andropov

Dato : 31-03-03 11:37

Jeg chattede med en på www.scor.dk. Hold kæft hvor jeg synes hun var
grov imod mig.Nu er der måske nok nogen som tænker ynkelig mand. Jeg
fik det faktisk helt dårligt bagefter.Udvendig har vi jo rollen som
machomænd. Men indvendig tror jeg egentlig ikke vi er så forskellige
fra kvinder.

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-03-03 12:38

In news:df29e838.0303310237.3f4084ec@posting.google.com, Andropov
<andropov@ofir.dk> wrote:

> [...]
> fik det faktisk helt dårligt bagefter.Udvendig har vi jo rollen som
> machomænd. Men indvendig tror jeg egentlig ikke vi er så forskellige

Hvad er det, du prøver at fortælle os?

--
-Jens B.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 13:48

Jens Bruun wrote:

> Hvad er det, du prøver at fortælle os?

At mænd også har følelser.

At det ikke altid er lige nemt, at være mand.
Mand skal jo ligesom være en følsom tyr i sengen
Mand skal jo være en håndværker i huset og gerne igår.
Mand skal .......fortsæt selv stereotypen på hvad en mand skal være jf.
diverse bøger om mænd skal værepå den ene eller anden måde......

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-03-03 14:22

In news:3E8838E7.D4206731@carben.dk, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> At mænd også har følelser.

Nåda.

> At det ikke altid er lige nemt, at være mand.

Nåda.

> Mand skal jo ligesom være en følsom tyr i sengen

Skal han det?

> [...]

> Mand skal .......fortsæt selv stereotypen på hvad en mand skal være
> jf. diverse bøger om mænd skal værepå den ene eller anden måde......

Fordi det står i diverse bøger, er det jo ikke nødvendigvis den
eviggyldige sandhed.

--
-Jens B.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 17:37

Jens Bruun wrote:

> Fordi det står i diverse bøger, er det jo ikke nødvendigvis den
> eviggyldige sandhed.

Exactly my point.

Jeg troede, at jeg smurte tykt nok på, at det var en vis afstandstagen
til alle de der "mænd er sådan....."-bøger.

Og retfærdigvis gælder det naturligvis også for kvindernes vedkommende.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-03-03 20:33

[Jens Bruun | Mon, 31 Mar 2003 15:22:06 +0200]

>Fordi det står i diverse bøger, er det jo ikke nødvendigvis den
>eviggyldige sandhed.

Når Jens nu skriver noget jeg 100% kan tilslutte mig, må jeg jo hellere
gøre det :)

Men det er jo for pokker ganske rigtigt - når mennesket konstant
udvikler sig, hvorfor er der så stadig nogle, både mænd som kvinder, der
prøver at holde fast på en gammel definition af kønnet.

Mænd! Gak ud og genopfind jeres egen personlige manderolle!

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 31-03-03 21:34

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote in
SNIP

> Mænd! Gak ud og genopfind jeres egen personlige manderolle!

Ja det er vi da nogen der har gjort :)

Så mangler man bare at finde en kvinde der har gjort ligeså

Tomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-04-03 09:04

In news:Xns934FE5D8FD08EIMP@130.225.247.90, Tomas O. <tfo@gmx.net>
wrote:
> Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote in
> SNIP

> Ja det er vi da nogen der har gjort :)
>
> Så mangler man bare at finde en kvinde der har gjort ligeså

Fundet sin personlige manderolle? Av for en kvinde. Jeg tror lige, jeg
springer over

--
-Jens B.

Fra : Tomas O.

Dato : 01-04-03 21:44

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Fundet sin personlige manderolle? Av for en kvinde. Jeg tror lige, jeg
> springer over

ROTFL. Tak for et godt grin Jens

Tomas

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-04-03 20:53

[Tomas O. | Mon, 31 Mar 2003 20:33:38 +0000 (UTC)]

>Ja det er vi da nogen der har gjort :)
>Så mangler man bare at finde en kvinde der har gjort ligeså

Uhh, de findes helt bestemt - har mødt flere af typen hér (samt i SMil).

