2x HTML form
Fra : Sinkbæk

Dato : 22-03-01 14:50

Hej folkens

Kan man sende to ting fra en form? dvs både til en side og til en mail?
Hvordan gøres dette?

-Thomas Sinkbæk

Fra : Ghashûl

Dato : 22-03-01 14:53

On Thu, 22 Mar 2001 14:49:56 +0100, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

>Hej folkens
>
>Kan man sende to ting fra en form? dvs både til en side og til en mail?
>Hvordan gøres dette?

Du kunne evt. sende mailen fra den side du sender til.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : Sinkbæk

Dato : 22-03-01 16:57

> Du kunne evt. sende mailen fra den side du sender til.

Så kommer det ultimative spørgsmål: Hvordan gør jeg så det?
Vha. variabler eller sessions - eller hvad?

-Sinkbæk

Fra : Rasmus E. Simonsen

Dato : 22-03-01 17:22

> Så kommer det ultimative spørgsmål: Hvordan gør jeg så det?
> Vha. variabler eller sessions - eller hvad?

http://webcafe.dk/php/artikler/004/phpa004.php3

/rasmus

Fra : Sinkbæk

Dato : 22-03-01 18:41

Ja, men jeg stadig ikke hvordan jeg skal sende et indhold, som allerede er
smidt i variabler med mail()...

Altså, hvis jeg har en side med en form, hvor der udfyldes navn - derefter
kommer man videre til en side som viser hvad man har udfyldt - dette vil
jeg så gerne kunne sende med mail() -- hvordan?

-Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-03-01 19:01

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> skrev i en meddelelse
> Altså, hvis jeg har en side med en form, hvor der udfyldes navn - derefter
> kommer man videre til en side som viser hvad man har udfyldt - dette vil
> jeg så gerne kunne sende med mail() -- hvordan?

Nu håber jeg ikke at linkeskift osv. ødelægger for meget:

side1.html:
<form action="side2.php">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
email: <input type="text" name="email"><br>
Kommentar:<br>
<input type="submit">

side2.php:
Du skrev:<br>
Navn: <?=htmlspecialchars($navn)?><br>
email: <?=htmlspecialchars($email)?><br>
Kommentar: <br>
<?=htmlspecialchars($kommentar)?><br>
Dette er modtaget, tak skal du have.
<?
$body = "Navn: $navn\nemail: $email\nKommentar:\n$kommentar";
mail("ts@8888nvr.dk", "Kommentar afsendt fra side1.html", $body,
"From: side1.html <ts@8888nvr.dk>\nReply-to: $email");
?>

htmlspecialchars() laver "<" om til "&lt;" osv. så der kommer til at stå det
man skrev. Håber resten forklarer sig selv...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mr. Funny

Dato : 22-03-01 19:14

On Thu, 22 Mar 2001 18:41:00 +0100, Sinkbæk <ts@8888nvr.dk> wrote:
> [...]
>kommer man videre til en side som viser hvad man har udfyldt - dette vil
>jeg så gerne kunne sende med mail() -- hvordan?

Nu kender jeg intet til at SKRIVE php (Jeg håber dog på at lære det) men: På
side et har du din form, den form submittes til din php side, her læser du
indholdet af formen, det lyder til, at du gemmer i variabler. De variabler
sender du i en mail, samtidig med at du viser dem på siden. (Man genbruger
variablerne.)

Jeg ved hvordan, jeg ville lave det i asp, men det kan du jo nok
ikke bruge til noget.

- Chano Andersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 22-03-01 21:05

> Jeg ved hvordan, jeg ville lave det i asp, men det kan du jo nok
> ikke bruge til noget.

Findes der ikke en converter? (mener at have set en asp 2 php converter på
devshed.com)

-Sinkbæk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-03-01 22:00

Google er din ven: <http://www.google.com/search?q=asp2php>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Mr. Funny

Dato : 23-03-01 01:21

On Thu, 22 Mar 2001 21:05:23 +0100, Sinkbæk <ts@8888nvr.dk> wrote:

>Findes der ikke en converter? (mener at have set en asp 2 php converter på
>devshed.com)

Jeg har set en der hed asp2php men den ver noget værre lort (Læs: Virkede
ikke) så jeg har ikke gemt linket. Da min asp (lavet med vbscript) var
konverteret gav serveren en Internal Server Error.

Måske der findes en der er bedre?

- Chano Andersen