Memento - Special Edition DVD
Fra : Andrew

Dato : 12-04-03 19:01

Hej

Jeg har lige fået Memento Special Edition ind af døren fra USA, og det er
bare en FED FED FED dvd-udgivelse. Der er en masse extra features på og
selve dvd'en og jewel-caset er udsmykket i bedste Memento stil, med bl.a.
små lapper papir, bla.. er der en lap lige når man åbner hvor der står
WATCH.

Det er simpelthen en GENIAL film som jeg opfordrer ALLE, der ikke har set
den, til at se!
På tirsdag kommer så Donnie Darko også ind af brevsprækken (fra USA også) og
DEN ser jeg virkelig frem til. Den film er virkelig også genial!

Det er lige gået op for mig hvor fedt det er at have FEDE film som Fight
Club, Matrix, Memento, Donnie Darko, Requiem for a dream, Forrest Gump, etc
liggende så man kan tage dem frem igen og igen og nyde dem resten af ens
liv.

Hurra for dette medie, HURRA!!!

Mvh Anders

Fra : zcully

Dato : 12-04-03 21:43

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> WATCH.
>
> Det er simpelthen en GENIAL film som jeg opfordrer ALLE, der ikke har set

Ja en helt igennem genial film!! Ligger nok nr. 1 af mine all time best
films.
Og ja det er en helt sublim DVD udgivelse. Især menuerne er jeg helt
imponeret over. Det er selvfølgelig lidt irreterende hvis man bare skal have
filmen hurtigt på at de er så kryptiske.

Har du egentlig nogensinde prøvet at programmere din DVD afspiller og se
hele filmen i den rigtige rækkefølge??
Det giver en helt anden mening/forståelse af filmen og det er helt utroligt
at se at filmen egentlig hænger 100% sammen....

> Hurra for dette medie, HURRA!!!
>
> Mvh Anders

Ja tak siger jeg også.
Hvis ikke jeg havde haft "A night at the Roxbury" eller U2's Rattle and hun
på DVD kunne jeg ihvertfald godt smide dem ud nu. Så ville de være
ubruelige, så slidte de ville være

/Zcully

Fra : Karen

Dato : 12-04-03 22:20

On Sat, 12 Apr 2003 22:43:23 +0200, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Det giver en helt anden mening/forståelse af filmen og det er helt utroligt
>at se at filmen egentlig hænger 100% sammen....

Øj, hvordan gør du det? jeg har også den udgave af memento og synes
også den er suveræn! Så jeg ville da gerne se den i den rigtige
rækkefølge :)
Karen

Fra : -V-

Dato : 12-04-03 22:38

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev:

>det er helt utroligt
> at se at filmen egentlig hænger 100% sammen....

Ikke alle er enige med dig:
http://archive.salon.com/ent/movies/feature/2001/06/28/memento_analysis/

-V-

Fra : Tenzel Kim

Dato : 13-04-03 06:53

-V- wrote:
> Ikke alle er enige med dig:
> http://archive.salon.com/ent/movies/feature/2001/06/28/memento_analysis/

Det er så synd for dem :)

Personligt syntes jeg nu den hang ganske godt sammen. Det mest
interessante var dog at når man ser filmen i kronologisk rækkefølge
bliver det pludselig en helt anden film da man netop her ved ting som
vores hovedperson ikke ved og ens forhold til ham bliver derfor helt
anderledes.

Tenz.

Fra : zcully

Dato : 13-04-03 19:04

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> bliver det pludselig en helt anden film da man netop her ved ting som
> vores hovedperson ikke ved og ens forhold til ham bliver derfor helt

Ja nemlig

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-04-03 10:51

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du egentlig nogensinde prøvet at programmere din DVD afspiller og se
> hele filmen i den rigtige rækkefølge??

Det er heldigvis noget nemmere med den amerikanske Special Edition: hele den
kronologisk opbyggede version ligger som extra feature, så man slipper for
det besværlige programmeringsarbejde. Meget sjov at se bare en enkelt gang.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

"Every party has a winner and a loser"

Fra : Heidi

Dato : 13-04-03 07:41

Andrew wrote:
> Hej
>
> Jeg har lige fået Memento Special Edition ind af døren fra USA, og
> det er bare en FED FED FED dvd-udgivelse.

Må man spørge hvor i, der har den special edition, har købt den
henne, og hvad den har kostet?
Den eneste jeg har set herhjemme har været en meget skrabet
udgave, uden noget ekstramateriale, såvidt jeg husker.

