DR2 Kærlighed på nettet
Fra : ml

Dato : 29-03-03 17:58

Temalørdag på DR2:
Kærlighed ved første klik - om kærlighed på internettet

kl. 21.50 Portræt af dating.dk

Jeg ved ikke hvor interessant det er, men se det hvis I har lyst.
--
ml

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 29-03-03 18:45

"ml" <spoerg@mig.dk> skrev i en meddelelse news:b64jb4$ptr$1@sunsite.dk...

> Temalørdag på DR2:
> Kærlighed ved første klik - om kærlighed på internettet

Takker, det skal jeg helt sikkert se.
Fandt min x-forlovede og også min nuværende kæreste på nettet.

--
Deltag i konkurrencen om en cd på www.uac.dk

Ulrik Chr.
usenet@uac.dk
www.uac.dk
ICQ: 24872480

Fra : Nicolai

Dato : 29-03-03 19:56

On Sat, 29 Mar 2003 18:45:25 +0100, "Ulrik Chr." <usenet@uac.dk>
wrote:

>Fandt min x-forlovede og også min nuværende kæreste på nettet.

René og jeg lærte hinanden at kende via Fidonettet's R23_Sexologi
konference, for 10 år siden.

Mangen en journalist har være interesseret i at høre om det, men jeg
har nu hver gang sagt nej, eftersom jeg ikke syntes der var nogen
historie i det. Vi sendte jo aldrig hede love-letters i E-mail
(crash-mail) dengang. Det var blot tilfældigheder der gjorde at vi
mødtes, fordi vi havde lært hinanden at kende i den konference.

/Nicolai
--
http://babylai.dk http://infantilism.org http://bledreng.dk

Fra : TDJ

Dato : 29-03-03 21:03

"ml" <spoerg@mig.dk> wrote in news:b64jb4$ptr$1@sunsite.dk:

> kl. 21.50 Portræt af dating.dk

er der aldrig nogen sinde en journalist som stiller spørgsmål ved de
"500.000" brugere på Freeway's site ? Der er på intet tidspunkt mere end
ca. 2.500 brugere online samtidig. Hvor er resten af de 497.500 henne ?

Gad vide om folkene bag Freeway betaler DR / TV2 / TV3 for al den
fokus de får ? (nå, det var lige en sidebemærkning).

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-03 00:20

"TDJ" <z@mail-online.dk> wrote in message

> [...]
>
> Gad vide om folkene bag Freeway betaler DR / TV2 / TV3 for al den
> fokus de får ? (nå, det var lige en sidebemærkning).

Forhåbentlig gætter de fleste seere at alle journalister overdriver, også på
DR2. Alle er bestukket på en eller anden måde. Men selvfølgelig er der
enorme fordele ved nettet frem for mødet som første kontakt med potentiel
kommende partner - og som vi lige har læst gjaldt det også i fido-nettets
"stenalder".

Jeg har selv mødt dem jeg har opnået familieliv og i visse tilfælde egne
børn med, via Politikens Bekendtskabsannoncer.

Dating.dk håber jeg vil blive stadig mere populært, men har de ikke
jævnbyrdige konkurrenter?

Og effektiv haves-ønskes formidling via net kan jo også bruges til job og
bolig og adoption og erotik og kloning og hvad ved jeg. Gid man var født en
generation senere!

Men burde have skudsmål-bog hvor skuffede kunne fortælle om brudte løfter.

Tror du at markedet er halvt mættet mht net-dating?

Eller bliver fremtiden med ti gange mere kontaktsøgning via net og højskoler
og værtshuse mister betydning som mødesteder?

Forestil dig at hver gang du får lyst til noget, eller bliver mere villig
til at rejse langt eller betale meget, så opdaterer du dine HAVES og ØNSKES
data på en netformidling vedr ALT: bolig, varer, sex, partnerskab m/u børn,
job.

Og hver gang du sætter dig til computeren ser du ny muligheder for at finde
sammen med nogen du kan samarbejde med, efter indledende mails eller chat

"Mennesker mødes og sød musik opstår" er en gammel sandhed, man kan den ikke
realiseres ti eller hundred gange oftere og bedre via net?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 00:42

TDJ wrote:

> er der aldrig nogen sinde en journalist som stiller spørgsmål ved de
> "500.000" brugere på Freeway's site ? Der er på intet tidspunkt mere end
> ca. 2.500 brugere online samtidig. Hvor er resten af de 497.500 henne ?

Hvormange vil du ha' at der skal være online samtidig?

Lidt folkeskoleniveauregning:

Med 500'000 brugere på et datingsite (www.dating.dk, www.scor.dk
ossevid're), så lad os antage at den typiske bruger går online hver
fjerde dag. Altså 125'000 brugere om dagen. Den typiske bruger bruger
10 minutter online her gang han (eller hun, men langt de fleste er
hanner) er på. Et døgt er på 24*60=1440 minutter. 500'000 brugere
divideres med 4, og derefter med 144.

Resultat: 868 og en afhugget kropsdel (hånd eller l.)

Mine beregninger var altså pessimistiske.

Ikke dermed sagt at man skal være naiv overfor de forskellige
dating-sites' påstande om hvor mange brugere de har. Det ville være
*meget* mere interessant, fra et forbrugersynspunkt, hvis de oplyste
hvor mange aktivt søgende heteroseksuelle piger der har oprettet
profiler hos dem, langt de fleste er jo mænd, lebber eller passive
profiler. Men så ville man jo få et helt andet og meget lavere tal.
Definerer man "aktivt søgende" som en person der rent faktisk søger på
profiler og tager initiativ til kontakt, så bliver tallet *grotesk* lavt.

Men alligevel vil jeg da lige pege på ovenstående regnestykke.

> Gad vide om folkene bag Freeway betaler DR / TV2 / TV3 for al den
> fokus de får ? (nå, det var lige en sidebemærkning).

Sikkert ikke en pind. Kontakt via Internet er et meget nyt
fænomen, og desuden meget forskelligt fra de metoder vi
hidtil ar brugt, derfor er det automatisk interessant.

--
Peter Knutsen