Kan ikke installere
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 08:37

Hmmm, nu er jeg ved at blive bekymret; er det Alzheimers Light eller er
det almindelig hjernedødhed eller er jeg bare ramt af en mindre
hjerneblødning?
Jeg har hentet Engelsk-dansk ordbøgerne, men jeg kan ikke installere - de
ligger som en .dmg fil, jeg sender dem gennem Stuffit og får en .sit fil -
der så beder om at blive kørt gennem Stuffit, der laver en, ja: .dmg fil
Det kan jo køre i det uendelige - hva' er det jeg gør forkert? Jeg kan
simplethen ikke komme i tanke om hvd der skal gøres!

Frank Løkkegaard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 08:58

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Det kan jo køre i det uendelige - hva' er det jeg gør forkert? Jeg kan
> simplethen ikke komme i tanke om hvd der skal gøres!

Hva´pokker..? Har du allerede ødelagt den Nej - undskyld, Frank - du
dobbeltklikker bare på .dmg´en, ikke?

Martin gjorde det igår - han må ku´ huske det....
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 09:23

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>Hva´pokker..? Har du allerede ødelagt den
Ja, jeg er en meeeeeget dygtig mand!

> Nej - undskyld, Frank - du
>dobbeltklikker bare på .dmg´en, ikke?
Jamen det er jo det jeg gør - og så er det at hele tivoliet åbener!
Det er da underligt - tror jeg prøver at hente filen igen!

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 10:26

Frank Løkkegaard writes:
>Jamen det er jo det jeg gør - og så er det at hele tivoliet åbener!
>Det er da underligt - tror jeg prøver at hente filen igen!

Hmmmm, yderst mystisk. Filen blev hentet påny, jeg dobbeltklikker og
Stuffit åbner, står og snurrer lidt, lukker og der sker intet andet,
absolut intet.
Tænkte så, at det kunne være maskinen/systemet der kunne være noget i
vejen med - flyttedet filen over på min PB; samme resultat - eller mangel
på samme.
Jeg fatter det ganske enkelt ikke!

Frank Løkkegaard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 11:01

> [...]

> Tænkte så, at det kunne være maskinen/systemet der kunne være noget i
> vejen med - flyttedet filen over på min PB; samme resultat - eller mangel

Ja, det lyder s´gu´ underligt.....det er OS X, ikke sandt?
M.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 11:13

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>Ja, det lyder s´gu´ underligt.....det er OS X, ikke sandt?
Nope 9.1 - men det skulle vel for hulen da ikke betyde noget i forhold til
at få pakket filen ud?

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 11:59

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Nope 9.1 - men det skulle vel for hulen da ikke betyde noget i forhold til
> [...]

Øh....bøh....
Jeg er (ikke helt, men) rimelig sikker på, det er et X-program. Dét, de
kalder cocoa - skrevet til OS X, men det må vi da kunne finde ud af. Jeg
får nok ikke tid mere idag, men vender tilbage så hurtigt som
muligt......

Véd andre dét hér?

M.

Fra : Mikael Kern

Dato : 09-04-03 12:00

det virker fint på X, og det er et X-program!

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 12:19

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> det virker fint på X, og det er et X-program!
>
> mvh Mikael Kern

OK - Mikael, og det er så derfor, Frank ikke kan installere det på sit
OS 9.1? Går jeg ud fra.
Fik du iøvrigt min besked? Jeg var ked af at være forhindret.
Hej fra
Morten
P.S. til Frank: Det er en. der hedder Daniel Eggert, der har skrevet
programmet - måske kan han findes og spørges, om det er til 9.x?
M.

Fra : Mikael Kern

Dato : 09-04-03 12:29

Morten Lind wrote:
> OK - Mikael, og det er så derfor, Frank ikke kan installere det på sit
> OS 9.1? Går jeg ud fra.
> Fik du iøvrigt min besked? Jeg var ked af at være forhindret.

Jo tak, ses vi i Søborg kl 17?

mvh Mikael Kern

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 12:49

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Jo tak, ses vi i Søborg kl 17?
>
> mvh Mikael Kern

Satans Det begynder at ligne en vane..... Jeg skal til møde i
Fløng kl.: 18:30 og skal hente tre andre inden, så jeg kan desværre ikke
nå det.

Det er ellers et rigtigt mactamtam, der strikkes sammen dér Og jeg
havde håbet på, at Peter foreslog week-end´en

Men jeg må have det til gode, så vi ses en anden gang

Med mange hilsener fra
Morten

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 12:13

øvspampost@kern.dk writes:
>det virker fint på X, og det er et X-program!
OK, så tror jeg ikke rigtig jeg gider bruge flere kræfter på sagen lige nu
- er ikke skiftet til X endnu!
Nogen der ved om det findes i en udgave til OS 9.X?

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-04-03 12:35

mortenlind@mac.com (morten lind) writes:
>P.S. til Frank: Det er en. der hedder Daniel Eggert, der har skrevet
>programmet - måske kan han findes og spørges, om det er til 9.x?
1000 tak, det vil jeg prøve!

Frank Løkkegaard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 14:54

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> 1000 tak, det vil jeg prøve!
>
> Frank Løkkegaard

Han huserer på DTU i macvaerk.dk
M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-03 15:07

Hej Frank

.dmg er OS X udgaven af .smi / .img, så ddu skal have OS X elelr DiskCopy 7
for at kunne åbne en .dmg fil.

Træk .dmg filen til Toast 5.x og brænd den på en CD, så vil du kunne åbne
CD'en og installere derfra, hvis altså der er en classic installer og ikke
kun en X-installer.

Lad være med at forsøge at mounte .dmg filen, _FØR_ du har brændt den. Det
kan ødelægge den, hvis du forsøger.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-03 15:11

Hej Frank

som jeg skrev, så er .dmg X-ver. af .smi/.img. Filen _ER_ pakket ud! - Det,
der er problemet, er, at du ikke kan _mounte_ en .dmg fil i en ren classic OS
installation. Den skal først brændes ud på CD. Men jeg tvivler på, der er en
classic installer på den CD, der kommer ud af brændingen.

Frank Løkkegaard wrote:

> Nope 9.1 - men det skulle vel for hulen da ikke betyde noget i forhold til
> at få pakket filen ud?

mvh. Erik Richard