MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Intel PRO/100 VE + RIS...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-04-03 17:19

Hej!
Jeg har lidt problemer med at installere maskiner med ovenstående netkort
via RIS.
Der er ingen problemer med at boote på kortet, men når installationen skal
til at gå igang, melder den at installationen ikke indeholder de drivere,
der skal bruges.
Jeg har hentet de nyeste drivere fra Intel og jeg har fulgt MS' Q246184 til
at installere 3. parts netkort drivere, men det fungerer ikke.
Jeg har ledt på Intel's hjemmeside og på Google, og fundet en række
artikler - men ingen, der løser problemet. Er der andre, der har erfaringer
med dette netkort?

På forhånd tak!

/Grønbech

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 12-04-03 17:43

Hent driveren fra PC producentes hjemmeside... så virker det... (feks. IBM).
Jeg bruger IBM's drivere og det spiller bare...
FYI: http://www.jsiinc.com/SUBG/TIP3400/rh3440.htm

/Ronni

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-04-03 17:49

> Hent driveren fra PC producentes hjemmeside... så virker det... (feks.
IBM).
> Jeg bruger IBM's drivere og det spiller bare...
> FYI: http://www.jsiinc.com/SUBG/TIP3400/rh3440.htm

Hmm, har jeg prøvet. Det er en IBM NetVista 8309-72G.
Har du prøvet med netop det netkort jeg beskriver (Intel PRO/100 VE)?

/Grønbech

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 12-04-03 18:01

100%
I nogle tilfælde skal du bruge den her fremgangsmåde...:
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-43151&sele
ctarea=SUPPORT&tempselected=5&brand=IBM%20NetVista%7CNetVista%20personal%20c
omputer%7C8301%7C41G&family=IBM%20NetVista%7CNetVista%20personal%20computer&
machineType=IBM%20NetVista%7CNetVista%20personal%20computer%7C8301&model=IBM
%20NetVista%7CNetVista%20personal%20computer%7C8301%7C41G

Den driver du skal bruge er:

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 12-04-03 18:03

Hov... det gik lige hurtigt nok

[...]

http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-43035

husk at kopierer filerne fra \windows\drivers\IA32 op i roden...

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 12-04-03 21:57

Takker!
Jeg prøver på mandag!

/Grønbech

Fra : Madsen

Dato : 12-04-03 18:33

Ronni Pedersen skrev:

> Hov... det gik lige hurtigt nok

Ja, det lange link er ikke nemt at følge når det bliver ombrudt af
din newsreader.
Det ville være smart enten at bruge <http://makeashorterlink.com/>
eller at installere en opdatering til din OE som sørger for at lange
links ikke bliver ombrudt.

<http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/q331923/default.asp>

FUT: <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 14-04-03 08:46

Hej igen!
Lige en update.
Det viste sig at problemet lå i at jeg havde slipstreamed SP1 ned over et
RIS-image i stedet for at lave imaget ud fra en slipstreamed version.

Problemet er løst! - Takker for det hurtige svar!

/Grønbech

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 14-04-03 16:36

FYI: Hvis du bruger RIPrep virker dit image til hele 83xx-xxx serien...
Og det er bare dejligt....

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 14-04-03 17:24

Jeg bruger ikke RIPrep, men unattended installation...

/Grønbech

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 14-04-03 19:45

Hvorfor vi du ikke bruge RIPrep ???
Du får samme resultat, og det går 10 gange hurtigere...
Har du en bunke udokumenterede maskiner kan de jo stadig installeres på den
normale måde...