Slørede pdf-udskrifter
Fra : Michael Petersen

Dato : 11-04-03 08:34

Hej,

Jeg har for nylig anskaffet mig en Okipage 8w lite (1499,- i Computercity -
billigt for næsten laserkvalitet). Den spiller fint med min iMac G4 og OS
10.2 - meget pæne og skarpe udskrifter fra Word og eksempelvis websider. Men
når jeg printer pdf-dokumenter så spiller det til gengæld ikke så godt - så
ligner udskrifterne noget fra en billig inkjetprinter - uskarpt og svagt
(det samme gør sig gældende fra InDesign)

Jeg har skrevet til Okis support for at høre om det kunne være driveren (det
er en 1.0 version til OSX), men de skriver bare at:
"Dette kan skyldes, at der i programmerne (Acrobat & Indesign) er
farvestyring, som skal indrettes efter printertypen."

Det løser jo ligesom ikke problemet og jeg er ikke bekendt med noget
'farvestyring' i Acrobat - på de mange andre printere jeg har printet pdf'er
fra har der aldrig været bøvl.

Nogen her der er klogere end Okis support??

Mvh, Michael Petersen

Fra : Olav Noksagt

Dato : 11-04-03 11:40

Michael Petersen skrev:

> [...]
> ligner udskrifterne noget fra en billig inkjetprinter - uskarpt og svagt
> (det samme gør sig gældende fra InDesign)

Kan det ikke være fordi du har været vant til gode prints på en
postscriptprinter - og at Okipage'en ikke er postscript?

Olav

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-04-03 12:15

> Kan det ikke være fordi du har været vant til gode prints på en
> postscriptprinter - og at Okipage'en ikke er postscript?
>
> Olav

Joh, men er det tilfældet med Acrobat - jeg mener da at have produceret fine
pdf-udskrifter fra min gamle inkjetprinter - det burde vel heller ikke kunne
lade sig gøre så. Eller er det mig der husker forkert. (og jo Oki'en har
ikke postscript hvilket forklarer det med InDesign, men jeg troede ikke
pdf-udskrifter var postscript - hvordan udskriver man dem så pænt fra en
PC?)

Michael

Fra : Olav Noksagt

Dato : 11-04-03 15:14

> [...]
> ikke postscript hvilket forklarer det med InDesign, men jeg troede ikke
> pdf-udskrifter var postscript - hvordan udskriver man dem så pænt fra en

Et lille forsøg: I Printdialogen i Acrobat kan du vælge Print-metode. Vælg
mellem Postscript og Image. Hvis det ikke er en postscriptprinter bør
Print-as-image give et flot print.

Olav

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-04-03 20:57

> Et lille forsøg: I Printdialogen i Acrobat kan du vælge Print-metode. Vælg
> mellem Postscript og Image. Hvis det ikke er en postscriptprinter bør
> Print-as-image give et flot print.
>
> Olav

Hmm - sådan en option kan jeg ikke finde nogen steder. Snakker vi i Acrobat
Reader 5.0? Her kan jeg ikke vælge nogen steder mellem postscript og image.

Michael