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 01-04-03 21:46

> [Tomas O. | Mon, 31 Mar 2003 20:33:38 +0000 (UTC)]

> Uhh, de findes helt bestemt - har mødt flere af typen hér (samt i SMil).

SMil? Hmm......

Her er der en del det er rigtigt, men enten er de allerede atget eller også
er de eller jeg bare ikke hinandens type, eller de bor i Jylland LOL eller
det der er værre..

Det der virkelige liv har hidtil de sidste 4 år ikke ladet mig finde en.

Tomas

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 02-04-03 19:13

[Tomas O. | Tue, 1 Apr 2003 20:45:50 +0000 (UTC)]

>Her er der en del det er rigtigt, men enten er de allerede atget eller også
>er de eller jeg bare ikke hinandens type, eller de bor i Jylland LOL eller
>det der er værre..

Ej, dit 'gamle' brokkehovede :)

>Det der virkelige liv har hidtil de sidste 4 år ikke ladet mig finde en.

Jamen, så må du lave om på det liv der er stået i stampe og se at forny
din omgangskreds - møde flere mennesker og lade flere mennesker lære DIG
at kende!

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Tomas O.

Dato : 02-04-03 21:17

> [Tomas O. | Tue, 1 Apr 2003 20:45:50 +0000 (UTC)]

> Ej, dit 'gamle' brokkehovede :)

LOL tak for den

> Jamen, så må du lave om på det liv der er stået i stampe og se at forny
> din omgangskreds - møde flere mennesker og lade flere mennesker lære
> DIG at kende!

Uha.. det er lige det jeg er i gang med

Tomas

Fra : Per L.

Dato : 02-04-03 05:51

Du har bare at holde nallerne væk fra min )
> Så mangler man bare at finde en kvinde der har gjort ligeså
>
> Tomas

(Der er skam mange andre derude - hehehe)

smilende

Per L

Fra : PerX ...

Dato : 03-04-03 14:20

In article <1q5h8v0frsboe4qadknji6a053c690eqp5@4ax.com>,
rhjorth@spamcop.net says...
> Men det er jo for pokker ganske rigtigt - når mennesket konstant
> udvikler sig, hvorfor er der så stadig nogle, både mænd som kvinder, der
> prøver at holde fast på en gammel definition af kønnet.

Måske gør mænd det fordi der er kvinder som gør det, og omvendt?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 00:34

Rene' Hjorth wrote:

> Mænd! Gak ud og genopfind jeres egen personlige manderolle!

Det er sgu svært, i disse så feministiske tider. Har du nogen konkrete
forslag?

--
Peter Knutsen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-04-03 21:19

[Peter Knutsen | Fri, 04 Apr 2003 01:33:33 +0200]

>Det er sgu svært, i disse så feministiske tider. Har du nogen konkrete
>forslag?

Uden at være alt for filosofisk:

Find nogle dage hvor humøret er til det, brug noget tid alene og tænk
over ting du siger og gør, og hvor "fedt" du ville finde det hvis din
bedste ven handlede på samme måde.

Se tilbage på dine største oplevelser og beslutninger - hville du gøre
det samme og opleve det samme hvis du kunne gøre det igen? I modsat
fald, tænk over hvad der var din 'drivkraft' dengang?

Hvor mange ting af de ting du siger og gør, kan du spore tilbage til
hvad venner og famillie siger og gør? Hvis du skulle argumenterer over
disse holdninger, ville du så selv følge at argumentet, sådan ganske
nøgternt, gav mening?

Således var det jeg tænkte for ca. 11 år siden hvor jeg følte at mit liv
var gået i stå; og det gik op for mig at jeg ikke selv syntes at jeg var
særligt interessant :)

Af det lærte jeg at være mere ærlig overfor mig selv, og at være lidt
mere ligeglad med hvad andre tænkte om mig og følte for mig; det var
langt vigtigere at jeg kunne li' mig selv og det var det "rigtige" mig
:)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 15:07

"Carsten Riis" skrev
[Klip]
> Mand skal jo være en håndværker i huset og gerne igår.