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : HKJ

Dato : 13-04-03 07:51

"Heidi" <xNOSPAMx@adslhome.dk> wrote in message
> Må man spørge hvor i, der har den special edition, har købt den
> henne, og hvad den har kostet?
> Den eneste jeg har set herhjemme har været en meget skrabet
> udgave, uden noget ekstramateriale, såvidt jeg husker.

Prøv

http://www.axelmusic.dk/

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=101732686842332952

http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=6588

Alle 3 firmaer sender Amerikanske DVD udgivelser til Danmark

Fra : Heidi

Dato : 13-04-03 10:25

HKJ wrote:
> "Heidi" <xNOSPAMx@adslhome.dk> wrote in message
>
> Prøv
>
> http://www.axelmusic.dk/

http://www.axelmusic.dk/productDetails/043396065987 er den
amerikanske region 1 version. Er der nogen der har bestilt
den, som kan fortælle om den uden problemer kan afspilles
på en kodefri dvd? Har læst et eller andet om, at der nogle
gange kan være problemer med dette...

Er der på den version også mulighed for at se filmen i
kronologisk rækkefølge? Synes ikke rigtig det står under
special features, men det er måske fordi det hedder noget
andet end jeg regner med?

Er der i øvrigt nogen erfaringer med bestilling gennem
Axel Musics Club Raccoon, som kunne være gode at
have med?

På forhånd tak.

Fra : HKJ

Dato : 13-04-03 10:50

> [...]
> den, som kan fortælle om den uden problemer kan afspilles
> på en kodefri dvd? Har læst et eller andet om, at der nogle

Jeg har ikke prøvet Memento R1SE, men jeg har prøvet mange andre R1 DVD'er.
Du kan generelt dele (kodefri) afspillere op i 3 kategorier:
1) Manuel indstilling af landekoden, de kan afspille alle DVD'er.
2) Region 0/kodefri, de duer ikke mere. Filmselskaberne bruger noget de
kalder RCE som opdager disse afspillere.
3) Automatisk kodeskift, jeg ved ikke om de kan give problemer i nogle
tilfælde, men jeg finder nok ud af det for jeg har lige købt en, til
afløsning af min 5 år gamle afspiller med manuelt skift (De DVD'er jeg har
fået prøvet, virker uden problemer).

> Er der på den version også mulighed for at se filmen i
> kronologisk rækkefølge? Synes ikke rigtig det står under
> special features, men det er måske fordi det hedder noget
> andet end jeg regner med?

Funktionen findes ihverfald på den almindelige udgave.

> Er der i øvrigt nogen erfaringer med bestilling gennem
> Axel Musics Club Raccoon, som kunne være gode at
> have med?

Det virker, jeg har fået de første 5 DVD'er fra dem.

Fra : Heidi

Dato : 13-04-03 10:54

HKJ wrote:
> [...]

> afløsning af min 5 år gamle afspiller med manuelt skift (De DVD'er
> jeg har fået prøvet, virker uden problemer).

Jeg tror det er den type vi har - jeg kommer til at tænke
på, at min kæreste har flere region 1 film, og det er noget
med at maskinen lige skal stå og tygge på den i et stykke
tid, før den så virker. Så når de andre reg.1 film virker,
vil Memento forhåbentlig også gøre det.

> Det virker, jeg har fået de første 5 DVD'er fra dem.

Ok, tak for inputtet. Memento er på vej i indkøbskurven

Fra : ML-78

Dato : 13-04-03 21:40

> 2) Region 0/kodefri, de duer ikke mere. Filmselskaberne bruger noget de
> kalder RCE som opdager disse afspillere.

Det er jeg nu ikke helt enig i. Der er kun udgivet meget få DVD'er med RCE,
og man kan søge på nettet og finde ud af, hvilke der er tale om. Der er
snarere tale om skræmmekampagne fra visse studiers side end et reelt
problem. Jeg har selv en region 0 afspiller og har endnu aldrig været ude
for, at en skive ikke kunne afspilles.

ML-78

Fra : HKJ

Dato : 13-04-03 21:56

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> snarere tale om skræmmekampagne fra visse studiers side end et reelt
> problem. Jeg har selv en region 0 afspiller og har endnu aldrig været ude

Du har været heldig, jeg har en del RCE skiver. Det ved jeg fordi jeg har
læst at de har RCE, det har ikke generet min gamle DVD afspiller*. Jeg ved
faktisk ikke om min nye afspiller kan klare det, for jeg har ved ikke om jeg
har haft RCE skiver i den, men forhandleren forsikrede mig at den kunne.

