Oliehane?
Fra : jetp

Dato : 06-04-03 17:02

Hej

Er der nogle her, der har erfaringer med oliehaner til diesel?
Jeg skal forbinde to tanke og skal i den forbindelse have nogle
aflukningshaner på.
Kan jeg bruge en almindelig kugleventil, - jeg er i tvivl, om de kan holde
til dieselolie i længden. Smeden, der har lavet tankene, siger, at de
sagtens kan holde til det.

Mvh Jens, Randers

Fra : Jens Brandt

Dato : 06-04-03 22:35

På Storstøms amts miljøskib "Marsvinet" har vi haner ned kugleventil til
dieseltanken og i øvrigt også til mange andre ting. Vi har aldrig haft nogen
problemer med disse.

Venlig sejlerhilsen
Jens Brandt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-04-03 14:51

> [...]

> Kan jeg bruge en almindelig kugleventil, - jeg er i tvivl, om de kan holde
> til dieselolie i længden. Smeden, der har lavet tankene, siger, at de

En kugleventil er udmærket, men du skal sikre dig, at pakringen kan tåle diesel på længere
sigt. Køb ikke de billige i byggemarkeder, men find nogle der er godkendt til brændstof. Er
de syregodkendte er det også godt nok.

De koster ikke alverden.

Claus

Fra : jetp

Dato : 07-04-03 15:52

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
diesel på længere
> sigt. Køb ikke de billige i byggemarkeder, men find nogle der er godkendt

Tak for råd.
Det var lige det, - hvilke man skulle købe. Jeg må en tur i teknisk
forretning og se, hvad de har af den slags.

Mvh Jens, Randers