Really? Så er der vist noget (jeg eller) min bedre halvdel har misforstået.

> Mand skal .......fortsæt selv stereotypen på hvad en mand skal være jf.
> diverse bøger om mænd skal værepå den ene eller anden måde....

Men det er jo lige så meget inde i "jeres" hoveder som det at vi skal være
"pæne piger". Selvom det kan være svært at droppe kampen med at leve op til
andres forventninger, må vi da i det mindste gøre forsøget.

Tænk på dine egne forventninger til dig selv, og gå efter det du selv vil

Venligst Anita

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 17:41

Anita wrote:

> "Carsten Riis" skrev
> [Klip]
>
> Really? Så er der vist noget (jeg eller) min bedre halvdel har misforstået.

Jep, jf. alle de kloge forfattere har skrevet sandheder om mænds og
kvinders forventninger til sig selv og til hinanden.
Visse forfattere er så så venlige, at udgive tre bøger om hhv. mænd,
kvinder og forventningerne til hinanden.

Og boghandlerne gider sig i hænderne (men de skal selvfølgelig også
leve)

> Men det er jo lige så meget inde i "jeres" hoveder som det at vi skal være
> "pæne piger". Selvom det kan være svært at droppe kampen med at leve op til
> andres forventninger, må vi da i det mindste gøre forsøget.

forsøge hvad? Droppe kampen om at leve op til forventningerne eller
forventningerne?

> Tænk på dine egne forventninger til dig selv, og gå efter det du selv vil

Det er nemlig lige det jeg gør (siger konen i hvert fald).

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 18:39

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev

> forsøge hvad? Droppe kampen om at leve op til forventningerne eller
> forventningerne?

Det var egentlig "kampen" jeg mente, men begge dele kunne jo være på sin
plads.

> Det er nemlig lige det jeg gør (siger konen i hvert fald).

Goodie

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 03-04-03 14:10

In article <3e884ab8$0$4358$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...
> Tænk på dine egne forventninger til dig selv, og gå efter det du selv vil

Og bliv killfilet *G*

Fra : Andropov

Dato : 31-03-03 15:46

> Hvad er det, du prøver at fortælle os?
Nogen kvinder tror mænd er en slags robotter man kan smide alt i
hovedet af verbalt. Men vi har vel også en slags følelser selv om vi
ikke altid er glade for at indrømme det :)
Hvordan hun var grov vil jeg undlade at kommentere. Det er sådan set
underordnet.

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 17:24

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Nogen kvinder tror mænd er en slags robotter man kan smide alt i
> hovedet af verbalt. Men vi har vel også en slags følelser selv om vi
> ikke altid er glade for at indrømme det :)

"en slags følelser"...? Spøjs formulering. Enten har man vel eller også har
man ikke?

> Hvordan hun var grov vil jeg undlade at kommentere. Det er sådan set
> underordnet.

Det synes jeg nu ikke er underordnet.

/Anita

Fra : Anita

Dato : 31-03-03 13:06

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Jeg chattede med en på www.scor.dk. Hold kæft hvor jeg synes hun var
> grov imod mig.

Hvordan grov?

Jeg må indrømme at jeg også kan være "grov" på en chat (har dog aldrig været
på scor). Men de fleste mænd er ret belastende på en chat. Nu ved jeg
selvfølgelig ikke hvordan du har opført dig, men nogle gange må man skrue
bissen på før ens pointe siver ind. (Eksempelvis hvis man ikke er
interesseret) Undskyld min generalisering, men det er altså min erfaring.

> Nu er der måske nok nogen som tænker ynkelig mand.

Ikke nødvendigvis, men du må nok indstille dig på, at de svar du kan få på
en chat er lige så mangfoldige som de mennesker der sidder der.

> Jeg fik det faktisk helt dårligt bagefter.Udvendig har vi jo rollen som
> machomænd. Men indvendig tror jeg egentlig ikke vi er så forskellige
> fra kvinder.

Tja, det må jo så stå for din egen regning

Venligst Anita