*Jeg har dog set et par skiver som viste regionskortet, istedet for at DVD
afspilleren afviste dem. Dette sker med RCE skiver, hvis DVD'en er
indstillet til forkert region.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 22:19

> [...]
>snarere tale om skræmmekampagne fra visse studiers side end et reelt
>problem. Jeg har selv en region 0 afspiller og har endnu aldrig været ude

Så har du sikkert en afspiller med manuelt regionsskift? Min afspiller
(en Sony DVP S725-D) har automatisk regionsskift. Det vil sige at jeg
ikke kan afspille RCE skiver. Så vidt jeg har forstået princippet bag
RCE, så spørger skiven afspilleren om den er en region 1 afspiller.
Det svarer den ja til, hvorefter afspilleren så spørger om den er en
region 2 afspiller. Hvis afspilleren også svarer ja til det, så lukker
skiven for det varme vand...

Har dog kun oplevet det én eneste gang, med The 6th Day som jeg havde
lånt af en ven. Som du selv skriver er RCE ikke specielt udbredt.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : ML-78

Dato : 13-04-03 22:44

> Så har du sikkert en afspiller med manuelt regionsskift? Min afspiller
> (en Sony DVP S725-D) har automatisk regionsskift. Det vil sige at jeg
> ikke kan afspille RCE skiver.

Nope, min afspiller er kodefri. Jeg kan sandsynligvis ikke afspille
RCE-skiver men har aldrig prøvet. Med det lille antal RCE-skiver der findes,
er det ikke engang noget jeg checker for, før jeg køber en DVD, og som sagt
har jeg ikke været uheldig endnu.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 13-04-03 23:05

> [...]
> Det svarer den ja til, hvorefter afspilleren så spørger om den er en
> region 2 afspiller. Hvis afspilleren også svarer ja til det, så lukker

Det er vist endda kun ældre afspillere, der har det problem. Så vidt jeg
ved, kan de fleste nye afspillere, selv kodefri, afspille RCE-skiver.

ML-78

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-04-03 00:51

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist endda kun ældre afspillere, der har det problem. Så vidt jeg
> ved, kan de fleste nye afspillere, selv kodefri, afspille RCE-skiver.

Det er korrekt. En afspiller, der er under et par år gammel, bør ikke have
nogen form for problemer med RCE, uanset om region skiftes automatisk eller
manuelt. Har den alligevel, så er det simpelthen sjusk.

--
MVH/ regards
Jens Thomsen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 13-04-03 10:54

Heidi wrote:
> [...]
> kronologisk rækkefølge? Synes ikke rigtig det står under
> special features, men det er måske fordi det hedder noget

Det er den version jeg har og der er mulighed for at se den kronologisk
(hvis altså bare lige man kan finde frem til den) :)

Tenz.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 13-04-03 11:09

"Heidi" <xNOSPAMx@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er der på den version også mulighed for at se filmen i
> kronologisk rækkefølge? Synes ikke rigtig det står under
> special features, men det er måske fordi det hedder noget
> andet end jeg regner med?

Næ. Det skyldes såmænd bare, at det er en "skjult" bonus. Muligheden blev
ikke officielt annonceret, men den findes altså på disken. Vær dog opmærksom
på, at der eksisterer to amerikanske udgaver: en et-disk-udgave uden
nævneværdige extras og en to-disk "Limited Edition". Det er sidstnævnte, du
skal have fat på.

Her er en anmeldelse:
http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/memento_le.html

Fra : Heidi

Dato : 13-04-03 19:35

Jens Thomsen wrote:
> [...]
> et-disk-udgave uden nævneværdige extras og en to-disk "Limited
> Edition". Det er sidstnævnte, du skal have fat på.

Der står Special edition på den fra Axel Music, men på bagsiden
ser det ud til at der står Limited edition, og der er desuden indhold
for to discs, så jeg går ud fra det er den rigtige.

> Her er en anmeldelse:
> http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_4/memento_le.html

Tak - det bliver så spændende om jeg kan finde de ting jeg leder
efter
I øvrigt en fuldstændig latterlig pris (149 kr.) når den indeholder
så meget....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-04-03 08:59

> Tak - det bliver så spændende om jeg kan finde de ting jeg leder
> efter
> I øvrigt en fuldstændig latterlig pris (149 kr.) når den indeholder
> så meget....

Det er en god pris. Menusystemet kan være lidt... skal vi sige
"udfordrende", så hvis du kører sur i det, findes der denne guide lige til
at printe ud:
<http://world.std.com/%7Etrystero/Memento_LE.html>

Fra : Heidi

Dato : 14-04-03 19:03

Jens Thomsen wrote:
> [...]
>
> Det er en god pris. Menusystemet kan være lidt... skal vi sige
> "udfordrende", så hvis du kører sur i det, findes der denne guide

Tusind tak for det link - det ser ud til at være en stor hjælp